دوشنبه 6 مهر 1394 - 2:01

اظهارات تند امام جمعه سی سخت علیه «بویرنیوز» و چند نکته

اگر منظور از منکر به نام فرهنگ بومی محلی همان ساز و نقاره است، تاریخ قوم شریف لر و دستگاههای فرهنگی باید پاسخگو باشند و بویر نیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

گروه سیاسی – پس از انتشار تحلیلی در پایگاه خبری تحلیلی «بویرنیوز» مبنی بر ناهماهنگی در میان مدیران سیاسی استان و لزوم بازگشت به اصل وحدت و هماهنگی در میان مدیران این حوزه بخصوص برای آمادگی هر چه بیشتر و بهتر جهت برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور، گویا بخشی از این مطلب به مذاق امام جمعه سی سخت خوش نیامده و خاطر مبارک ایشان را مکدر کرده است.

 حجت الاسلام و المسلمین مصباح نژاد در گفتگو با یک رسانه وابسته و نوپا، استقلال «بویرنیوز» را زیر سوال برده است و بیان داشت “نعل وارو نه بویر نیوز بر حقایق مشهود است” که متن کامل سخنان وی در ادامه می آید:

امام جمعه سی سخت در واکنش به برخی اظهارات اختلاف افکن توسط رسانه محلی بویر نیوز گفت: نعل وارونه این رسانه بر حقایق آشکار است.

امام جمعه سی سخت در گفت و گویی در پاسخ به مطلبی تحت عنوان ” ناهماهنگی در میان مدیران سیاسی کهگیلویه و بویراحمد/ درسی که باید از رفتار محمدی و حسنی گرفت که روز گذشته در پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز که یکی از سایتهای محلی استان است منتشر شده بود واکنش نشان داد.

وی در ابتدا در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر وی درباره اظهارات حسنی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد و پاسخ فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار که در تحلیل پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز به بخشی از آن اشاره شده بود گفت: در رابطه با سخنان مدیرکل سیاسی و امنیتی استاندار نیاز به جواب نیست و جواب همان بود که معاون محترم امنیتی استاندار دادند و به واقع دقیق تصحیح کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دنا در ادامه گفت :با کمال تاسف برخی رسانه ها از جمله پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز که روش اطلاع رسانی آنها کاملا مورد نقد است به صورت آزاد و مستقل عمل نمی کند و به اصول و اخلاق حرفه ای رسانه ای و اطلاع رسانی پایبند نیست، این امر در ذات این پایگاه خبری وجود ندارد ،کاملا جهت دار و با اهداف خاص و مدیریت شده به لحاظ سیاسی و فرهنگی در حال فعالیت است.

مصباح نژاد با اشاره به شعار سال مبنی بر سال دولت و ملت ،همدلی و همزبانی گفت: اینگونه فعالیتهای رسانه ای به شدت به شعار سال آسیب میزند و موجب اختلاف افکنی بین مسئولان می شود که امری کاملا اشتباه است.

وی ادامه داد: مدیریت کشور نیازمند آرامش و همدلی است و هر مطلبی که موجب ایجاد اختلاف و التهاب در کشور می شود و اذهان عمومی را به تشویش می کشاند نادرست است.

مصباح نژاد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برخی سو گیری های این رسانه بر علیه ائمه جمعه استان که در بخش دیگری از مطلب ذکر شده آمده بود ،گفت:در این مطلب ادعا شده که ائمه جمعه بر علیه استاندار ،فرمانداران، نمایندگان مجلس و جریانات سیاسی موضع گیری کرده اند که اولا باید بگویم این مطالب کذب محض است و تنها تریبونی که تا کنون حامی استاندار محترم در روزهای سخت حملات دوستان فکری ایشان بوده همین تریبون نماز جمعه بوده و ما هیچ گاه به دنبال تضعیف استاندار فهیم و مردمی نبوده و نیستیم.

امام جمعه سی سخت افزود:اگر نقدی هم باشد در پی اصلاح امور بوده و طی فرایندی مسایل مطرح شده است چرا که اقتضای جایگاه نماز جمعه ایجاب میکند تذکرات سودمند و لازم داده شود ،سعی کرده ایم در بیان مسایل رضایت خداوند متعال را در نظر بگیریم و به خوشی و ناخوشی هیچ حزبی بها ندهیم ، تکلیفمان را به انقلاب اسلامی ،خون شهدا و مردم عزیز و شریف ادا کنیم و بر مبنای رسالتی که پذیرفته ایم با تعامل با همه نهادهای حاکمیتی در پی خدمت باشیم.

وی افزود:اگر ائمه جمعه موضوعی را مطرح می کنند هدف آنها حل مشکل است و نه تخریب یک مسئول چرا که بر اساس آموزه های دینی آبروی مومن از خانه خدا بالاتر است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا تاکید کرد :ائمه جمعه از طرف دیگر ثنا گو نیستند بلکه واقعیات را بر اساس مصلحت و رعایت جوانب بیان میکنند ،اما اینکه در یک رسانه به راحتی به ائمه جمعه تهمت زده می شود و جایگاه ائمه جمعه را تخریب میکنند یک خطر جدی است .

امام جمعه سی سخت ابراز داشت: یک رسانه باید بی طرفانه ،اخلاق مدار و آزاد باشد و در اطلاع رسانی بر مبنای صداقت و امانت داری کار کند ، موضوعات را تنها از پنجره فکری مدیر مسئول خود بررسی نکند و دیگر پنجره ها را برای دیدن واقعیات بر روی خود باز بگذارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا اظهار داشت :نقد های اساسی بر مدیریت این پایگاه خبری وجود دارد که از جمله آنها ترویج برخی منکران به اسم فرهنگ بومی محلی، ترویج منکراتی مانند رقص نور که عملی حرام و منافی عفت و غیرت است و برخی مسایل مانند اختلاف افکنی بین مسئولان مشهود است که به روند روبه رشد جامعه ضربه وارد می کند.

امام جمعه سی سخت در ادامه با تاکید مجدد بر راهبرد شعار سال گفت:با کمال تاسف برخی از رسانه ها به این مسایل توجه نمیکنند و باید ناظران فرهنگی تذکر دهند و جلوی این بد اخلاقیها را بگیرند، وی گفت: هر چند این موضع گیری ها قابلیت پیگیری قضایی دارد ولی قضاوت را به دادگاه وجدانهای آگاه و بیدار مردم نجیب میسپاریم .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دنا ادامه داد: تابه حال در تریبون نمازجمعه بر علیه شخص مسئولی سخن ناروایی گفته نشده و آبروی کسی برده نشده است و این سایت خبری با کمال تاسف نعل وارونه بر حقایق زده است و باید اصلاح شود .

وی در پایان یک بار دیگر با تاکید بر لزوم حفظ آرامش در فضای نزدیک به انتخابات اظهار داشت: باید آرامش بر جامعه حاکم شود و از طرح هر مسئله ای که فضای آرامش و همدلی و وحدت را به هم میزند به جد اجتناب شود.

توضیحات «بویر نیوز» درباره دلواپسی امام جمعه سی سخت

 متاسفانه رشد قارچ گونه رسانه ها آنهم از نوع وابسته به یک جریان خاص که احتمال بدون حمایت وخودجوش هم نیست به تکصدایی در جامعه منجر می شود که این خود نیز نوعی آسیب برای این قشر روشنگر است، اما لازم است محضر مبارک امام جمعه محترم و  جهت تنویر افکار عمومی چند نکته ایراد گردد:

۱ – پایگاه خبری تحلیلی «بویرنیوز» هیچگاه خود را بدور از اشکال ندانسته و در مناسبت های مهمی همچون روز خبرنگار که معمولا اصحاب رسانه دوست دارند در آرامش و بدور از هر طعنه و کنایه ی معمولی آنرا با دلخوش سپری کنند، از مخاطبان و مسئولان خواسته تا عملکردش را در چارچوب نقد در بیاورند چرا که باور داریم مردم ما شایسته بهترین ها هستند و اینکه اکنون نیز برای چهارمین سال پیاپی «بویرنیوز» در صدر رسانه های استان کهگلیویه و بویراحمد و برای اولین بار در صدر رسانه های ۱۴ استان زاگرس نشین قرار گرفته است خود نشان از توجه و لطف چشمان باز مردم است که به این رسانه نظر می اندازند. این توضیحات بدین دلیل بود که به خودمان یادآور شویم که مردم معنای اصول و اخلاق حرفه ای را می دانند و اگر روزی از اینها و استقلال خود عدول کنیم مردم نیز بی تعارف ما را کنار خواهند زد همانگونه هم که قبلا اثبات کرده اند با کسی تعارف ندارند و برخی چهره ها و جریانات را براحتی کنار زده اند، منتها هنوز برایمان روشن نشده است چگونه ذات یک رسانه تنها بر اساس تحلیل یک مطلب بدست می آید!

۲ – در موضوع سخنان جلیل حسنی و واکنش فتاح محمدی به آن، روی سخن نه با نوع موضع گیری افراد بود که صراحتا نیز در مطلب پیشین بدان تاکید شده، بلکه تلنگری به مسئولان سیاسی استان بود که ناهماهنگی ها را از میان خود بردارند و برداشت امام جمعه محترم و احیانا مشاوران ایشان مبنی بر اینکه هدف رد یا تائید سخنان یکی از این دو مسئول بوده صحیح نمی باشد.

۳ – درباره اینکه حضرت حجت الاسلام و المسلمین مصباح نژاد فرموده اند‌ “در یک رسانه به راحتی به ائمه جمعه تهمت زده می شود و جایگاه ائمه جمعه را تخریب میکنند یک خطر جدی است ” واقعا فقط باید تاسف خورد که بدون ذکر مصداق به این راحتی رسانه ای را که محبوب مردم و مورد لطف آنهاست زیرسوال می برند. همانگونه که مستحضرید ائمه محترم جمعه معصوم نیستند و ممکن است همچون هر انسان دیگری نقدی بر گفتار و رفتارشان وارد باشد و البته در دوران انقلاب اسلامی نیز بالاتر از ائمه جمعه و در میان آیت الله ها نیز وجود داشته و دارد که عملکردشان مورد نقد قرار گرفته باشد. پس نباید نام هر نقدی را تخریب گذاشت مگر آنکه مصداق آن بیان شود و البته مهمتر اینکه نباید با اینچنین واکنش های تند تلاش شود که فضای نقد و نقادی بسته شود چرا که معتقدیم “دانستن حق مردم است” ولو اینکه بخاطر آن باید متحمل هزینه های کار خبرنگاری باشیم!

۴ – این موضوع که ایشان گفته اند “ترویج برخی منکران به اسم فرهنگ بومی محلی، ترویج منکراتی مانند رقص نور” نیز جای تامل دارد! همه مطالبی که در بویر نیوز درباره رقص نور و سالن های عروسی نوشته شده اتفاقا در نقد برخی بدعت های غلط بوده که در آرشیو سایت موجود است و اگر نگرانی حضرت حجت الاسلام از این بابت بوده و دغدغه فرهنگی در میان بود، حق نیز همان بود که به موقع واکنش نشان دهند نه اینکه در حاشیه یک موضوع سیاسی به آن پرداخته شود که موضوع به حاشیه نرود!

یقینا و به گواه آرشیو سایت پایگاه خبری تحلیلی «بویرنیوز» بیش از هر رسانه و بسیاری از دستگاه فرهنگی به موضوعاتی همچون ماهواره و پیامدهای خطرناک آن و همچنین بدعت ها خطرناک عروسی، استفاده ناصحیح از اسلحه، عوامل طلاق و ‌پیامدهای آن، اعتیاد، گرایش جوانان و نوجوانان به استعمال دود، حجاب های نامناسب و لباس های زننده و بسیاری از موارد دیگر پرداخته است که کافی است جستجوی کوتاهی در این رسانه صورت گیرد در حالیکه هیچگاه هیچ نهاد و هیچ جایی برای چنین موضوعاتی درخواستی از این رسانه نداشته و همه مطالب از همان ذات مورد نقد حاج آقا تراوش کرده است!

اگر منظور از منکر به نام فرهنگ بومی محلی همان ساز و نقاره است، تاریخ قوم شریف لر و دستگاههای فرهنگی باید پاسخگو باشند و بویر نیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

۵ – چرا بیراهه برویم! دغدغه حاج آقا عدم انتقاد از برخی اظهاراتی است که از تریبون نماز وحدت بخش جمعه بیان می شود چرا که ایشان معتقدند از این تریبون مقدس در نقد هیچ مسئولی صحبت نمی شود که قطعا مردم بهتر از هر کسی می دانند تاکنون چه مطالبی گفته شده است. اما دغدغه مهمتر امام جمعه محترم تاکید بر سیاسی نبودن این تریبون است و دلواپسی ایشان برای نقد تریبون دار است که بتوانند براحتی موضع گیری نمایند ولی نمی شود رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه رسما و علنا موضع سیاسی بگیرند ولی در عملکردشان دخالت داده نشود! اگر هم بشود باورش برای نگارنده امکان پذیر نیست و از آنجا که عادت نداریم همچون بعضی جناح های سیاسی بجای مردم حرف بزنیم قضاوت را در این باره به خود مردم می سپاریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=163702
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سما گفت:

    سپاس بویر….خسته نباشی. به امید سربلندی و موفقیت روزافزون

  2. انصاف گفت:

    انتظار می رود همه اقشار مردم و سازمانها و نهادها حرمت ها را رعایت نمایند و رسانه ها به وظیفه ذاتی خود عمل کنند و هر کس برای رضای خدا کار کند و قدمی بردارد مطمئن باشید سرافراز و سربلند خواهد شد

  3. بنگرو گفت:

    درود بر منتقد من. چون وجود اون باعث احتیاط من از اشتباه است

  4. مم گفت:

    تو را به خدا تورا به قران به صحبتهای این افراد توجه نکنید رسالتتون را انجام بدین اینها فقط دنبال سیاسی کاری هستند تنها چیزی را که بهش فکر نمیکنند رضای خدا، خون شهدا و رضایت مردم است مردم هم خوب همه چیز را میدانند

  5. همه ی ما بویرنیوز هستیم حاجی گفت:

    اولین نقض کننده شعار همدلی و همزبانی ائمه جمعه استان هستند که از تریبون ولایت برای عمل عکس به فرمایشات رهبری استفاده کرده و با غرض ورزی سیاسی دولت و مسئولین را تخریب می کنند و اسم آنرا بیان مشکلات می نامند مقایسه رفتار انها در دولت قبلی و فعلی به خوبی نشان می دهد که انگار همه مشکلات از زمان روی کار امدن روحانی ایجاد شده و قبل ازآن مملکت گلستان بوده است

  6. بی زبان گفت:

    در کل استان مبنا را باید گفتار رفتار و عمل حضرت ایت ا…………….حسینی امام جمعه محترم مرکز استان قرار داد سایت وزین بویر نیوز هم زیاد به خود سخت نگیرد زیرا وقتی که یکبار قبل از این معاون سیاسی فرماندار دنا را وادار به عذرخواهی نمود و پذیرفته نشد و حتی عذرخواهی خودش را هم نپذیرفتند مشخص است که اقایان دولت تدبیر و امید در استان میبایست قبل از صحبت کردن متن صحبتهای خود را به ائمه محترم جمعه شهرهای کوچک استان بدهند و در صورت صلاح دید انها بعد مصاحبه یا حرف بزنند

  7. مهمان گفت:

    ما که به نوبه خود از احساس مسئولیت و وظیفه شناسی بویر نیوز کمال تشکر و سپاسگزاری را داریم. آنچه دیده می شود صداقت و یکرنگی و جدیت این رسانه در اخبار رسانی صحیح و به موقع و بی طرفانه است. برای کارکنان گرانقدر این رسانه آرزوی توفیق داریم.

  8. دنای سرافراز گفت:

    بهتر است امام جمعه سی سخت وارد این بحثهای جناحی و رسانه ای نشوند . بویر نیوز یک سایت اطلاع رسانی پر مخاطب است

  9. محمد گفت:

    درود بر حاج آقا مصباح نژاد البته بویر اگه شما متن خبر خودتون را بخوانید میفهمید جه حرفهایی بزنید.دلواپس بودن برای اصول و گفتمان امام و انقلاب عشق است

    • مهمان گفت:

      از افراد انتظار می رود که به همان نسبت که مسئولیت بالاتری دارند بیشتر احساس مسئولیت کنند. به بهانه دلواپس بودن برای اصول و گفتمان نباید در کار دیگران دخالت نمود و خود را ذیحق دانست.

  10. سجاد.سی سخت گفت:

     رسالت خبرنگاران رسالتی است که باید برپایه عدالت و انصاف بدون درنظرگرفتن منافع شخصی باشد.سایت بویر نیوز یکی ازمعدود رسانه هایی است که در همین مسیرحرکت کرده است.واگر نظرسنجی انجام شود بیش از هفتاد درصد به کارایی سایت مربوطه رای خواهندداد.ائمه جمعه استان سرمنشا حقیقیشان فردی است که درجلسه حکمیت حضور وبه عینه ازکاندیدای خاصی حمایت می کند.اگر کسی هم باندوجناحشان نباشد درجلسه های سری حتما درصدد به زمین زدنشان هستند.ائمه جمعه پشت ترییون دال برصحت وکارایی و عمل شما نیست.رفتارواقعی شما در جلسات بعدازپشت تریبون مهم است. این جایگاه جایگاهی بسی والا وارزشمندجهت بیان مسائل دینی وسیاسی روز کشوراست.پس معیاروسنجش هم باید منطقی وبدون ازمرزبندی های سیاسی باشد.

  11. سی سخت گفت:

    بویر امسال امام جمعه محترم شهرستان دنا حاج اقا مصباح روز خبرنگار در نماز جمعه از تعدادزیادی خبرنگاران سایت ها وخبرگزاری ها تجلیل کردند

  12. افتخاری گفت:

    بویر نیوز مواظب باش . با این تیتر ها شاکی درست کنی و بسته می شود /کمی رعایت کن /با دلیل و منطق تحلیل کنید و با آبروی افراد اینقدر بازی نکنید
    اینقدر به احمدی نژاد نتاز که روز مبادا می رسد /گهی زین برپشت گهی پشت برذین /نان به نرخ روز نخور قیلامتی است اگر اعتقاد داری

  13. ناشناس گفت:

    رود بر امام جمعه محترم خدا خیرت بده

  14. بویراحمدی گفت:

    احسنت بر مواضع عالمانه حاج اقا مصباح

دیدگاه شما