پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 10:36

در گفتگوی بویرنیوز با دکتر نیک اقبالی؛ خبرهای خوش برای بیماران چشمی کهگیلویه و بویراحمد

نیک اقبالی از قوز قرنیه و حساسیت های چشمی به عنوان بیشترین بیماری ها در استان کهگیلویه و بویراحمد یاد کرد و گفت: استان ما نیز در جایگاه نرم کشوری از نظر بیماری های چشمی قرار داردو وضعیت نگران کننده ای را نداریم.

دکتر نیک اقبالی متخصص جراحی چشم- فلوشیپ ویتره ورتین کشور ایران را از نظر چشم پزشکی در سطح قابل قبول و رقابت کننده با کشورهای مطرح دنیا دانست.

به گزارش بویرنیوز، این متخصص چشم با اشاره به اینکه هم اکنون هیچ بیماری برای درمان چشم به کشورهای خارجی اعزام نمی شود تصریح کرد: از نظر علمی و فیزیکی الان در جایگاهی هستیم که بحمدالله در مردم در هیچ جای ایران برای درمان های مربوط به چشم به دردسر نمی افتند.

نیک اقبالی از توجه به مسائل بهداشتی، استفاده از عینک ها و لنزهای استاندارد و مورد تأیید و همچنین جلوگیری از بروز حوادثی همچون چهارشنبه سوری به عنوان راه کارهای کاهش بسیاری از تلفات چشمی یاد کرد.

دکتر نیک اقبالی در خصوص عمل های لیرز چشمی نیز گفت: درست است که این عمل ها بهترین راه کار برای افرادی است که از عینک خوشان نمی آید آما باید بگوییم عمل های لیزری صرفاً به بحث زیبایی توجه دارند و بنده به شخصه استفاده از عینک را ترجیح می دهم.

20150513_101009

این متخصص هم استانی افزود: در خصوص عمل باید بگویم این قبیل جراحی ها به خصوص آنهایی که برای صفر کردن نمرع چشم انجام می شود بعد از سن 20 سالگی و آنهم در صورتی که شماره چشم فرد دو سال ثابت مانده باشد توصیه و تجویز می شود.

وی همچنین گفت: برخی به اشتباه عینک زدن را دلیلی بر بالا رفتن شماره چشم می دانند این در حالیست که استفاده و یا عدم استفاده از عینک تأثیر آنچنانی بر شماره چشم ندارد و استفاده ازآن علاه بر بدون عارضه بودن به بینایی محافظت از چشم نیز کمک می شود.

نیک اقبالی از قوز قرنیه و حساسیت های چشمی به عنوان بیشترین بیماری ها در استان کهگیلویه و بویراحمد یاد کرد و گفت: استان ما نیز در جایگاه نرم کشوری از نظر بیماری های چشمی قرار داردو وضعیت نگران کننده ای را نداریم.

در پایان این مصاحبه دکتر نیک اقبالی از آمادگی خود برای آگاه سازی مردم استان در خصوص بیماری های چشمی، پیشگیری و راه کارهای انتخاب بهترین شیوه های درمانی گفت که در مصاحبه های بعدی بویرنیوز با این افتخار ملی و بین المللی هم استانی به مردم عزیز اطلاع رسانی می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=150374
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دوست گفت:

    واقعا آقاي دكتر باعث افتخار وغرور اين مرز و بوم هستي. از سادگي و انسانيت و علم كه جاي هيچ حرفي رو نميزاريد

  2. نجفی سی سخت گفت:

    آقای دکتر نیک اقبالی از فرهیختگان و بزرگان چشم پزشکی کشور می باشند
    انسان بی آلایش و ارزشمندی هستند

  3. مهسا گفت:

    درود بر دکتر نیک اقبالی افتخار ملی و بین المللی استان. خدا قوت

  4. صیادی گفت:

    افتخار ایران ولرزبانان ایران.سلامت و موفق باشی دکتر.

  5. یلدا گفت:

    دکتر امین نیک اقبال بهتون افتخارمیکنیم شماالگوهمه بچه های سی سختین

  6. سادات امام زاده علی ( ع ) گفت:

    دکتر نیک اقبال از افتخارات بزرگ قوم لر ایران و از چهره های بین المللی است .ما به ایشان افتخار می کنیم.

  7. هم استانی گفت:

    ضمن احترام ویژه برای متخصصین و پزشکان هم استانی مقیم تهران و سایر استانها ، ای کاش آنها خدمت به مردم محروم و نیازمند این استان را انتخاب می کردند و استان را سکوی پرواز قرار نمی دادند ، خدمت به مردم نهران و اغنیا دردی از دردمندان این خطه دوا نمی کند ، میدان شده جولانگاه طبیبان کم تجربه و مردم استان برای درمان بسیاری از بیماریها به شیراز مراجعه می کنند ،درود بر پزشکانی که مانده اند و به هم استانیها خدمت می کنند.

    • ناشناس گفت:

      از ماست که برماست ،بااینکه مجبورم ماهی یا دوماهی یکبارب ای پیگیری بیماری ام به شیراز بروم اماباهجرت این عزیزان به استانهای دیگر کاملا موافقم چون می بینم که چگونه آنجا قدرشان را میدانند و مردم احترام میگذارند امااینجا عادت داریم در همه امورپزشکی و اداری و مدیریتی  وخانوادگی  و شخصی و تفریح و رفت وآمد و نیامدشان دخالت کنیم .همان بهتر که احترامشان را بااین دوری‌گزینی حفظ کردند

    • احسان گفت:

      فرق امثال دکتر نیک اقبال با بنده و شما همین هست که شما و امثال شما به همه چیز تعصبی و منطقه ای نگاه میکنی ولی ایشان کل ایران رو در نظر میگیره.پس زود قضاوت نکن برادر. اولین چیزی که مردم ما در برخورد با بیماران به ذهنشون خطور میکنه ببریدش شیراز.در حالی که ما طبیبان حاذقی در یاسوج داریم و بردم بیمار به شیراز یه کار بیهودس.بله یه زمان عمل سنگین و پیشرفته ای هست قاعدتا باید بریم شیراز و ایرادی از این جهت نیست چون شیراز و تهران و کلان شهرها قطب های پزشگی هستن. پس همه جوانبو در نظر بگیریم بعد قضاوت کنیم جناب عزیز دل برادر

  8. پاتاوه گفت:

    انسان والاوارجمند ومحترم وپزشک زبردست وبسیارباسواد وعلمی هستندکه کایه فخرومباهات قوم اصیل لروکل استانهای جنوب وجنوب غرب ایران می باشند.استان مابایدبه این گوهرهاانسانهایی طلایی ویادگارماندگارتوجه داشته باشد وازانان تجلیل نماید.

دیدگاه شما