چاپ این برگه

واکنش راه و شهرسازی به اظهارات کاظمی درباره استخدام 300 نفر

در پی انتشار خبری مبنی بر استخدام 300 نفر در اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد به نقل از سیدحسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، روابط عمومی این اداره کل به این موضوع واکنش نشان داد و توضیحاتی پیرامون آن ارائه کرد.

به گزارش «بویر نیوز»، متن جوابیه اداره کل راه و شهرسازی در ادامه آمده است:

بسمه تعالی

احترما پیرو انتشار سخنان مدیرکل محترم دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد پبرامون جذب 300 نفر بصورت غیرقانونی در اداره کل راه و شهرسازی استان لازم است جهت تنویر افکار عمومی و رفع شبهات مواردی به سمع مردم شریف استان برسد.

سید حسین کاظمی عنوان کرده اند؛ اداره‌کل راه و شهرسازی ۳۰۰ نفر از پرسنل خود را به صورت غیرقانونی جذب کرده و حقوق آنها را از اعتبارات که باید صرف امور عمرانی شود، پرداخت می‌کند.

لازم به ذکر است این افراد در دولت قبل و با دستور استاندار وقت پیرو درخواست مدیرکل اسبق صورت گرفته است و در زمان تصدی مدیریت راه و شهرسازی استان توسط مهندس فدایی علیرغم نیاز مبرم اداره کل راه و شهرسازی جذب نیرو صورت نگرفته است.

عمده این افراد که قبلا نیروی خدماتی بوده اند و سپس طبق روال فوق الذکر به صورت عمرانی جذب شده اند، در مشاغل سخت از جمله راهداری زمستانی مشغول به خدمت هستند و که در همه ایام سال بخصوص ایام بارندگی شاهد خدمات این عزیزان هستیم و در واقع در نبود این افراد امکان خدمات رسانی زمستانی به پائین ترین حد ممکن خود می رسد و مشکلات عدیده ای را در فصل زمستان متوجه راهها و مسافران می سازد کما اینکه با همین وضع نیز به علت مشکلات اعتباری و کمبود نیرو نیز شاهد مشکلات و نارسایی هایی هستیم.

از طرفی حقوق این افراد نسبت به خدماتشان بسیار پائین است و بنظر نمی رسد با این مبالغ بتوان پروژه ی عمده ای به سرانجام رساند در حالی که با همین مبلغ این نیروها خدمات چشمگیر و ملموسی به هم استانی های عزیز ارائه می دهند.

مبحث دیگر اینکه در همه استان ها از این نوع نیروها وجود دارد اما به سبب اینکه شرایط جذب در سال های گذشته مهیاتر بوده است سایر استان ها توانسته اند نیروی انسانی مورد نیاز خود را جذب کنند و از محل اعتبارات جاری حقوق آنها را پرداخت کنند که متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد علیرغم آمار بالای بیکاری این مهم کمتر مورد توجه قرار گرفته است و اکنون در آستانه سفر ریاست محترم جمهوری این مهم می تواند به عنوان یک مطالبه جدی و عمومی تبدیل شود.

اینکه در آستانه تشریف فرمایی رئیس جمهور محترم و هیئت همراه به استان محروم کهگیلویه و بویراحمد، یک درخواست و مطالبه به صورت وارونه جلوه داده شود، موجب دلسردی و نگرانی است.

یقینا این نوع انتقاد بدون توجه به جوانب و عواقب آن نه تنها دردی از استان دوا نمی کند بلکه سبب کاهش خدمت رسانی به مردم شریف استان و ایجاد معارض اجتماعی می شود و ای کاش مدیرکل دلسوز و تلاشگر دفتر فنی استانداری بجای تقاضای برخورد با این بخش از نیروها همفکری برای استخدام آنها و بکارگیری افراد جدید برای افزایش خدمات رسانی بهتر و با کیفیت تر به مردم شریف استان و همچنین رفع مشکلات جوانان مستعد و سختکوش استان ارائه کنند.

روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد