پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 - 11:34

مشروح جلسه پر حاشیه شورا و شهردار یاسوج/ جاوید: آقای بهرامی ما را به چاه انداخت

پایدار از وانت های میوه فروشی که در حاشیه شهر مستقر هستند نیز سخن گفت و افزود: علاوه بر میوه فروشی هایی که با وانت ورودی شهر را زشت جلوه می دهند وانت های دوره گرد نیز چهره شهر را نا زیبا کرده اند.

صادق الهی نژاد – در جلسه شورای شهر یاسوج که پرسش از شهردار در خصوص سد معبر در سطح شهر در متن جلسه بود عضو شورای شهر یاسوج به شدت از شهردار یاسوج انتقاد کرد.

به گزارش بویر نیوز، عضو شورای شهر با اشاره به ماده ۵۵ آیین نامه شهرداری گفت: ماده ۵۵ آیین نامه شهرداری بر رفع سد معبر در سطح شهر ها تاکید دارد اما متاسفانه اکنون در سطح شهر چیزی به غیر از ناهنجاری ها و گسترش کیوسک های جدید مشاهده نمی کنیم.

سعید پایدار افزود: در ایام نوروز مصوبه ای مبنی بر اینکه شهرداری برای ساماندهی دستفروشان مکاتبه ای داشته باشد به تصویب رسید اما متاسفانه شهرداری علیرغم این مصوبه با مجوز دادن به دستفروشان چهره شهر را به زشتی کشاند. پایدار گفت: ماده ۵۵ بر عدم فعالیت دستفروشان در سطح شهر تاکید دارد ولی توجیهاتی از قبیل بیکاری و ایجاد شغل مطرح می شود و شاید هم بگویند همه جا دستفروش هست.

این عضو شورای شهر یاسوج افزود: شاید هم بگویند دستفروشان قیمتشان کمتر است ولی باید توجه نماییم که شهر ضابطه دارد و نمی شود بدون رعایت قانون و از روی دلسوزی شهر را اداره کرد. پایدار در ارتباط تعداد دستفروشان در سطح شهر یاسوج گفت: هزار و ۱۰۰ نفر در شهر دستفروشی می کنند و ۱۵۰ گاری سیار نیز وجود دارد که بصورت شبانه روزی در سطح شهر جمع می شوند.

وی در ادامه به وضعیت کیوسک ها اشاره و بیان کرد: کیوسک ها به چند دسته تقسیم میشوند و خیلی از کیوسک ها فضای بسیار زیادی از پیاده روی ها را اشغال کردند .

وی در خصوص متکدیان درون شهر نیز گفت: بحث وجود متکدیان پاکستانی که طبق قانون اجازه هیچگونه فعالیتی ندارند کم کم به یک معضل در شهر تبدیل می شود و متاسفانه شهرداری در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

پایدار از وانت های میوه فروشی که در حاشیه شهر مستقر هستند نیز سخن گفت و افزود: علاوه بر میوه فروشی هایی که با وانت ورودی شهر را زشت جلوه می دهند وانت های دوره گرد نیز چهره شهر را نا زیبا کرده اند.

وی افزود: کل مساحت شهر یاسوج ۲ هزار هکتار است و کنترل این وضعیت کار سختی نیست مخصوصا اینکه عمده فعالیت این دستفروشان در محدوه هفت تیر تا فلکه ساعت بوده و شعاع آن به ۵۰۰ متر نیز نمی رسد و جمعیت این گروه با جمعیت نیروهای اجراییات شهرداری که حقوق بگیر این نهاد هستند برابری میکند بنابراین نمی توانیم بگوییم نیروی کافی نداریم.

عضو شورای شهر یاسوج تصریح کرد: دستفروشی در یاسوج به صورت یک قانون نانوشته به اجرا درآمده است و در بهترین نقاط یاسوج بدون ایجاد مزاحمت از سوی شهرداری مستقر هستند. وی با طرح این سوال که بر اساس کدام قانون به این افراد مجوز داده شده است خطاب به شهردار یاسوج گفت: آقای شهردار شما که به بسیاری از اینان مجوز دادید بر چه اساسی بوده است ؟ در نقطه ای از شهر به یک کیوسک مجوز دادید که پارچه فروشی می کند در صورتیکه مجوز پارچه فروشی به کیوسک نداده بودید.

سعید پایدار گفت: شهرداری به بالاتر از ۵۰ کیوسک به صورت غیر قانونی مجوز داده است البته باید گفت که اشکال از شهردار نیست بلکه ایراد از مجموعه زیر دستان شهردار است.

شهردار یاسوج در پاسخ به اظهارات پایدار گفت: اگر ایرادی وجود دارد که قطعا وجود دارد متوجه مجموعه شهرداری است. محمد علی جاوید گفت:کیوسک ها که به صورت غیر قانونی فعالیت دارند در زمان قبل از بنده بوده است ما موقعیت کیوسک ها را شناسایی کردیم و در حال ساماندهی هستیم.

جاوید به تعداد کیوسک های در سطح شهر فعالیت دارند اشاره کرد و گفت: ۱۰۶ کیوسک در شهر وجود دارد که قرار است ساماندهی شوند و ما پلاک هایی را تهیه کردیم که بر روی هر کدام صنف کیوسک ها براساس درخواست آنها مشخص می شوند و بر سر در کیوسک ها نصب می شوند.

جاوید باز هم گریزی به قبل زد و گفت: تا قبل از من کیوسک ها به صورت ماهیانه ۱۰ الی ۲۰هزار تومان اجاره داده شده اند اما اکنون ما کرایه آنها را حتی در مواردی تا ۵۰ برابر افزایش دادیم. جاوید گفت: جالب اینجاست که بسیاری حتی همان کرایه ۱۰ هزار تومان را هم نمی دادند خوب مشخص است وقتی کیوسک ها در بهترین نقطه شهر هستند و کرایه بسیار کمی دارند متقاضی زیاد می شود.

شهردار یاسوج بیان کرد: در سد معبر در ایام نوروز مشکلاتی بوجود آمد که ناچار شدیم به عده ای مجوز بدهیم. وی در ارتباط با متکدیان نیز گفت: ما برخورد کردیم و آنها را به کمپ بردیم اما خوب چند نفر از خانمها باردار بودند ما باید چکار میکردیم چرا یکبار از روابط عمومی استانداری نمی خواهید پاسخ دهند .

محمد علی جاوید در ارتباط با تجمع فروشندگان گیاهان محلی گفت: این مشکلات همیشه وجود داشته است و تازه ما ابتکار بخرج دادیم و عده از انها را برای تمرکز کمتر به خیابان شریعتی شمالی جنب دامپزشکی منتقل کردیم. جاوید گفت: شما عضای شورا شما مجوز بدهید که یک دستفروش در سطح شهر نباشد اگر هفته بعد دستفروش دیدید مرا بازخواست کنید اما ما نمی توانیم با خودروها برخورد کنیم خودروها پلاکشان را با کارتن پنهان می کنند و یا هم سریع از یک نقطه به نقطه دیگر جابجا می شوند.

شهردار یاسوج ادامه داد: شورا جلسه ای برای جمع کردن دستفروشان بگذارد و مصوب کنید، ما هم جمع می کنیم اما اگر دیدید همه آنان جلوی شورا تجمع کردند تعجب نکنید.

اظهارات و پاسخ های شهردار یاسوج باعث گردید تا اعضای شورای شهر به طرح سوال از شهردار بپردازند و گفت و گوهای دو طرفه برقرار گردد.

سعید پایدار:مگر ما به آنها مجوز دادیم که جلوی شورا تجمع کنند. شهردار: بله به اکثرآنها شما مجوز دادید.

هدایت امیری: باید شفاف سازی شود ببینیم کدامیک از اعضای شورا مجوز داده است. وظیفه شناس: فوق لیسانس داریم که از طریق دستفروشی ارتزاق می کند. هدایت امیری: باید اعمال قانون شود و مطابق قانون با آنها برخورد شود، آقای وظیفه شناس، ما در زمان مهندس بهرامی کل دستفروشان را جمع کردیم.
جاوید: آقای بهرامی با اینکار ما را از چاله در آوردند و به چاه انداختند و ۳ هکتار و نیم از بهترین زمین های شهرداری را مفت در اختیار این افراد در قالب جمعه بازار قرار دادند و من نمی توانم خودسرانه این مغازه ها را پلمب کنم شما مجوز بدهید تا من اجرا کنم. جاوید به بازارچه های محلی اشاره کرد و گفت: بزودی بازارچه ماهی را در یک مکان مناسب افتتاح خواهیم کرد اما نیاز به همراهی شورا دارد.

جاوید در خصوص جمعه بازار گفت:جمعه بازار نباید متمرکز شود در صورتیکه جمعه بازار فقط برای روزهای جمعه پیش بینی شده بود اما الان فعالیت روزانه دارند.

شهردار یاسوج گفت: نمی توانیم خارج از قانون کار کنیم شما سیاست گذاری کنید تا من اجرا کنم.
وظیفه شناس: اقای شهردار مشاهده شده است که شما مجوزهای خارج از قانون برای کیوسک ها صادر کردید.

شهردار: اگر یک مورد پیدا کردید که من مجوز دادم درست می گویید.

وظیفه شناس: جنب شورای حل اختلاف دو کیوسک وجود دارد شما مجوز صادر کردید؟

شهردار: برا ی یکی از کیوسکها در زمان من مجوز صادر شده است.

وظیفه شناس: چرا صادر کردید.

شهردار: خودتان نامه به متقاضی دادید.

وظیفه شناس: نامه که دلیل نمی شود برای صدور مجوز،هر کس به ما مراجعه می کند،  مجبور می شویم یک نامه ای به دستش بدهیم.

در حالیکه سعید پایدار قصد داشت از شهردار سوال کند اعلام شد وقت تمام است.

پایدار: هفته آینده می پرسیم

هدایت امیری: نه دیگر آقای شهردار پاسخ همه سوالات را دادند شهردار به همه سوالات پاسخ دادند و ما هم از سوالات شما دفاع کردیم.

اردشیری در پایان جلسه به شهردار یاسوج گفت: آقای دکتر شما هفته پیش در جلسه شوراهای استان از دخالت شوراها در کار شهردار سخن گفتید و سپس تکذیب کردید، یا اینکه طی نامه ای به همان سایت ها و رسانه هایی که این خبر را درج کرده اند بگویید که خبر شما کذب است و یا هم اعلام کنید چه کسانی از اعضای شورای شهر در کار شما دخالت میکنند.

در حالیکه حاضرین قصد ترک جلسه را داشتند سعید پایدار با صدای بلند گفت: از همان اول مشخص بود که این جلسه نتیجه ای در پی نخواهد داشت چرا که دستفروشان برای برخی از اعضای شورای شهر پایگاه جمع آوری آرا خواهند بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=149629
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بيطرف گفت:

    درزمان اقاي نگين تاجي شهرداروشوراي قبلي مصوب شدكه كرايه كيوسكهاافزايش يابدكه اقاي جاويد ان موقع مديركل امورشهري استانداري بودجلسه گرفتندوازشورا خواستندمصوبه راكم لن يكن تلقي نمايدومصوبه ديگري شورا مصوب كرد وحالا اقاي جاويدمي گويددرزمان من كرايه ها راافزايش پيداكرده

  2. ناشناس گفت:

    بهرامی اش نهاد من شهرداری و رفت

  3. علی گفت:

    وافعا واسه شهر ما طشت هست.همین…………….کاش یه کم فک می کردن و راه حل پیدا می کردند نه دیگری رو مقصر می کردن

  4. یک و یک گفت:

    صحبت آقای وظیفه شناس در خصوص اینکه نامه. جهت  گرفتنن مج
    وز دادم ولی  این دلیلی برای دادن مجوز نمیشود خیلی جالبه  

    • فرزاد گفت:

      ایشون یا نماینده،هستند یا نیستند. اگه هستند باید روی هر نامه ک میدن حسایت خرج دهند و مسئولیت پذیر باشن. خیلی زشته حرف وظیفه نشناس که میگه خو دلیل نمیشه من نامه دادم شما…. واقعا برا این شورا متاسفم. حرف جاوید هم خیلی معنی داشت، بهرامی مارو به این روز انداخته که الحق جاوید خیلی حق داره. با این احوالات درود بر نگین تاجی که بی حاشیه بود.

  5. ناشناس گفت:

    دوستان عزيز شوراي شهر تا كي مي خواين كم كاري و ندانم كاري خودتون رو گردن اين يكي و اون يكي بندازين؟؟؟؟اخه مردم چه گناهي دان كه اينطوري باهاشون بازي مي كنين؟؟؟من يقين دارم فردا روز هم فيل اقايان شوراي شهر هواي هندوستان ميكنه و مي خوان دوباره براي مجلس شوراي اسلامي كا نديد بشن!!!تا كي بايد شاهد چنين بازي هاي سياسي  با اين  مردم بيچاره باشيم؟؟؟؟؟تا كي بايد فرهنگ زيباي اين مردم با صداقت را به سخره بگيريم؟؟؟؟؟تو را به خدا براي رضاي خدا هم كه شده از اين بازي هاي سياسي و تخريب ديگران دست بكشيم و به راي مردم احترام بگذاريم 

  6. ناشناس گفت:

    دوستان عزيز شوراي شهر تا كي مي خواين كم كاري و ندانم كاري خودتون رو گردن اين يكي و اون يكي بندازين؟؟؟؟اخه مردم چه گناهي دارن كه اينطوري باهاشون بازي مي كنين؟؟؟من يقين دارم فردا روز هم فيل اقايان شوراي شهر هواي هندوستان ميكنه و مي خوان دوباره براي مجلس شوراي اسلامي كا نديد بشن!!!تا كي بايد شاهد چنين بازي هاي سياسي  با اين  مردم بيچاره باشيم؟؟؟؟؟تا كي بايد فرهنگ زيباي اين مردم با صداقت را به سخره بگيريم؟؟؟؟؟تو را به خدا براي رضاي خدا هم كه شده از اين بازي هاي سياسي و تخريب ديگران دست بكشيم و به راي مردم احترام بگذاريم 

  7. شهروند گفت:

    امیدوارم این خبر نتیجه اش جمع اوری دست فروشان در سطح شهر باشه

  8. یس گفت:

    خدایی سی حرفی که وظیفه شناس زده اخ سی ای ریس

  9. خیابان شریعتی گفت:

    ما از طرح این مشکل توسط پایدار حمایت میکنیم تو را به خدا یکی تو این خیابان عکسی بگیره ببینید جای ما میشه یا نه ما یه تومار هفته اینده میدیم به استاندار

  10. رضایی گفت:

    به اعتقاد من یکی از مواردی که شورا خوب دست گذاشته همین موضوع از بویر نیوز در خواست داریم این موضوع را به صورت ویزه پیگیری کنه

  11. سامان گفت:

    راست میگه پایدار شهر بین دست فروشان از یه منطقه خاص تقسیم شده و من عکس براتون میفرستم جلوی پاساز پروین ببینید چه خبره

  12. سحر گفت:

    اینطوری کع معلومه غیر از پایدار و امیری همه از دست فروشان حمایت کردند و هیچکس چیزی نگفته

  13. 123 گفت:

    واویلا واویلا سی حاج شیروان وظیفه شناس وا حرف زدنش

  14. انصاف گفت:

    سعید پایدار در جایی گفته الگوی سیاسی من علی مطهری که خصوصیات خوب و بد هر حرف را میزنه و پا روی انصاف نمیگذارد اقای پایدار لااقل از کارهای خوب جاوید هم میگفتی برادر

  15. ناشناس گفت:

    زمین جمعه بازار مال شهرداری نیست مال مردم هست ارث پدری مردم هست فقط شهردای اونو غصب کرده.و کسانی که اینکارو کردن تو اون دنیا باید جواب پس بدن

  16. شهروند گفت:

    فاجعه عدم حضور نخبگان وکارشناسان رامبینید دراین جلسه که برای حل یک معضل شهری تشکیل شده چه گذشت وچه نتیجه ای حاصل شد.شهردار متخب اکثریت اعضاء خوداعلاکرد که جوابگوی زیاده خواهیهای بعضی از اعضا شورا نیست آنهایی که برای مردم هم ناشناس نیستند.درمراجعات مردم نه براساس قانون واخلاق بلکه بنا به مصلحت وشاید هم ریاکاری نامه ای دست انها می دهند
    خ

  17. کریمی گفت:

    خوشم میاد وظیفه شناس خودش نامه میده برا صدور مجوز بعد به شهردار میگه تو چرا این کارو کردی، خب مرد مومن تو نباید نامه بدی و اگر واقعا هدفت سر کار گذاشتن مردم هستش که قضیش فرق میکنه، این اعضای شورا شور و ارزش مردم رو به مسخره گرفتن به نظرم همین جاوید باشه و کل شورا منحل بشه اوضا خیلی بهتر میشه

  18. رضوان گفت:

    این شهردار باید عوض شه بهترین گزینه برای شهردار شدن همان شخص مهندس بهرامی است بدون شک ,

  19. بی پارتی گفت:

    وقتی آقای وظیفه شناس میگویدهر کسی که مراجعه می کند (برای کسی رای از متقاضی)مجبورهستند نامه بدهند همین میشود.مصداق ضرب المثل کی بود کی بود من نبودم میشود .خانه از پایه ویران است.تاسف به حال شهری که شورای شهر از عملکرد منفی شهرداری کسب رای و کرسی میکنند.واقعا سوال اینجاست که شورای شهر یاسوج چه وظیفه ای دارد؟؟؟؟

  20. گردشگر گفت:

    آقای پایدار شما که دم از قانون می زنید چرا مانع اجرای طرحهای گردشگری می شوید

  21. بیچاره گفت:

    اخ سی شهردار و رئیس شورا

  22. چرا! گفت:

    کسی بخواد خدمت کنه تو شهرداری هم میشه حالا حتما نباید به مجلس رفت

    (بهرامی). تا وقتی همه ماها باند بازی و طایفه بازی رو کنار نذاریم همینه. اگه راست میگید موقع انتخابات تصمیم درست رو بگیرید…

دیدگاه شما