سه شنبه 2 تیر 1394 - 11:25

ثروتمندان کهگیلویه و بویراحمد از این دو زن یاد بگیرند! (+عکس)

زنده یاد حسین پناهی چه زیبا گفته اند که “بعضی ها خیلی فقیرند، تنها داراییشان پول است !” و اکنون شاید این حال امروز فقرای زادگاه پناهی است.

گروه اجتماعی – سیاوش آذر: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به مهمان نوازی، سخاوت و صداقت شهره اند که این روحیات در گذر زمان کمتر رنگ باخته است.

به گزاش «بویر نیوز»، دو خبر کوتاه اما کمتر مور توجه واقع شده در خردادماه شاید بخوبی روحیه سخاوت و بخشش مردم این استان را نشان دهد.

خبر اول روز 16 خرداد – بانوی 59 ساله، دارای 4 فرزند دختر و یک پسر  که شوهرش را هم از دست داده است و کمیته امداد خانه ای 100 متری برای او در روستای بن زرد می سازد، اما این بانوی خیر همه دارائیش که این خانه بود را وقف کتابخانه کرد و اتاقی محقر را برای زندگی خود و فرزندانش ترجیح داد.

خبر بعدی 5 روز بعد در همایش خیرین حوزه سلامت پیرزن داغدار اهل روستای درغک قلعه‌رئیسی دیه فرزندش را برای ساخت درمانگاه در زادگاهش اهدا کرد تا بار دیگر بزرگی مادران این سرزمین را نشان دهد.

گلزار رشنواد و شهربانو صفدری با تمام نداری هایشان از محروم ترین مناطق استان کاری کردند که سالهاست پولدارترین افراد این استان دل انجام دادنش را نداشته اند.

بانوان خیر

بارها در مراسمات و همایش های خیریه که سازمان ها و مجامع خیر برای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار کرده اند، شاهد مهر و نیکی هموطنان و هم میهنان از جای جای این کشور به مردم محروم استان کهگیلویه و بویراحمد بوده ایم اما دریغ از حضور خیران هم استانی که جای خالی آنها در کمک به سرزمینشان بشدت احساس می شود.

کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ برخورداری از زیرساخت محروم بحساب می آید اما محرومیت واقعی را باید در طرز نگاه برخی از ثروتمندان این استان جستجو کرد که حاضرند برای نام و نشان خود و گاها فخرفروشی به طریق مختلف از خرید ماشین های خاص و کمیاب در کشور و ویراژ دادن در خیابان های نامرغوب شهرهای استان، ارسال پیامک های انبوه مناسبتی، برگزاری برنامه های نمادین اما بی سود برای جامعه و حتی دست به دامن رسانه ها شدن خودی نشان می دهند ولی کمتر دیده و شنیده ایم برای کمک به مردم محروم استانشان دست به جیب شوند.

هر چند تک و توک افراد متمول بومی هستند که بی حاشیه و گمنام در همایش های خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا می کنند، اما واقعیت اینست غالب خیرین و افراد حاضر در این ضیافت ها افراد غیربومی هستند.

زنده یاد حسین پناهی چه زیبا گفته اند که “بعضی ها خیلی فقیرند، تنها داراییشان پول است !” و اکنون شاید این حال امروز فقرای زادگاه پناهی است.

خدا را شکر که هستند هنوز زنانی همچون بی بی گلزار و بی بی شهربانو که شکوه و عزت مردم این دیار را یادآوری کنند و هستند اینچنین افرادی که در عین فقر و تنگدستی درس عظمت و بزرگی و بخشش می دهند.

این نوشتار نه تلنگری به قشر دارا و ثروتمند است چرا که بقولی هر کس خود بهتر صلاح کار خویش داند و فقط در جهت پاسداشت اقدام این دو بانوی بزرگ منش و با وقار سرزمین استان کهگیلویه و بویراحمد است که درس بخشندگی دادند و از “حاتم بخشنده تر اند” و باید به احترام شان باید کلاه از سر برداشت.

بعدالتحریر:

از حاتم پرسیدند بخشنده تر ازخود دیده ای؟ گفت آری مردی که دارایی اش تنها دو گوسفندبود. یکی را شب برایم ذبح کرد، ازطعم جگرش تعریف کردم. صبح فرداجگر گوسفند دوم را برایم کباب کرد. گفتند تو چه کردی؟ گفت: پانصد گوسفند به او دادم. گفتند پس تو بخشنده تری. گفت: نه او هر چه داشت به من داد اما من اندکی از آنچه داشتم به او دادم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=153015
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    فاستبقو الخیرات >احسنت :ماداران مهربان بدانید که توشه آخرت برداشتیدای دنیاپرستان یاد بگیریداز این مادران !؟

  2. محدثه گفت:

    خیری که به خانه رواست به مسجد حرام است ، بنظر من آن مادر مهربان ساکن بن زرد باید آسایش فرزندان خود را نیز در نظر می گرفت ، آنها حق دارن جایی آرام برای درس خواندن داشته باشن تا مثل بقیه پیشرفت کنند ، به هر حال ان شاء الله خدا قبول کند از ایشان و آنرا اجر زیادی دهد

  3. احمداورژانسی گفت:

    ای کاش تلنگری باشد به تازه بدوران رسیده هایی که تنها هنرشان فخر فروشی به همنوعان می باشد .

  4. مهدی گفت:

    افرین

  5. یاسیج گفت:

    مادریاسوج میبینیم ثروتمندانی که سواربراخرین خودر و مالهایی که باوامهای کلان گرفته اند ودارند فخرفروشی میکنند اینهافقیرترازهمه هستند
    درود بر بویرنیوز که همیشه بحق مطلب میزنه

  6. ناشناس گفت:

    افرین به این دو مادر بزرگوار.ای کسانی که این مطالب رو میخونید اما پشت گوش میندازید دارید اما خرج نمیکنید خجالت بکشید .به شما هم میگن انسان.یاد بگیرید.

دیدگاه شما