سه شنبه 7 مهر 1394 - 4:21

پشت پرده چرخش 180 درجه ای امام جمعه مارگون

بعنوان مثال امام جمعه مارگون تیرماه امسال از پیشرفت ۷۰ درصدی طرح شهرستانی شدن این بخش خبر می دهد و به صراحت از تلاش های نماینده مجلس که خود امام جمعه از آن با عنوان مجدانه یاد می کند، تقدیر می کند.

گروه سیاسی – بنا به دلایل مختلف انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد همچون سنوات گذشته پیش از موعود با حرارت بالایی پیگیری می شود و احزاب و شخصیت های سیاسی نیز تلاش می کنند تا نقش خود را در این عرصه پررنگتر نشان دهند تا بتوانند به نتیجه مطلوب برسند.

به گزارش «بویر نیوز»، پرداختن اهالی سیاست به انتخابات و حواشی آن امری طبیعی است اما نگارنده هیچگاه نتوانست به پاسخ این پرسش دست یابد که “هدف دامن زدن مردمی که خودشان معتقدند انتخابات نقش تعیین کننده ای برای آنها ندارد و هر فردی انتخاب شود تاثیر چندانی به حال آنها ندارد”، چیست و اینکه مردمی که ذینفع نیستند اما حاضرند برای انتخابات با اقوام و گاه خانواده خود نیز ستیز و جدل کنند، تعریف واقعی سیاست زدگی است چرا که قاطبه جامعه را این قشر تشکیل می دهند و خودشان نیز پیشقراول مباحث انتخاباتی هستند ولو اینکه بدانند هیچ سودی برای آنها ندارد.

مغفول ماندن بسیاری از ظرفیت ها و توانمندی های استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل همین سیاست زدگی های قاطبه مردم است که در بعد کلی باعث ایجاد نگاه بدبینی و منطقه ای و در مراتب پائین تر به کارشکنی ها در امور منجر می شود.

شاید بتوان پرسش سوال بالا که دلیل تاکید مردم بی منفعت بر تنش ها و جدل های انتخاباتی و نتیجه آن کدورت ها و سیاست زدگی جامعه را در رفتار و مواضع جریان و افراد سیاسی جستجو کرد. بدین سان که یک جریان یا فرد برای رسیدن به مطامع خود با تحریک احساسات پاک مردم و بر اساس تحلیل ها و اطلاعات گاها غلط، فضا را بگونه ای که می خواهند ترسیم می کنند و سپس خود بدور از آسیب های این جریان سازی به منافع خود دست می یابند.

 البته با تاکید بر اینکه با گسترش فضای اطلاع رسانی علم عامه جامعه بالا رفته و یقینا تحلیل فوق درباره همه اقشار مردم صدق نمی کند کما اینکه با بازیهای سیاست مداران و هجوم اطلاعات در عصر ارتباطات احتمال رسوخ تفکرات خاص و هدفدار در همه اقشار و سطوح عام و خاص بعید نیست.

با این مقدمه می توان با ذکر مصادیقی پیرامون این مبحث به شفاف کردن جریان سازی های هدفدار در جامعه و تلاش های برخی محافل (بخوانید اکثریت) برای به کرسی نشاندن حرف خود به هر قیمتی و البته با این شیوه مردم مقابل رقیب کمک کرد.

بعنوان مثال امام جمعه مارگون تیرماه امسال از پیشرفت ۷۰ درصدی طرح شهرستانی شدن این بخش خبر می دهد و به صراحت از تلاش های نماینده مجلس که خود امام جمعه از آن با عنوان مجدانه یاد می کند، تقدیر می کند.

اما در اواسط شهریورماه رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به عنوان رئیس شورای حکمیت اصولگرایان سنتی وارد گود سیاست می شود و رقیب سه دوره پیاپی نماینده فعلی را به عنوان کاندیدای مطلوب جریان معرفی می کند.

همین کافیست تا دقیقا 3 ماه و 1 روز بعد از سخنان قبلی امام جمعه مارگون، وی کاملا موضع خود را تغییر دهد و درباره شهرستان شدن مارگون و حتی لوداب بگوید؛ وعده‌هایی در این خصوص داده شده که از همین جا به مردم این دو منطقه عرض می‌کنم که موضوع شهرستان شدن این مناطق به هیچ وجه صحت ندارد.

پیرامون تغییر 180 درجه ای جهت سخنان رحم‌الله خواجه‌پور که هم اکنون  امام جمعه مارگون است، چند نکته لازم به ذکر است که اگر به آنها توجه نشود باید در داراز مدت و حتی کوتاه مدت آسیب های جدی آن را بوضوح مشاهده کنیم:

1 – اولا اینکه موضوع شهرستان شدن یا نشدن مارگون و البته لوداب قطعا ارتباط زیادی به ایشان ندارد جرا که هیچ عقل سلیمی چنین خواسته ای از ایشان ندارد و جایگاه ایشان هم برای تسریع یا تعدیل روند قانونی این موضوع تاثیر چندانی ندارد پس مصاحبه ایشان نیز چه در تائید یا رد آن نیز نباید صورت گیرد و یا مورد توجه قرار گیرد.

2 – ائمه محترم جمعه جایگاه و اعتباراشان بالاتر از آنست که خود را درگیر مسائل سیاسی و حزبی نمایند. به تعبیر عامیانه “مردم پشت سرشان نماز می خوانند” توفیقی که شامل حال هر کسی نمی شود. حال اگر تناقض گویی، موضع گیری و تغییرات اینچنینی بواسطه مسائل سیاسی در شخصیت حقیقی (نه حقوقی) این افراد پدیدار گردد، قطعا این جایگاه بواسطه اینگونه تغییرات، بشدت به خطر می افتد و باعث بدبینی در میان مردم و سوء استفاده ی اپوزسیون می شود که نتیجه آن بی اعتمادی مردم بخصوص نسل جوان و گرایش به دیدگاههای مخالف می شود، همان اتفاقی که درخصوص برخی رسانه ها و شخصیت های سیاسی و حتی صدا و سیما رخ داد.

ای کاش افرادی که رغبت دارند بجای تبلیغ مسائل دینی و فرهنگ ناب اسلامی به موضوعات سیاسی خرد بپردازند و در جهت منافع گروهها و افراد سیاسی سخن بگویند و موضوع گیری نمایند از جایگاه با ارزش امامت جمعه کنار بروند تا جای خود را به افرادی دهند که دغدغه دین و فرهنگ مردم را دارند تا اینکه با اینکونه جهت گیری های متناقض بخواهند صداقت و سادگی  مردم را به سیاست زدگی های بی ارزش سوق دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=163852
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. واقع بین گفت:

    بویر نیوز در خیلی از مسائل که به خودش مربوط نیست دخالت می کند . آن وقت ادعای بی طرفی می کند . رسانه باید بی طرف باشد مثل امام جماعت .

    • علی گفت:

      دوست عزیز بویر نیوز یک رسانه است و وظایفش با امام جمعه فرق میکنه رسانه میتواند در همه زمینه هاورود کند و اطلاع رسانی کند ولی اینکه امام جمعه محترم بیاد و اعلام کند که شهرستان شدن مارگون و لوداب دروغ است فقط خواسته که نماینده فعلی را تضعیف کند حال اگر نماینده بخواهد مستنداتی که در رابطه با شهرستان شدن مارگون و لوداب را در اختیار عموم بگذارد اونوقت شان و جایگاه امام جمعه محترم که بعنوان پیش نماز میباشد چه خواهد شد

  2. حسینعلی یزدان دوست بویراحمدی گفت:

     باید ائمه محترم جمعه با توجه به حکم انتصابی آنان از سوی مقام معظم رهبری و  یا نماینده رهبری  قدر ومنزلت این جایگاه مقدس را بشتر  توجه کنند  لذا اظهار نظر جناحی با این تریبون به  جایگاه مقدس این نهاد  آسیب جدی خواهد زد انتظار میرود که این بزرگواران نقش پدری را برای مردم وخاصه جناحها داشته باشند  وخود را از موارد اتهامی حفظ نمایند 

  3. ناشناس گفت:

    صدتا سایت هم بگویدامام جمعه ها جناحی هسپند مرردم قبول نمیکنند اینهابایدجلوبی عدالتی رابگیرندمخصوصا حاج اقا خواجه پورکه اصلا به مسایل حاشیه ای کارندارد ایشان پنج سال درسپاه خدمت کردند وحقیقت رابیان کرده است وتاجایی که ازش سراغ داریم عمراازجناحی طرفداری نکرد بایدایشان  رابشناسیدبعدحرف بزنیدایشان هدفش فقط کارفرهنگی وخدمت است نه حیز دیگری .پس وظیفه روحانیت هست که درمسایل سیاسی دجالت کنند اگرامام خمینی ره واردسیاست نمی شد  .پس خواهشا سایت بویرنیوزبا ادب سخن بگویدانقلاب پیروز نمیشد.پس بایداقایان اییمه جمعه بایدخالت کنند ةاجلوبی بندباری هاگرفته شود

  4. مم گفت:

    هیچ مسئولی قول شهرستان شدن مارگون و لوداب را در سال جاری نداده حتی قول سال اینده را هم ندادند همه به اتفاق اظهار داشتند که بحث مربوط به شهرستان شدن این دو بخش در اولویت قرارر دارد و در حل پیگیری هستند

  5. بشار گفت:

    منتظر  مستندات  هستیم

  6. ناشناس گفت:

    نماز عبادي وسياسي به معنا چي هم عبادت هم سياست پس ايشون حق دارد مردم را از مسايل سياسي اگاه كنند نمايند گان وعده دروغ ندهند

  7. برادر گفت:

    اين آقا كه پيش نماز اينقدر چرخش داشته اون هم بعداز اومدن هدايت خواه واي به حال پس نمازمون البته دوستان اين جريان برميگرده به جبهه پايداريها درسراسر كشور ظاهرا هم صداوسيما هم اين آقايون موظف شدن كانديد مجلس خودشون رو از همين الان بولد كنن مثل برنامه ديشب هدايت خواه در صداوسيما كه پس از چهارسال دباره وارد برنامه شد دراين كشور يه عده دارن انقلاب روزير سوال ميبرن با حمايت از يك جريان خاص ووابسته يكي ائمه جمعه يكي هم صداوسيما خداخودت يه كاري كن

  8. مطلع گفت:

    خواجه پور تا ازجلسات صالحین تا تریبون نمازجمعه مارگون دنبال این هست که بگه من هم وجود دارم خیلی طول میکشه خواجه پور عزیزم….

  9. از مارگون گفت:

    با سلام و ادب و احترام .

    ما که در این منطقه “س” الهاست زندگی میکنیم برای ما واضح و روشن هست که دلسوز مردم چه کسی است؟و حرف درست و واقعی را “ک” ی میزند؟”و” چه کسی بدون هیچ چشم داشتی شبانه روز برای مردم ت”ل”اش میکند.و این که چه کسی بر”ا”ی منافع شخصی خود تلاش میکند.ومردم “ر”ا ابزار رس”ی”دن به هدف خود قرار می دهد.
    تمایز این دو قشر کار آسانی است.و ملت الان جای خالی مدرس را احسا”س” میکنند تا دوباره تذکرمان دهد و حروف غلط پیش رویمان را از ذهن”م”ان پاک کند.

  10. همکلاسی همین امام جمعه گفت:

    کاش مدیریت کشور همیشه دست افرادی باشه که یه ذره فقط یه ذره سواد داشته باشن.حال سواد میخواد علمی باشه یا سیاسی تا جایی که من یاد دارم ایشان تا کلاس سوم راهنمایی به زور بالا اومدن خدا رو شاهد میگیرم.
    حال این فرد باید نظراتش در تغییر و تحولات یه استان تاثیر گذار باشه .
    وای بر ما وای
    تا وقتی ای مملکت رو امثال اینا تصمیم میگیرن براش اوضا ای مردم همینه که هست

  11. هوالحق گفت:

    ایشون گناه کردن و از تریبون نماز جمعه سواستفاده کردن . کاش نظارت بیشتری بر ائمه جمعه میشد. واقعا متاسفم از بی اخلاقی ایشون

  12. ناشناس گفت:

    ایشون از عوام فریبی اعتراض کردند. نویسنده محترم این متن معلومه از دنیا بی خبره. کمی برای مخاطبان شعور قایل باشید. قیاس به نفس نفرمائید.

دیدگاه شما