پنجشنبه 30 آذر 1391 - 10:06

کشف ماجرای 2 همسرکشی هولناک

بویر نیوز – جزئیات دستگیری و اتهامات چهار زورگیر قمه به دست در تهران، محاکمه مردی که همسر و دخترش را کشت، کشف 2 ماجرای همسرکشی هولناک و مرگ هشت کارگر در معدن از مهمترین اخبار حوادث این هفته بود.

به گزارش مهر ، در این هفته دستگیری چهار سارق زورگیر که فیلم آنها در اینترنت پخش شده بود به مهمترین خبر حادثه تبدیل شد.

یازدهم آذرامسال یکی از شهروندان تهرانی به نام ” جواد” پس از خروج از بانک در حالی که به محل کارش مراجعه می کرد از سوی چهار زورگیر با دو موتور سیکلت مورد حمله قرار گرفته که در این زورگیری سارقان اموالی شامل کارت های عابربانک ، وجوه نقد، مدارک و لباس های مالباخته را پس از زخمی کردن او به سرقت می برند. این مالباخته دقایقی بعد به ماموران مراجعه و شکایت خود را تسلیم آنان کرد. با توجه به حساسیت موضوع پرونده ای در این رابطه تشکیل و در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که طی آن تیم های ویژه عملیاتی اقدامات خود را برای شناسایی و دستگیری چهار متهم پرونده آغاز کردند. پس از جمع آوری اطلاعات و چهره نگاری و همچنین اقدامات پیچیده پلیسی یکی از متهمان به نام مهدی معروف به ” خرچنگ” شناسایی شده و اقدامات ماموران آگاهی برای دستگیری وی ادامه می یابد. در تحقیقات تکمیلی پاتوق متهم که یک قهوه خانه در خیابان 17 شهریور بوده شناسایی شده و طی عملیاتی غافلگیرانه این متهم بازداشت شد که طی بازجویی های انجام شده به جرم خود اعتراف و عنوان داشت که سرقتها را با همدستی 3 تن از دوستانش به نام های “میلاد”، “مهرداد” و “علیرضا” انجام داده است. همزمان با اعتراف این متهم کارآگاهان به بررسی سوابق سه همدست وی پرداخته و موفق شدند ” علیرضا” را در محدوده یوسف آباد شناسایی و دستگیر کنند که با اقرار او به جرائم زورگیری، ماموران مخفیگاه دو متهم دیگر به نام های میلاد و مهرداد را نیز کشف و هر دو را طی عملیات پلیسی بازداشت می شوند.متهمان در جریان بازجویی ها به پنج فقره زورگیری اعتراف کردند که قاضی پرونده پس از تحقیقات مقدماتی اتهام محاربه را به متهم ردیف اول پرونده که در فیلم قمه در دست داشت تفهیم کرد. به سه متهم دیگر پرونده نیز اتهام سرقت مسلحانه تفهیم شد.

محاکمه پدر جنایتکار

در این هفته مرد جنایتکار که همسر و دختر پنج ساله اش را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم و دیه محکوم شد.بر اساس اوراق پرونده، عصر روز چهارم بهمن ماه سال 84، ماموران پلیس آگاهی رباط کریم در جریان قتل زن جوان و دختر 5 ساله اش قرار گرفتند. تیم جنایی پس از حضور در محل دریافتند زن 37 ساله به نام شهلا و دختر 5 ساله اش به نامه مبینا با ضربه های چاقو به قتل رسیده اند. پدر خانواده که موضوع را به پلیس قرار داده بود در جریان تحقیقات گفت: عصر امروز وقتی از محل کارم به خانه بازگشتم با جسد همسر و دخترم روبرو شدم. قاتل پس از کشتن شهلا طلاهای او را سرقت کرده بود.

در ادامه تحقیقات چند بار پدر خانواده به عنوان مظنون دستگیر شد که در بازجویی ها منکر قتل همسر و فرزندش شد اما 6 سال پس از این جنایت در تاریخ 20 مهر سال 90 لب به اعتراف گشود و به قتل هسمر و دخترش اعتراف کرد. او درباره انگیزه اش گفت: شب حادثه همسرم می خواست به خانه پدرش برود که سر این موضوع با همدیگر بحث کرده و من با ضربه چاقو او را کشتم. در این لحظه دخترم از خواب بیدار شد که او را هم با ضربه ای کشته و از خانه خارج شدم. برای صحنه سازی قبل از فرار النگوهای همسرم را سرقت کردم.

2 پرونده همسرکشی هولناک

در این هفته نیز شاهد طرح طرح پرونده های همسرکشی بودیم در پرونده اول مرد 71 ساله پس از قتل همسرش در مشهد دست به خودکشی زد. داماد این زوج که متوجه غیبت مشکوک آنها شده بود موضوع را به پلیس اطلاع داد که تیم جنایی پس از حضور در محل با جسد زن 67 ساله روبرو شدند که بر اثر ضربات دسته جاروبرقی، آجر و جسمی آهنی به قتل رسیده بود. مرد 71 ساله پس از قتل همسرش شاهرگ دستش را بریده بود که بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

در پرونده دوم در شهرستان میانه زن خیانتکار پس از ارتباط شیطانی با پسر 24 ساله ای همسرش را کشت و جسد او را به آتش کشید. پس از این جنایت ماموران تحقیقات خود را آغاز کرده و در جریان بررسی ها مشخص شد مقتول و همسرش با یگدیگر اختلاف داشته به طوری که زن جوان با مراجعه به دادگاه در خواست طلاق داده بود. همزمان با کشف این سرنخ تحقیقات بر روی همسر مقتول به نام مژگان آغاز شد و کاراگاهان با بررسی تماس های مژگان دریافتند او با چند مرد غریبه ارتباط پنهانی دارد. تحقیقات بر روی افرادی که با زن جوان در ارتباط بودند متمرکز شده بود که نگهبان محل تخلیه زباله ها در تماس با پلیس اعلام کرد سرنشین یک دستگاه وانت پیکان در حال پرسه زنی در محل کشف جسد می باشد.استعلام شماره پلاک وانت نشان داد خودرو متعلق به یکی از مضنونان پرونده می باشد که بلافاصله او دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد. متهم به نام داریوش 24 ساله دربازجویی ها لب به اعتراف گشود و گفت با همدستی همسر مقتول این جنایت را مرتکب شده ام.او درباره روز حادثه گفت: با خودرو او به صورت ساختگی با مقتول تصادف کردم و بعد هم او را سوار ماشین کرده و با همدستی مژگان با یک طناب خفه اش کردم. بعد هم جسد مقتول را در محل تخلیه زباله ها به آتش کشیدیم.

رویای گروگانگیری 200 میلیونی

ماموران پلیس آگاهی پایتخت نیز در این هفته در جریان تحقیقات خود سه پسر آدم ربا را دستگیر کردند که زن مدیرعامل یک شرکت معتبر را ربوده بودند. آدم ربایان در تماس با همسر گروگان خود از او درخواست 200 میلیون تومان کرده بودند. 12 ساعت پس از آدم ربایی زن جوان در یک لحظه از غفلت دو آدم ربا استفاده و از خودرو گریخت. پس از فرار گروگان ماموران با کمک او به بررسی آلبوم مجرمان حرفه ای پرداخته و سه پسر ادم ربا را دستگیر کردند. در بررسی ها مشخص شد ، یکی از متهمان کارمند شرکت شاکی بوده و نقشه این آدم ربایی را طراحی کرده بود.

مرگ 8 کارگر در ریزش معدن

آخر هفته نیز حادثه ریزش معدن و مرگ هشت کارگر کام هموطنان را تلخ کرد. این ریزش که بامداد سه شنبه در پی وقوع انفجاری در این معدن اتفاق افتاده بود باعث شد تا ورودی تونل مسدود شود. همین مسئله احتمال افزایش گازهای خطرناک در داخل معدن و وقوع انفجاری دوباره در داخل معدن را افزایش می‌داد. بررسی‌ها نشان داد که این معدن زغال‌سنگ در منطقه «پروده طبس» و متعلق به شرکت «آرمین‌نوین» یا «یال شمالی ایران» بود که دچار ریزش شد.

وجیه الله جعفری، معاون معدنی وزیر صنعت با اعلام اینکه «پرتاب گاز» عامل انفجار در این معدن بوده است، افزود: در عمق زمین که فعالیت معدنی انجام می‌شود در برخی مناطق حفره‌های گازی ایجاد می‌شود و زمانی که لایه مقابل این حفره گازی نازک می‌شود، پدیده پرتاب گاز اتفاق می‌افتد و در واقع دیواره مقابل حفره گازی به جلو پرتاب می‌شود. این پرتاب ممکن است باعث انفجار و یا ریزش معدن شود که در حال بررسی هستیم تا مشخص شود که فقط ریزش اتفاق افتاده یا اینکه انفجار نیز صورت گرفته است. در این حادثه هشت گارکر جان خود را از دست دادند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=17551
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما