پنجشنبه 6 تیر 1398 - 9:08

راهکار مدیر جوان کهگیلویه و بویراحمد برای رونق تولید و اشتغال در استان/درآمد 40 میلیاردی واحدهای نوآور استان

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه اتاق خبر شبکه دنا از واحدهای فناور مستقر در پارک بازدید کردند.

به گزارش بویـرنیـوز، دکتر سید شمس الدین هاشمی در حاشیه این بازدید گفت: پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد دیرتر از بقیه استان ها شروع به کار کرد، اما با پیگیری مسئولان در نهایت در سفر ریاست جمهوری مقدمه جدی راه اندازی آن زده شد و رسماً در سال 96 آغاز به کار کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان ادامه داد:

اولین پارک در کشور بودیم که قبل از تاسیس، بودجه هزینه ای و ردیف بودجه برایمان مشخص شد، و با تخصیص اعتبارات مناسب هم پارک را راه اندازی کردیم و هم نسبت به خرید ساختمان و تجهیز آن با سرعت بسیار زیاد اقدام کردیم.

آماده پذیرش ایده های نو هستیم، شاید برخی ایده ها پخته و کامل نباشند، همکاران ما آماده پذیرش ایده ها، بررسی و شکل دادن به ایده های خلاقانه هستند.

برای اولین بار در ایران نوعی زنبور را پرورش می دهیم که به جای گرده افشانی های مکانیکی، در مراکز تولید گلخانه ای استفاده شود، با این کار تولیدات تا 30 و حتی 40 درصد افزایش به خود خواهند دید.

علاوه بر حمایت های دانشی و علمی، برای تحلیل بازار و فراهم آوردن زمینه فروش محصولات دانش بنیان هم آماده ایم.

داروها و محصولات گیاهی در استان قابلیت گسترده ای دارند و یکی از مهم ترین پتانسیل های توسعه تولید و اشتغال است، در دنیا تنها 1 درصد گیاهان دارویی از نظر تاثیر دارویی بررسی شده اند، در استان ما به واسطه تجربه قدیمی تر ها، راحت تر می توان به تولید و فروش داروهایی گیاهی پرداخت.

در گچساران مرکز رشد کم نظیری با کمک دانشگاه آزاد در فضایی با وسعت 4000 متر مربع ایجاد کردیم، با این کار سعی کردیم هم هزینه به دولت تحمیل نکنیم و هم فرهنگ کار مشترک را توسعه دهیم.

هدف ما اینست که ایده و سرمایه گذار همدیگر را پیدا کنند، هدف ما اینست که بدون مشارکت دولت و با ارتباط و تعامل ایده پرداز و سرمایه گذار کار را انجام دهیم.

راه مصون ماندن از تحریم های اقتصادی از مغزهای جوانان و نخبگان داخلی برای رونق تولید، اقتصاد و اشتغال عبور میکند، باید به اقدامات دانش بنیان و نوآورانه بیشتر بها داد.

به صورت جدی از ایده پردازی در استان حمایت میکنیم، جوانانی که ایده هایی دارند که فکر می کنند قابلیت ارائه و تجاری سازی دارد می توانند هم با مراجعه به سایت ما به نشانی kbstp.ir و هم پارک علم و فناوری یاسوج در سالم آباد فرعی 14 مراجعه کنند.

به گزارش بویرنیوز، در سال 97 واحدهای فناور استان کهگیلویه و بویراحمد با کمک و همراهی پارک علم و فناوری استان حدود 4 میلیارد تومان درآمد داشتند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=304651
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما