سه شنبه 3 فروردین 1395 - 13:35

اقدام تحسین برانگیز آیت الله ملک حسینی در زنده کردن یک سنت

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی؛ نماینده مردم در مجلس خبرگان و نماینده ولی فقیه در استان است که تاکنون در حفط کیان وحدت و یکپارچگی همه طوایف استان اقدامات ستودنی را انجام داده است.

گروه اجتماعی – شاید کمتر مساله ای به اندازه حفظ وحدت و برادری امت در دین اسلام تاکید شده باشد.

به گزارش «بویر نیوز»، یکی از اهداف اساسی ظهور اسلام، تقویت برادری، حفظ وحدت و یکپارچکی در امت مسلمان بوده به گونه ای که حتی قهر و جدایی کوتاه مدت برادران مسلمان را جایز نمی داند و در همین راستا نیز بخشندگی از خصایل توصیه شده و با ارزش انسانی واسلامی محسوب می شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط ویژه قومیتی حاکم بر آن معمولا از حفظ و انسجام خوب و مثال زدنی برخوردار بوده و آداب و رسومی از جمله مهمان نوازی و همدلی و برادری به عنوان ارزش های کم نظیر این دیار جلوه گری می کند و زبانزد است.

اما همین شرایط قومی علاوه بر فرصتی در جهت همدلی بیشتر گاهی به کینه توزی چندین ساله انجامیده و متاسفانه در پی بروز برخی مسائل، شاهد اختلافات قومی به مدت طولانی بوده ایم.

مسائل تلخ و قهری دو طایفه و فامیل در پی بروز حادثه ای اتفاقی و غیر عمد حتی دیده شده علاوه بر درگیری های بعدی جدایی فامیل ها بیش از ۲۰ یا ۳۰ سال را هم در پی داشته که کاملا مغایر با اصول اخلاقی و اسلامی است و در جوامع امروزی کمتر دیده می شود.

به گزارش «بویر نیوز»، حکم اعدام دو محیط بان کهگیلویه و بویراحمدی از مواردی بود که به علت بازتاب رسانه ای صدای آن در خارج از کشور نیز پیچیده بود و علاوه بر نگرانی های فعالان محیط زیست موجب برخی نگرانی های قومی هم شده بود.

اما مرگ پایان کار دو محیط بان کهگیلویه و بویراحمدی نبود چرا که استان کهگیلویه و بویراحمد از عالم اخلاقی و ارزشمندی برخوردار است که نظیر ایشان کمتر دیده ایم . با پادرمیانی و وصاطتت ایشان این دو محطی بان در بند از اعدام رهایی یافتند.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی؛ نماینده مردم در مجلس خبرگان و نماینده ولی فقیه در استان است که تاکنون در حفط کیان وحدت و یکپارچگی همه طوایف استان اقدامات ستودنی را انجام داده است.

پا در میانی ایشان در مسائلی همچون آزادی دو محیط بان در بند دنا، صلح و سازش بین سایر طوایفی که بر اثر اتفاقات میان آنها، اختلاف و جدایی چندین و چند ساله پیش آمده، همه و همه گواه بر تلاش های این ایشان در حفظ امنیت و انسجام منطقه و زنده نگه داشته ارزش های والای اسلامی و انسانی در این دیار بوده و هست.

آنچه مایه تقدیر است، خودگذشتی آیت الله ملک حسینی و هزینه کردن از آبروی خود برای آشتی و همدلی در استان است، که قطع به یقین این قبیل رفتارها صرفاً از انسان های والا سر می زند و به راستی ایشان همچون جدشان بزرگوارشان شیوه ای را برگزیدند که در آن از خودگذشتگی در راه اصلاح امور مردم دیارش متبلور است.

همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد حرف و گفته این عالم ربانی را به نوعی برای خود حجت می دانند و با پا در میانی ایشان که انصافا تاکنون همچون باران رحمت الهی بدون تبعیض شامل حال همه طوایف استان شده، بسیاری از امورات برزمین مانده مردم پس از سال ها حل و فصل شده است.

بدون شک گذر از گردنه های سخت به راهنمای کاربلد نیازمند است و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از داشتن چنین راهنمای آگاهی که در به مقصد رساندن مردمش از جان و آبرویش مایه میگذارد به خود می بالد و مردم استان اینچنین امنیت خاطر، انسجام و اتحادی را مرهون وجود ارزشمند انسان های وارسته ای همچون آیت الله ملک حسینی می دانند و قدردان رفتارهای بزرگ منشانه ایشان هستند.

بازتاب اخبار آزادی دو محیط بان دنا پس از سال ها و رهایی از حکم قصاص بار دیگر آوازه رافت مردمان کهگیلویه و بویراحمد را به گوش مردم کشور و منطقه رسانده است که این مهم بی شک مدیون و مرهون آیت الله ملک حسینی و تلاش های ایشان است که پیام آور صلح و بخشش بودند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=186114
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    درود بر ایشان. 
    خداوند رحمت کند مرحوم آیت الله ملک حسینی رو. 
    همچنین مرحوم آیت الله آصدرا ملک حسینی. 
    همیشه باعث خیر و برکت برای منطقه بودن. 
    خداوند سایه سید شرف الدین رو بر سر استان مستدام بدارد انشاءالله… 

  2. ناشناس گفت:

    سلام درودخدابرمردباغیرت سیدشرف الدین ملک حسینی انشاالاکه سایه اش همیشه بالای سرماباشد

  3. هی خدا گفت:

    پسر کو ندارد نشان از پدر
    تو بیگانه خوانش مخوانش پسر.از پدری همچون آیت الله ملک حسینی می بایست چنین فرزند رشیدی پرورش یابد. .
    درود فراوان بر روح ان عالم فقید وفرزندان برومند ایشان.حق نگهدارشان باد.

  4. علی گفت:

    خدا عمر هرچه با برکت تر و طولانی عطا کنه به آیت الله ملک حسینی

  5. محمد ياسوج گفت:

    سلام و درود بر شما سيد بزرگوار خدا نگهدارت باشه مرد بزرگ

  6. رسولی گفت:

    دروود سید

دیدگاه شما