سه شنبه 3 فروردین 1395 - 16:28

دقایقی در کنار خانواده اولین شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد در نوروز95 (+تصاویر)

حیفمان آمد که سال 95 بیاید و سری به خانواده سردار شهید اورنگ نزنیم. چهار فرزند (سه پسر و یک دختر) از این شهید والامقام و جانباز 25 درصد جنگ تحمیلی به یادگار مانده است. پیمان، امین و محمد فرزندان پسر شهید اورنگ و اکرم تنها دختر این شهید والا مقام است.

نوروز 95 اولین بهاری است که خانواده اولین شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد، سال تحویل را بدون حضور پدر مهربان خود آغاز می کنند.

به گزارش بویرنیوز،  سرتیپ دوم پاسدار ستار اورنگ که به منظور انجام ماموریت مستشاری در سوریه حضور یافته بود 16 بهمن سال 94 هنگام انجام وظیفه و حین عبور از منطقه عملیاتی با کمین نیروهای تکفیری مواجه و به مقام رفیع شهادت نائل شد. وی اولین شهید مدافع حرم استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که در دفاع از حرم اهل بیت به فیض رفیع شهادت نایل شد.

1

شهید ستار اورنگ از جانبازان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس بود و در عملیات های مختلف به ویژه والفجر هشت و بیت المقدس نیز کارنامه درخشانی در عرصه رزم، مجاهدت و ایثار از خود به نمایش گذاشت.

این شهید مدافع حرم جانشین فرماندهی معاونت آموزش تیپ مستقل 48 فتح بود و آخرین مسئولیتش نیز فرماندهی تیپ سوم دانشگاه امام حسین (ع) بود و به عنوان فرمانده نمونه از دست مقام معظم رهبری جایزه دریافت کرد.

image_306_460
حیفمان آمد که سال 95 بیاید و سری به خانواده سردار شهید اورنگ نزنیم. چهار فرزند (سه پسر و یک دختر) از این شهید والامقام و جانباز 25 درصد جنگ تحمیلی به یادگار مانده است. پیمان، امین و محمد فرزندان پسر شهید اورنگ و اکرم تنها دختر این شهید والا مقام است.

خانواده شهید اورنگ سال 95 را بدون حضور پدر مهربان خود آغاز کردند. محمد پسر کوچک سردار اورنگ است که تنها ده سال دارد. محمد می گوید جای پدرش در کنار سفره هفت سین و سال تحویل خیلی خالی بوده است. محمد می گوید پدرش پیش خدا است و حتما مواظب او و خانواده اش هست.

0

پیمان فرزند بزرگ خانواده است و حالا باید جای خالی پدر را برای خانواده پر کند. پیمان سال نو را به همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک گفته و از جای خالی پدرش سخن می گوید. او در کنار سفره هفت سین این دلنوشته را خطاب به پدرش می خواند:

پدرم ﺳﻼﻡ
ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭼﻪ ﺧﺒﺮ؟
ﻣﯿﻬﻤﺎﻧﯽ ﺧﺪﺍ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﺸﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﮔﺮﺩﯼ؟
پدرم عیدت ﻣﺒﺎﺭﮎ
ﻣﺮﺍ ﺑﺒﺨﺶ ﮐﻪ ﻧﯿﺴﺘﻢ ﺗﺎ ﺩﺳﺘﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺳﻢ ﺍﺩﺏ ﺑﺮ ﺩﯾﺪﻩ ﺑﮕﺬﺍﺭﻡ
ﻣﺮﺍ ﺑﺒﺨﺶ ﮐﻪ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﺪﻡ
ﻣﺮﺍ ﺑﺒﺨﺶ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﻡ ﻫﻢ ﺳﻦ ﺗﻮ ﻣﯿﺸﻮﻡ
پدرم ﺁﻏﻮﺵ ﺗﻮ ﺍﻣﻦ ﺗﺮﯾﻦ ﺟﺎﯼ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻮﺩ
ﮐﻪ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﯼ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺍﺵ ﺁﺭﺯﻭ ﺷﺪ

اکرم، فرزند بزرگ خانواده شهید اورنگ هم در کنار سفره هفت سین یادی از پدر خود می کند و می گوید: جا دارد عید نوروز را به تمام پدرانی که اسیر خاک شدند و اکنون در جمع ما نیستند تبریک بگویم.

اما نوروز 95 برای همسر شهید اورنگ و فرزندان وی بسیار متفاوت است. همسر این شهید والا مقام و فرزندانش افتخار می کنند که سردار اورنگ در راه دفاع از حرم اهل بیت به شهادت رسیده و حالا افتخار خانواده شهیدی نصیب آن ها شده است.

همسر این شهید والا مقام هم عید نوروز را به همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و مردم عزیز ایران تبریک می گوید و در آستانه سال تحویل از خواهد می خواهد که او و فرزندانش بتوانند راه شهید اورنگ را ادامه بدهند.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس پیکر پاک سرتیپ دوم پاسدار ستار اورنگ اولین شهید مدافع حرم کهگیلویه وبویراحمد 19 بهمن 94 با حضور مسئولان استانی و کشوری از جمله آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان،سردار عظیمی فر جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار بوعلی فرمانده سپاه فتح استان، سردار الوند نسب فرمانده تیپ 48فتح، سردار پیروز معاون پارلمانی سپاه پاسداران، سردار نوروزی فرمانده تیپ 46 المهدی استان فارس، سردار غلامزاده فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان دولتی از جمله استاندار و فرماندار بویراحمد و معاون رئیس جمهور در امور زنان از کنگره سرداران شهدای استان تا میدان خاطره انگیز هفت تیر بر دوش مردم قدرشناس و هم رزمانشان تشییع شد. پیکر مطهر این شهید والامقام پس از تشییع باشکوه در یاسوج برای تدفین و خاکسپاری به زادگاهش روستای نقاره خاره خانه بخش چیتاب منتقل شد.

روستای نقارخانه در 40کیلومتری یاسوج واقع شده و اینک آرامگاه سردار شهید اورنگ سیمای معنوی این روستا را دوچندان کرده است.

2

گزارش و عکس: محمدرضا احمدی

منبع: صبح زاگرس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=186141
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    شهیدان زنده اند ونزد پروردگارشان روزی می خورند.قطعا شهید لحظه تحویل سال کنار خانواده بودند و ما چشم بصیرت نداریم.کاش سعادت شهادت هم نصیب ما شود.

  2. آرمین گفت:

    پروردگارا با سالار شهیدان محشورش فرما

  3. هم رزم شهید دوران دفاع مقدس گفت:

    شهید اورنگ از افتخارات استان کهگلویه و بویر احمد می باشد و مردم استان ما هم از چنین شهیدی افتخار می کنند

  4. هم ولایتی گفت:

    یاد شهید اورنگ در قلب وخاطره همه هم ولایتی هایش همیشه زنده می ماند ان شاءالله که با اوالیا خدا محشور گردد و ما را مورد شفاعت خود قرار دهد

  5. روحت شاد دایی مهربونم 😭

دیدگاه شما