دوشنبه 22 شهریور 1395 - 10:59

آمار جالب از آبرسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد(+جزئیات)

در دولت گذشته تنها ظرف یک سال مبلغی معادل 21 میلیارد تومان به آبفار استان اعتبار داده شد و این در حالی است که در تمامی 8 سال ابتدایی شروع به کار این شرکت تنها 15 میلیارد تومان موافقت نامه مبادله شد و به اعتقاد بنده در دولت گذشته هم خوب تخصيص اعتبار دادند ولي متاسفانه مديريتي بر هزينه ها نبوده

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد از خدمات آب و فاضلاب روستایی استان تقدیر کرد.
به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی آبفار، کرامت الله کریمی با اشاره به تلاش خوب آب و فاضلاب روستایی در سطح استان گفت: این شرکت در همه شهرستان ها به خوبی پاسخگوی مردم و مسئولان بوده و عملکردش جای تقدیر دارد.
فیض اله پاسره در این نشست اظهار داشت: آب و آبرسانی از جمله خدماتی است که به هیچ وجه تعطیل بردار نیست چرا که ما وظیفه تامین کالایی را داریم که نقش حیاتی در سبد خانوارها دارد و باید به صورت لحظه ای به دست مصرف کننده گان  برسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: در دولت تدبیر شاهد بروز شرایط بد مالی و تحریم های ظالمانه ای بودیم که کار را سخت می کرد اما با این وجود با همراهی خوب دولت و نگاه ویژه به آب روستاها و تلاش بیش از پیش کارکنان شرکت، شاهد اقدامات خوبی بودیم.

SONY DSC

وی با اشاره به اینکه درآمد و خدمات ما نسبت به دوره گذشته قابل مقایسه نیست، بیان داشت: در دولت گذشته تنها ظرف یک سال مبلغی معادل 21 میلیارد تومان به آبفار استان اعتبار داده شد و این در حالی است که در تمامی 8 سال ابتدایی شروع به کار این شرکت تنها 15 میلیارد تومان موافقت نامه مبادله شد و به اعتقاد بنده در دولت گذشته هم خوب تخصيص اعتبار دادند ولي متاسفانه مديريتي بر هزينه ها نبوده  ،صمن ابنكه شركت اب و فاضلاب علاوه بر اينكه يك دستگاه اجرايي است ،دستگاه بهره بردار نيز هست كه مي بايست بر توزيع اب وارتقاء فرهنگ مصرف و صرفه جويي نيز توجه جدي داشته باشد و بطور كلي مصارف مشتركين را نيز مديريت كند ،متاسفانه بخش زيادي از آبي كه تامين ميشه صرف مصارف غير شرب ميشه ،در اين سه سالي كه گذشت شركت وقت زيادي را صرف نظارت برتوزيع اب و برخورد با انشعابات غير مجاز نمود و همين باعث شد كه بتوانيم در اين برهه كم ابي و خشكسالي شرمنده مردم خوب استانمون نشويم
پاسره عنوان کرد: ما در عرض همین 3 سال دولت تدبیر و امید توانستیم قریب به 5 درصد، شاخص برخورداری آب شرب را ارتقاء بديم و باید بگویم با وجود کاهش درآمدها و تحریم ها، در هیچ دولتی به این اندازه به آبرسانی روستایی توجه نشده است.
مدیرعامل شرکت آبفار خاطر نشان کرد: از محل صندوق توسعه ملي500 میلیون  دلاربرای آبرساني به روستاها  اختصاص دااده شد، 381 میلیارد ریال از اين اعتبارات به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
پاسره گفت: از محل منابع صندوق توسعه ملی توانستیم 18 مجتمع بزرگ و 7 پروژه تک روستایی را در زمینه آبرسانی تعریف و عملیاتی کنیم که هم اکنون هم از بعد تخصیص مالی و هم پیشرفت پروژه های قریب به 43 درصد پیشرفت کار را شاهدیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: البته باید بگویم پراکندگی این مجتمع ها و پروژه های استانی بدون هیچ ذهنیت خاص و صرفاً بر اساس شاخص های منطقی، مسائل خاص هر منطقه و نیاز سنجی در سطح استان توزیع شده است.
در پایان مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اهداء لوح تقدیر به مدیرعامل و مدیران شهرستانی آبفار استان از زحمات آنها تقدیر کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=202395
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دانشگاه گفت:

    درود بر مهندس آرمین. مدیر کاردان و پرتلاش

  2. کارشناس گفت:

    جناب اقای پاسره انسانی خوشرو و با تجربه میباشد که این انشالله این مشکلات را بر خواهد داشت

دیدگاه شما