چهارشنبه 31 تیر 1394 - 1:48

عامل آلودگی آب روستاهای کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد

مدیر آبفار شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف بیش از 300 انشعاب غیر مجاز در روستاهای دشت روم خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، علمدار آرمین با بیان این خبر افزود: متاسفانه عمده انشعابات غیر مجاز برای مصارف کشاورزی و آبیاری باغات استفاده شده می شود.

SONY DSCوی با بیان اینکه چند سالی است استان کهگیلویه و بویراحمد همچون سایر نقاط کشور با تنش آبی درگیر است و باید در مصرف بهینه آب شرب حساسیت بیشتری به خرج داد، تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته هم اکنون بیش از 80 درصد این انشعابات غیر مجاز به مجاز تبدیل شده است.

 این مسئول آبفار استان انشعابات غيرمجاز را به عنوان مهم‌ترين عامل هدررفت آب دانست و تاکيدکرد: ايجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزيع به علت غيربرنامه‌اي بودن انشعابات، احتمال نشت آلاينده‌ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ايجاد آلودگي در شبکه هنگام اتصال به شبکه، استفاده بيش از حد استاندارد يا حد نياز از آب به علت عدم اندازه گيري، عدم پرداخت آب‌بها، تشديد نشت از اين انشعابات (به علت اين‌که معمولا از اتصالات و لوله‌هاي غيراستاندارد استفاده مي‌شود) و نصب غيراصولي آن از جمله مشکلاتي است که انشعابات غيرمجاز به وجود مي‌آورند.

ارمین با بیان اینکه استفاده غيرمجاز از شبکه آب روستائی جرم بوده و تضییع حقوق دیگران و نادیده گرفتن منابع حیاتی است و قطعاً مشمول جریمه است، تصريح ‌كرد: در واقع کساني که از طريق انشعابات غيرمجاز به شبکه وصل مي‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزينه خدمات خود و با تجاوز به حقوق ديگر مشترکان، شبکه را در معرض خطر آلودگي قرار مي‌دهند؛ به همین خاطر موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.

SONY DSC

مدیر آبفار شهرستان بویراحمد در پایان با بیان اینکه استفاده های غیرمجاز و بی رویه آب شرب برای سایر مصارف کشاورزی و باغداری در هوله اول موجب قطعی و الودگی آب و ضرر و زیان مستقیم به خود روستائیان می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چند سالی است استان درگیر تنش آبی است ضرورت دارد نسبت به شیوه مصرف آبی که با زحمت و هزینه فراون برای مصارف خانگی به دست می آید حساسیت بیشتری به خرج داد که خدای ناکرده قطعی و جیره بندی آب آشامیدنی را در هیچ روستایی شاهد نباشیم.

SONY DSC

SONY DSC

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156473
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سعادت اباد دشتروم گفت:

    اقدامات انجام گرفته بسيار خوب بوده بهتر است اين روش ادامه بيدا كنددر فصل تابستان اكثرا از اب شرب جهت ابياري باغات استفاده مي كنند

  2. كارمند گفت:

    احسنت بر دكتر پاسره ومهندس آرمين

  3. روستايي گفت:

    به خاطر برخورد با انشعابات غير مجاز وتوزيع عادلانه اب از آقاي مهندس آرمين تقدير مي شود

دیدگاه شما