شنبه 19 اردیبهشت 1394 - 12:08

آینده ی سیاسی بزرگواری و لیدرهایش در صورت شکست در انتخابات

بظر می رسد با این نگاه بزرگواری به رقباء در صورت رای نیاوردن وی، ادامه فعالیت سیاسی و کاری بای وی و حامیانش بسیار دشوار خواهد بود و هیچ راه بازگشتی برای رسیدن نیروهای وی به قدرت و استفاده از ظرفیت های آنها باقی نمانده است.

گروه سیاسی – هر چه به اسفندماه نزدیک تر می شویم تحرکات انتخاباتی پر رنگ تر می شود و گاهی نیز شاهد تبلیغات زودرس کاندیداهای مجلس هستیم.

به گزارش «بویر نیوز»، معمولا افراد برای به کرسی نشاندن حرف خود، رقیبان را نقد می کنند و گاهی عادت ناپسند دنیای سیاست باعث می شود که هر کس دیگری را مورد شماتت و تخطئه قرار دهد.

قطعا پس از انتخابات و تمام شدن فضای انتخاباتی فردی که بتواند نظر اکثریت را به خود جلب کند و راهی پارلمان شود با توجه به میزان شناخت و ارتباط قبلی با رقیبان سعی می کند تا ازظرفیت  نیروهای فکری و جناحی رقبا استفاده کند و البته این رویکرد در برخی موارد به اصلاح غارت اردوگاه رقیب است.

در این میان برخی از کاندیداها از روی کم تجربگی و مشاوره غلط و یا بخاطر ترس از قدرت رقبا بعضا حرف هایی می زنند که قطعا پس از انتخابات نتایج زیان باری برای آنان خواهد داشت.

در تشریح موضوع این مبحث که به خودزنی‌های سیاسی اشاره دارد و یکی از عوامل مهم توسعه نیافتگی استان یاد می شود، می توان به اظهارات اخیر سیدعلی محمد بزرگواری اشاره داشت.

وی در ماههای اخیر بشدت جو سنگینی علیه رقبا ایجاد کرده است و مواضع وی از نشست آذرماه سال گذشته اصولگریان در دهدشت علنی تر شد و وی در تاختن به افراد حاضر در نشست مذکور از ذره ای کوتاهی نکردبگونه ای که بزرگواری متوسل به کلماتی چون پابوسی و مترسک در تخریب رقبا شد.

نماینده شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی چندین بار دیگر هم با ادبیات تند به مصاف کاندیداهای احتمالی رفت و علاوه بر الفاظ و کلمات هجومی تاکید کرد که برخی را در قد و قواره خود نمی داند که اوج رفتار سیاسی ایشان در ارائه تحلیلی مبنی بود که محتوای آن رای آوردن اصلاح طلبی را بهتر از گزینه های اصولگرا – البته به جز خود ایشان – دانسته بود و حتی وی در کمال ناامیدی و بصورت تلویحی اعلام کرده بود ممکن است در صحنه حضور نیابد!

بظر می رسد با این نگاه بزرگواری به رقباء در صورت رای نیاوردن وی، ادامه فعالیت سیاسی و کاری بای وی و حامیانش بسیار دشوار خواهد بود و هیچ راه بازگشتی برای رسیدن نیروهای وی به قدرت و استفاده از ظرفیت های آنها باقی نمانده است.

اظهارات بزرگواری و تاخت و تازهای ایشان به همه رقبا بی شک منجر به جو بدبینی و سیاست زدگی در شهرستان های حوزه انتخابیه خواهد شد و تلاش ها برای وفاق و همدلی را نیز از بین می برد که اگر این رویکرد ادامه یابد و اصلا نشود نیروهای وی باید با فرض معروف “نتیجه انتخابات مساوی با مرگ و زندگی” وارد کار و زار شوند چرا که راس جریان آنها همه پل های پشت سر را خراب کرده است و قطعا کسانی که وی را همراهی می کنند نیز از پل های خراب شده گذشته اند!

فهوای این نوشتار در صورتی مصداق خواهد یافت که بزگواری نتواند در انتخابات نظر مردم را بار دیگر جلب کند و نگارنده نیز قصد ندارد به نظرسنجی های محیطی و حتی جوء فعلی جامعه استناد کند و از همین رو فرض را بر رای نیاوردن بزرگواری می گذارد که ممکن است اینگونه نشود و البته محتوای این مطلب می تواند در مورد سایر کاندیداهای انتخابات مجلس که در تخریب رقبا می کوشند، نیز صادق باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=149779
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سهیلا گفت:

    قران  اگه قبول وانبی  همه مونه ایی دم چماق ….. با لیدر هاش کارگاه چماق و ششپر سازی احداث میکنه

  2. دنای سرافراز گفت:

    بهرامی هم قبلا در زمان ورود هدایت خواه به مجلس از این ادبیات بر علیه اصلاح طلبان استفاده کرد اما حالا که قصد کاندیداتوری دارد به دست و پای اصلاح طلبان افتاده و از آنها کمک میخواهد ؟؟؟؟ تا دیروز دفتردار و جارچی هدایت خواه بود و امروز منت کش اصلاح طلبان !!!!!!

  3. ناشناس گفت:

    بزرگواری در دور قبلی خیلی کارا را انجام داد که مصلما این دور نتایجشو میبینه
    برکناری رئیس دانشگاه پیام نور آن هم به اصرار آقایان صمدی نسب و دهبان زاده و همچنین پشت پا زدن به بسیاری از دوستان و خانواده هایی که در پشت کوه و ممبی همراه ایشان بودند از جمله اقداماتیست که باعث می شود این دور آقای بزرگواری در بهمئی بالای 2000 رای نداشته باشد تازه 2000 رای در صورتیست که ما بخواهیم بسیار خوشبین به قضیه نگاه کنیم….. جناب آقای بزرگواری به همان شیوه که ما بهمئی ها بردیمت مجلس به همان شیوه هم از مجلس میاریمت پایین————– بهت قول میدم سید–قوووووووول

  4. دهدشت گفت:

    دنبال مجوزکارخانه چماق سازیه که ایشون چماق بسازه و بچه های دله دزد هاشمی به کشورهای مثل بریتانیا ،فرانسه و… جهت اصلاح فرهنگ غربی صادر کنه !!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. محمد گفت:

    برد بزرگواری قطعی هست مخالفین دل خوش نکنیدافرادی که به اقای بزرگواری رای میدهند افراد ارزشی و انقلابی هستند پایه رای ذاذن به اقای بزرگواری اعتقادی هست چون اقای بزرگواری در کارکرد عمومی کاری به جناح های سیاسی نداشته و تا میتوانسته برای همه کار کرده . باتوجه به شواهد موجود اقای بزرگواری مثل گذشته با اکثریت آر ا

    وارد مجلس میشود

    • فرهاد گفت:

      جون خوت ای افراد ارزشی که و بزرگواری رای بین کین؟!!! ای کارکرد عمومیش کورنه که تیسو ندیمونه؟!!سی کی کار کرده جز فامیل خوش؟!!! هیچ آدم منطقی رای و بزرگواری نیه!! جون ختو کم شیته الکی بزنید!!

  6. محمود گفت:

    برد بزرگواری قطعی هست مخالفین دل خوش نکنیدافرادی که به اقای بزرگواری رای میدهند افراد ارزشی و انقلابی هستند پایه رای ذاذن به اقای بزرگواری اعتقادی هست چون اقای بزرگواری در کارکرد عمومی کاری به جناح های سیاسی نداشته و تا میتوانسته برای همه کار کرده . باتوجه به شواهد موجود اقای بزرگواری مثل گذشته با اکثریت آر ا

    وارد مجلس میشود

  7. چ----------------------------رام گفت:

    جناب محمود سلام بله راست میگویی همان افرادی که به ولایتی رای دادند به ایشان رای می دهند

  8. هاشمی گفت:

    جناب اس محمود در حقانیت بزرگواری شکی نیست ولی متاسفانه این هشت سال خیلی چیزا عوض شد
    بزرگواری در مسجد امام حسین لیکک در نطق انتخاباتی قبل از دور اول گفت من سه ماه یکبار جلسه پرسش و پاسخ خواهم گذاشت و از نزدیک در مورد مشکلات شهر با هم تبادل نظر میکنیم
    ولی افسوس جز حرف چیزی نبود
    لیکک از نظر طلاق و خودکشی در این هشت سال تو منطقه خاورمیانه حرف اول رو میزنه
    چه دلیلی داره جوان شانزده ساله خودکشی کنه
    نبود کار نبود امکانات رفاهی نبود بستری جهت تفریح همه و همه دست به دست هم میده و باعث این جریانات میشه
    تو این هشت سال حداقل میشد پیشرفتی حاصل نمود ولی امان و صدامان
    در دوران سناتور موحد حداقل نامه ای میداد مردم و میرفتن مشغول میشدن
    پس انشااله در پناه ایزد منان این هشت سال شروع دوباره پیدا نکنه

  9. بویراحمد گفت:

    خوشبختانه مردم استان ما به درک و شعوری رسیدن که  اجازه ندن افراد ناتوان زمام امور را بردست گرفته و بخوان با چماق اداره استان را به جلو ببرن تو عصری که دنیا شتابان به سمت جلو میره ابزار ما باید علم باشه فرهنگ باشه توانایی باشه حساب شده باشه نه حرف بدون پشتوانه فکری و صرفا جناحی اقایون اون دوره گذشته دیگه؛اشتباه کردن عیب نیست در اشتباه ماندن و تکرار ان عیب است؛

  10. بزرگوار گفت:

    مثل مرگ از موحد و تقوی ترسیده
    بقیه رو که یا براشون گل و شیرینی میبره که یعنی کارت تمومه
    یا هم میگه اصلا حسابشون نمیکنم و رقیبم نیستن

  11. ناشناس گفت:

    اين

    اقا كارش تمام ميباشد و جهت اشتغال زايي بايد كارخانه خودرا (چماق سازي)را در شهرستان ليكك كلنگ زني نمايي

  12. لر XXL خیلی بزرگ گفت:

    لر های کوچک کجا نشستن

  13. ناشناس گفت:

    بزرگواری با ناامیدی به انتخابات آینده نگاه می کنه چون خودش هم مطمئن شده رای نداره… من که شنیدم میگه قصد شرکت در انتخابات را نداره چون مطمئنه رای نمیاره میخواهد آبروش بیشتر از این نره…

  14. اشکان گفت:

    بزرگواری بالااصولگراست ولی رحوزه انتخاباتی اصلاح طلب شده مانیروهای ارزشی دیگه به ایشون رای نمیدیم

  15. بی غرض چرام گفت:

    سیدخودش ادم عاقلی است دیگه وارد انتخابات نمیشه چون بایداین دورکسی به مجلس برودکه بادولت هماهنگ باشدتاکارتوشهرستان ها بشه//

  16. هم استاني گفت:

    نيروهاي ارزشي …

    مجموع راي آقايان ولايتي وجليلي در سطح استان و كشور ميشود معيار سنجش نيروهاي ارزشي ، توخود بخوان از …

  17. مسافر گفت:

    یکی از معایب بزر گواری مشاورانش می باشد دوستان ما ویترین شخصیت ماهستند

دیدگاه شما