دوشنبه 1 آبان 1391 - 8:42

اعتراض‌به اهانت لبنان به‎پرچم و سرود ایران

بویر نیوز – فدراسیون بسکتبال کشورمان در نامه‌ای به کنفدراسیون بسکتبال آسیا مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به میزبانی نا مناسب لبنان در باشگاه‌های آسیا اعلام کرد.

به گزارش افکارنیوز به نقل از فدراسیون بسکتبال، در پی اتفاقات پیش آمده در حین مسابقه مهرام ایران و الریاضی لبنان محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال ایران با ارسال نامه های جداگانه ای به شیخ الثانی رپپس و هاکوپ خاجیریان دبیرکل کنفدراسیون بسکتبال آسیا شکایت خود را رسما به این کنفدراسیون ابلاغ کرد.

متن نامه ارسال شده به شیخ الثانی را در زیر می‌خوانید:

جناب آقای شیخ آل ثانی

ریاست محترم کنفدراسیون بسکتبال آسیا

باسلام

احتراما، با توجه به اتفاقات رخ داده در کشور لبنان ، تقاضای توجه و رسیدگی فوری به این امر را دارم.

من به توانایی های شما اطمینان دارم و همیشه شاهد تصمیم گیری های انسانی و ورزشی شما در مواقع سخت و بحرانی بوده ام.

جناب رئیس ، این بار مورد از حیطه ورزش خارج شده و وارد حیطه سیاست بین دو کشور شده است.

در اتفاق اخیر که به پرچم و سرود کشور ما اهانت شده ، حداقل تنبیه برای تماشاگران ، اخراج آنان از سالن بوده که چنین اتفاقی نیافتاده ، درصورتیکه می بایست تنبیهات بسیار سنگینی درنظر گرفته می شد که نشده است.

باشگاه مهرام میهمان کشور لبنان در جریان رقابتهای باشگاههای آسیا می باشد. مسابقات چند ماه به تعویق افتاد تا امنیت بر کشور لبنان حاکم گردد ولی با این وجود هم بمب گذاری می شود و هم چند هزار نفر حاضر در سالن آشکارا به پرچم و کشور ما اهانت می کنند. ملت ما که چندین سال در جریان جنگ تحمیلی مقاومت نموده و با همه دول متحد مبارزه نمود تا حقانیت خود را ثابت نماید و سربلندی و استقلال را همیشه همراه داشته باشد که بحمدا… این امر تحقق یافت ، حالا در کشور دوست و برادر مورد این نوع برخوردها قرار می گیرد و بدلیل بمب گذاری از ورزشکاران خواسته شود حتی برای خرید از سوپر هم از هتل خارج نشوند.

اما درخصوص مسابقات

جناب رئیس، در تمام آسیا فقط این داوران قزاق هستند که هر بازی را به جنجال می کشند ولی بازهم از آنها استفاده می شود. آیا قبول می فرمائید این نوع انتخاب به ضرر همه تیمها علی الخصوص ایران بوده است.

لطفا توجه داشته باشید من هم می بایست در کشورم پاسخگوی علاقمندان و سرمایه گذاران بسکتبال باشم. با چه دلیل و زبانی از این اتفاقات رخ داده باید عبور کنم و با چه عکس العملی می توان پاسخ صحیح و منطقی داد.

برادر گرام تقاضا دارم به پیشنهادم توجه کنید :

با توجه به این اتفاق ، بهیچ وجه مصلحت نیست مسابقه فینال در لبنان برگزار شود زیرا با توجه به وضعیت کشور لبنان ، امنیتی برای ورزشکاران وجود ندارد.

لطفا مجازات درنظر گرفته شده برای مربی لبنان که عامل اصلی ماجرا بوده را دستور اعلام فرمائید. زیرا مربیان لبنانی بدلیل مجازات نشدن ، این رفتارها را تکرار کرده و با ساختن جو متشنج همانند بازی دیشب مشکلاتی را فراهم نموده اند.

در پایان به هیچ وجه تحمل ناتوانی را در خود سراغ ندارم، کشوری که فراتر از آسیاست و ۱۱ سال است تمام تیم‌های رده های مختلف آن روی سکوی قهرمانی بازیهای آسیایی قرار دارد و در جام های جهانی حضور مکرر داشته و در المپیک ۲۰۰۸ شرکت نموده، امروز در کشوری که خود را دوست و برادر ایران اسلامی می داند، اینگونه مورد مهمان نوازی قرار گیرد. مگر قحطی داور است که تمام بازیهای ایران و لبنان را داوران قزاق قضاوت کنند و هر مسابقه را به جنجال و بی حرمتی بکشانند و غلط ترین اعمال غیرورزشی را مربیان لبنانی در کنار و داخل زمین با حمایت همین داوران انجام دهند و هیچ وقت مورد مجازات قرار نگیرند.

جناب رئیس با توجه به عدم امنیت در لبنان ، به هیچ وجه اجرای مسابقات جام ملت های آسیا در لبنان را منطقی و مصلحت نمی دانم و خواهش می کنم در انتخاب میزبان سال آینده تجدیدنظر فرمائید و در مورد این اعمال و حرکات صورت گرفته در لبنان تصمیم جدی اتخاذ گردد. در غیر اینصورت خدمت شما اعلام می دارم که با مصلحت مقامات بلندپایه ورزشی ایران وزیر محترم ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک ایران برای حضور تیمهای ایرانی در مسابقات آینده اتخاذ تصمیم خواهد شد و بنده هم از سمت خود در غرب آسیا و هر مسئولیت دیگری که در فیبا آسیا دارم ، استعفاء خواهم داد .

دوستدار شما-محمود مشحون

رئیس فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=14564
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما