یکشنبه 21 آذر 1395 - 17:40

توصیف جالب سفیر بلغارستان از میهمان نوازی مردم کهگیلویه و بویراحمد/ گسترش مناسبات تجاری استان/زیبایی “دنا” به هر بیننده ای انرژی می دهد(+تصاویر)

هریستو پولنداکف سفیر بلغارستان در ایرانبه همراه هیئت همراه به دعوت و میزبانی اتاق بازرگانی یاسوج، برای بازدید از طرح‌های تولیدی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد وارد یاسوج شد.

گروه اقتصادی- هریستو پولنداکف سفیر بلغارستان در ایرانبه همراه هیئت همراه به دعوت و میزبانی اتاق بازرگانی یاسوج، برای بازدید از طرح‌های تولیدی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد وارد یاسوج شد.

به گزارش بویرنیوز، این هیئت خارجی دیدار با مسئولان دولتی و فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد و بازدید از شهر یاسوج؛ پایتخت طبیعت ایران زمین را به عنوان برنامه نخستین روز سفر خود داشتند که مشروح گفت و گوهای روز اول این سفر در ادامه آمده است.

img_8070

موسی خادمی؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد

+استان کهگیلویه و بویراحمد برای سرمایه‌گذاری کشور بلغارستان و ایجاد و توسعه روابط تجاری با این کشور در زمینه‌های مختلف آمادگی دارد.

+این استان به لحاظ استعدادهای طبیعی آماده جهش برای توسعه در حوزه های مختلف است.

+حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت از حوزه های مهم برای سرمایه گذاری خارجی است و پیشرفت و توسعه در این حوزه‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی است.

2

+این استان در تولید محصولاتی همچون سیب، مرکبات، عسل و گوشت قرمز مازاد تولید دارد و آمادگی دارد که این محصولات را به کشور بلغارستان صادر کند.

+استان در زمینه گیاهان دارویی ظرفیت خوبی دارد و حتی یک شرکت تولید گیاهان دارویی احداث شده اما ظرفیت احداث 10 کارخانه گیاهان دارویی در استان وجود دارد.

پولنداکف؛ سفیر بلغارستان در ایران

*مقامات سیاسی بلغارستان همواره بر توسعه روابط دوستانه با کشور بزرگ و استراتژیک ایران در منطقه خاورمیانه تاکید دارند.

*نخست وزیر بلغارستان و وزرای کشور طی دو سال گذشته در راستای توسعه و گسترش مناسبات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با ایران به تهران سفر کرده اند.

*استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های بالقوه است که باید آنها را بارور کرد، این استان را می‌توان استانی توسعه یافته با روابط دو جانبه قلمداد کرد.

139509211002444639424674

*باید با پشتکار و منابع غنی و دید بهتر ظرفیت‌های نهفته شهر یاسوج را به منظه ظهور رساند، طبیعت یاسوج از بدو ورود ما را مجذوب خود کرد و یکی از اصلی‌ترین کارهای مهم دولت بلغارستان نگاه به بخش خصوصی و توسعه کارهای دانش بنیان است.

*کشور ما و مردم ایران اکنون وارنا و صوفیه را مقصد گردشگری خود کرده‌اند و انتطار داریم که کشور و مردم بلغارستان هم شهرهای کشور ما را از جمله یاسوج پایتخت طبیعت و سایر شهرها از جمله اصفهان و یزد را مقصد گردشگری خود قرار دهند.

*وی با اشاره به آمادگی بلغارستان برای سرمایه‌گذار در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم امکانات و هم آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت دو طرف وجود دارد که باید نهایت استفاده را از این ظرفیت‌ها انجام داد.

*زیبایی‌های کهگیلویه و بویراحمد هر انسانی را متحیر می‌کند و باید بگویم طبیعت زیبا، تنوع زیستی و حیات وحش، کوه دنا وغیره به هر فردی که ببیند انرژی می‌دهد.

مردم بلغارستان همچون مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خاکی و میهمان‌نواز هستند، ابراز کرد: نسبت به این استان احساس خوبی دارم و قلبم به‌طور عادی می‌تپد.

ostandar-9

بلغارستان در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری، باغداری، تولید عکس، صنایع پتروشیی وغیره می‌تواند ارتباط مطلوبی با استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.

جبار کیانی پور؛ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج

-این استان به لحاظ گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی، دامی و گردشگری از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار است.

-خواهان صادرات و استفاده از ظرفیت‌های مهم کهگیلویه و بویراحمد با بلغارستان هستیم.

-کهگیلویه و بویراحمد یک نقطه حیاتی در کریدور جنوب کشور بوده که همسایگی آن با استان‌های اصفهان و یزد نقطه عطفی در سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی باشد.

-این استان در حوزه‌های آب، گردشگری، صنعت و کشاورزی از ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و امیدواریم حضور سرمایه‌گذاران خارجی و سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها منجر به توسعه استان شود.

img_8123

-ما نیز مکاتبه‌ای در سفارت ایران داشتیم که آن گفت‌وگو‌ها منتج به همفکری مشترک کنونی شد و پیگیر شورای بازرگانی ایران و بلغارستان هستم که رئیس اتاق ایران این وظیفه را بر عهده من گذاشته است.

-خام فروشی هیچ سودی برای کشور و استان ما ندارد لذا باید به فکر فرآوری محصولات خود باشیم و در یک بازی برد -برد با بلغارستان در عرصه اقتصادی شرکت کنیم.

-کشور ما و مردم ایران اکنون وارنا و صوفیه را مقصد گردشگری خود کرده‌اند و انتطار داریم که کشور و مردم بلغارستان هم شهرهای کشور ما را از جمله یاسوج پایتخت طبیعت و سایر شهرها از جمله اصفهان و یزد را مقصد گردشگری خود قرار دهند.

– 25 درصد نفت و گاز کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود و همچنین شرایط برای سرمایه گذاری در بخش صنایع نفت و گاز و صنایع پایین دستی در گچساران فراهم بوده و در این زمینه فرش قرمز پهن می‌کنیم.

img_8076

dsc_0412

139509211003571919424704

1

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209767
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    احسنت برمهندس کیانی انصافا بایدشمابایدجای دکترخادمی بودین

دیدگاه شما