شنبه 2 مرداد 1395 - 17:30

واکنش راه و شهرسازی به اظهارات کاظمی درباره استخدام 300 نفر

در پی انتشار خبری مبنی بر استخدام 300 نفر در اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد به نقل از سیدحسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، روابط عمومی این اداره کل به این موضوع واکنش نشان داد و توضیحاتی پیرامون آن ارائه کرد.

به گزارش «بویر نیوز»، متن جوابیه اداره کل راه و شهرسازی در ادامه آمده است:

بسمه تعالی

احترما پیرو انتشار سخنان مدیرکل محترم دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد پبرامون جذب 300 نفر بصورت غیرقانونی در اداره کل راه و شهرسازی استان لازم است جهت تنویر افکار عمومی و رفع شبهات مواردی به سمع مردم شریف استان برسد.

سید حسین کاظمی عنوان کرده اند؛ اداره‌کل راه و شهرسازی ۳۰۰ نفر از پرسنل خود را به صورت غیرقانونی جذب کرده و حقوق آنها را از اعتبارات که باید صرف امور عمرانی شود، پرداخت می‌کند.

لازم به ذکر است این افراد در دولت قبل و با دستور استاندار وقت پیرو درخواست مدیرکل اسبق صورت گرفته است و در زمان تصدی مدیریت راه و شهرسازی استان توسط مهندس فدایی علیرغم نیاز مبرم اداره کل راه و شهرسازی جذب نیرو صورت نگرفته است.

عمده این افراد که قبلا نیروی خدماتی بوده اند و سپس طبق روال فوق الذکر به صورت عمرانی جذب شده اند، در مشاغل سخت از جمله راهداری زمستانی مشغول به خدمت هستند و که در همه ایام سال بخصوص ایام بارندگی شاهد خدمات این عزیزان هستیم و در واقع در نبود این افراد امکان خدمات رسانی زمستانی به پائین ترین حد ممکن خود می رسد و مشکلات عدیده ای را در فصل زمستان متوجه راهها و مسافران می سازد کما اینکه با همین وضع نیز به علت مشکلات اعتباری و کمبود نیرو نیز شاهد مشکلات و نارسایی هایی هستیم.

از طرفی حقوق این افراد نسبت به خدماتشان بسیار پائین است و بنظر نمی رسد با این مبالغ بتوان پروژه ی عمده ای به سرانجام رساند در حالی که با همین مبلغ این نیروها خدمات چشمگیر و ملموسی به هم استانی های عزیز ارائه می دهند.

مبحث دیگر اینکه در همه استان ها از این نوع نیروها وجود دارد اما به سبب اینکه شرایط جذب در سال های گذشته مهیاتر بوده است سایر استان ها توانسته اند نیروی انسانی مورد نیاز خود را جذب کنند و از محل اعتبارات جاری حقوق آنها را پرداخت کنند که متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد علیرغم آمار بالای بیکاری این مهم کمتر مورد توجه قرار گرفته است و اکنون در آستانه سفر ریاست محترم جمهوری این مهم می تواند به عنوان یک مطالبه جدی و عمومی تبدیل شود.

اینکه در آستانه تشریف فرمایی رئیس جمهور محترم و هیئت همراه به استان محروم کهگیلویه و بویراحمد، یک درخواست و مطالبه به صورت وارونه جلوه داده شود، موجب دلسردی و نگرانی است.

یقینا این نوع انتقاد بدون توجه به جوانب و عواقب آن نه تنها دردی از استان دوا نمی کند بلکه سبب کاهش خدمت رسانی به مردم شریف استان و ایجاد معارض اجتماعی می شود و ای کاش مدیرکل دلسوز و تلاشگر دفتر فنی استانداری بجای تقاضای برخورد با این بخش از نیروها همفکری برای استخدام آنها و بکارگیری افراد جدید برای افزایش خدمات رسانی بهتر و با کیفیت تر به مردم شریف استان و همچنین رفع مشکلات جوانان مستعد و سختکوش استان ارائه کنند.

روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198045
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اصلاح طلب گفت:

    دامتو وه حضرت عباس تا امروز کدام یک از حرفهای کاظمی درست بوده است؟
    ایشان فقط و فقط بدنبال طرح کردن خود و تخریب مدیران دولته

  2. ایرانی گفت:

    استاندار که غیره بومی باشه بایدم اطرفیانش این حرفا را بزنن 

  3. مارین گفت:

    اینها همون نیروهای شرکتی ……هستند

  4. دنا. گفت:

    خاطر جمع باشد که متاسفانه مدیران دولتی هم از نوع متخلف ترین مدیران هستند که تا به حال در استان مدیریت داشتند.استان شده محل زد و بند مدیران و گرنه هیچ کاری وبر اساس ضوابط انجام نمیرسد. 

  5. علی گفت:

    احسنت. واقعیت اینه 

  6. از سیسخت گفت:

    ایشون چون قبلا دنبال پست مدیر کلی اداره راه و شهرسازی بوده و نتوانست بر این مسند بشیند همش دنبال جو سازی علیه این اداره کل میباشد اگر یادتان باشد قبلا هم  در مورد پلهای جاده دشت روم سنگ اندازهایی کرده بود.

  7. عمرانی اداره راه گفت:

    سلام تشکر از روابط عمومی محترم بابت جوابیه محکم و منطقی شون وتشکر از بویر نیوز بابت درج این خبر والا من جز همین نیروها هستم از سال 85 مشغول بکار شدم و با10 سال سابقه الان 1میلیون تومن حقوق میگیرم ولی با این وجود هنوز عمرانی هستیم و از کمترین حقوق و مزایا برخورداریم بنظر شما با 1تومن و داشتن زن و بچه چیکار میشه کرد آقای استاندار بداد مابرسید

  8. همشهری گفت:

    حرف های مفت ایشان سر ما را هم بی کلا کرده است

  9. امیر گفت:

    با سلام
    از روابط عمومی اداره راه وشهرسازی ممنون هستیم که جواب قاطعی به آدمهایی که فقط از روی ظاهر و ندانسته چیزی را بر زبان می آورند، داده است. در ضمن آقای کاظمی اصلا شما ميدونين اداره راه کجاست، این نیروها چند سال سابقه دارند،چکار میکنند، چقدر حقوق میگیرند، واقعا برای همچين مسئولی مثل شما جای تاسف بسیار است.

  10. بویراحمدی گفت:

    درود بر مرد واقعیت گوی استان ، آقای کاظمی واقعا اگر هر مسئولی مثل شما واقعیات رو میگفت این استان بهشت بود بخدا

  11. کسی که همه میخوان سرشو بزنن زیرآب گفت:

    سلام    آنچه به جایی نرسد فریاد است       بویر نیوز عزیز   کسی به داد ما نمیرسه   شما صدای ما باش  و خواسته ما در مورد قرارداد جاری و نجات از این بلا تکلیفی قرارداد عمرانی بیان کنید  نه پارتی داریم و نه کسی را میشناسیم که برامون پیگیری کنه فقط خدا….   سن ما هم بالا رفته و بیماریم توانایی اینکه جای دیگه ای دنبال کار بریم را نداریم  اصلا جایی برای ما کار نیست  به خودمون میگیم اگه این1 تومن رو ول کنیم باید چه خاکی تو سرمون کنیم    بخدا دلمون پر درده   از 3.4ماهی یکبار حقوق گرفتن   تا  حرف زور شنیدن   .نمیدونی وقتی همکارت سر ماه  پیامک بانک میاد رو گوشیش و میگه2 و 500 چیه که پیامکش بیاد  و اینقدر خیالش راحته که بیشتر خریداشو از اینترنت انجام بده و من که چند ماه یکبار  حقوق میگیرم   باید عروسک دختر همسایه رو که دخترم دو دستی بهش چسبیده باید بزور ازش بگیرم و تحویل دختر همسایه بدم   درد زیاده این فقط1درصدش بود    آقای استاندار آقای مدیر کل بداد برسید   و آقای  کاظمی    ما هم از این کشور سهمی داریم هر چند ناچیز   ماهم ایرانی هستیم   جلوی اختلاسها رو بگیرید فارغ از اینکه در کدوم دولت بوده  نزارید ما قربانی دعواهای سیاسی بشیم   مگه چندسال زنده ایم مگه چندسال جوونیم  مگه چند بار بچمون ازمون عروسک میخواد و ما شرمنش میشیم………….خدایا خودت کمک کن

  12. مادرحنا گفت:

    درود بر اداره راه وشهرسازی که 300نفر رو جذب کرد و حداقل 500یا600نفر رو آب ونان می ده…..اگه هر اداره ای بتونه مجوز جذب 300نیرو بگیره ما دیگه زیاد بیکار نداریم………استان ما اینقده مشکلات داره ….شما مسئول بزرگوار بجای رفع مشکلات بیکاری مردم استان در پی اخراج آنان هستید…..حتما مثل ما درد بی کاری و بی پولی نکشیدی تا مارو درک کنی….حداقل لطف کن برو کمک کن تا ادارات دیگه هم مجوز جذب نیرو بگیرند و کمک حال ما باش….نه اینکه وقت گرانبهایت رو صرف یه کار خیر و با عرضه اداره راه کن…..برادر بزرگوار ما حاضریم…پیاده ….هزاران دقیقه و ساعت طی کنیم اما جوانان ما بی کار نباشن….سالم کار کنن….شکم زن و بچه هاشون سیر کنن……بتونن زندگی تشکیل بدن……جان عزیزت لطف کن تلاش کن تا ادارات دیگر مثل اداره راه همیار جوانان ما باشن…..پس جذب کن ….نه دفع کن…این نیروها زن دارن….بچه دارن…تو دنبال تشویق اداره راه باش…..نه اینکه آه خانواده هایشون راه به عرش برسانی……احسنت بر مدیر کل باعرضه راه استان…..آقای فدایی……..درود بر سایت بویرنیوز که با انتشار این گزارش…دعای خیر ماها رو بدرقه راهشون کرد…تا….ادارات دیگر از اداره راه استان برای رفع مشکل بی کاری مردم این استان الگو برداری کنن.
    .

  13. ناشناس گفت:

    آقای مهندس کاظمی از قوی ترین و پاک دست ترین مدیران استانه و ای کاش ده تا مدیر دیگه مثل ایشون در استان وجود داشت بعد میدیدیم استان چه پیشرفت و حرکت رو به جلویی داشت 

دیدگاه شما