یکشنبه 30 مهر 1391 - 2:04

شتاب گیری پروژه‌های راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد

بویر نیوز– مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با فراهم شدن اعتبارات لازم و مساعدت وزیر، پروژه‌های راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد شتاب می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: اجرای پروژه‌های راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد شتاب می‌گیرد

خیبر بیدارپور اظهار کرد: پروژه ملی جاده پاتاوه به دهدشت، جاده باغچه جلیل سادات، دوبانده کردن ورودی شهرهای استان، پروژه بابامیدان یاسوج سمیرم و یاسوج سپیدان در حال اجرا بوده که در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی مصوبات خوبی برای تسریع در عملیات اجرایی آنها اتخاذ شد.

بیدارپور تسریع در عملیات اجرایی محور پاتاوه دهدشت، اضافه کردن اعتبارات مربوطه به جاده گچساران بابامیدان و کمربندی گچساران، کمربندی باشت، محور باغچه‌سادات و راه‌اندازی فرودگاه گچساران و تسریع و عملیاتی کردن اتصال استان به خط ریلی کشور را بخشی از دستاوردهای سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

وی با اشاره به روند مطلوب پروژه ملی جاده پاتاوه دهدشت اظهار امیدواری کرد این جاده مهم مواصلاتی که از پروژه‌های مهر ماندگار است و تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته تا پایان سال 92 به بهره‌برداری کامل برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه این جاده در مسیر کوهستانی واقع شده است، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ملی روستاها و بخش‌های زیادی در سطح شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه از نعمت راه مناسب بهره‌مند خواهند شد.

وی عنوان کرد: این محور به چهار قطعه تقسیم شده که عملیات اجرایی در قطعات مختلف آن به سرعت ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه  این پروژه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال 73 است، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این جاده به عنوان محور اصلی جنوب به مرکز کشور، 400 روستای بزرگ و کوچک و هشت بخش در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی بیش از 100 هزار نفر از راه مناسب بهره‌مند می‌شوند.

بیدارپور با اشاره به اینکه با احداث این محور تحول بزرگی در جاده‌های استان رخ خواهد داد، افزود: با بهره‌برداری از این مسیر شاهد کاهش فاصله 210 کیلومتری بندر امام خمینی (ره) تا مرکز کشور خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری 52 کیلومتر از جاده ملی پاتاوه دهدشت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اهمیت پروژه پاتاوه دهدشت که موجب خروج استان کهگیلویه و بویراحمد از بن‌بست می‌شود، گفت: با بهره‌برداری از این شاهراه مهم ارتباطی شاهد روان شدن حمل و نقل جاده‌ای و کاهش میزان تصادفات  خواهیم بود.

بیدارپور شرایط آب و هوایی و سخت گذر بودن جاده پاتاوه دهدشت در استان را موجب کندی روند اجرای این طرح ملی دانست.

وی افزود: قطعه دوم جاده پاتاوه به دهدشت منطقه میان تنگان را به لوداب وصل می‌کند به طول 28 کیلومتر بخشی از این راه اصلی است که افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: برای ساخت این قطعه 503 میلیارد ریال در سال گذشته هزینه شده بود و امسال نیز به 500 میلیارد ریال دیگر نیاز است.

بیدارپور بیان کرد: قطعه چهارم این راه اصلی به طول 24 کیلومتر نیز افتتاح خواهد شد که دهدشت را به قلعه دختر متصل می‌کند.

وی عنوان کرد: 500 میلیارد ریال برای ساخت این قطعه نیز در سال جاری پیش‌بینی شده است.

بیدارپور گفت: جاده یاسوج سپیدان به طول 37 کیلومتر نیز از پروژه‌های مهر ماندگار است که 12 کیلومتر آن آسفالت و بقیه در حال اجرا و پنج کیلومتر آن در حال انجام مناقصه است.

وی از تلاش‌های بی‌وقفه شرکت نیرو گستر قرارگاه خاتم‌الانبیا در ارتباط با شتاب دادن به پروژه‌های مهم راهسازی در استان تقدیر کرد و گفت: دولت نیز با همت و تلاش مضاعف برای تسریع در عملیات اجرای این پروژه‌ها نگاه ویژه‌ای دارد و تلاش می‌شود که تا پایان دولت دهم این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند و مردم از این خدمات ارزشمند بهره‌مند شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=14457
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    مهندس جان با عزل آقاي مهندس محرابي بايد فاتحه پروژه هايت را خواند . شما تا الان نان تلاشهاو خدمات آقاي مهندس محرابي را مي خوردي ولي با عزل ايشان با دست خودت گور خودت رو كندي . همين روزها بايد رداي گشاد مدير كلي رو از تن در بياري .

  2. اقای مهندس مهران مسعودی گفت:

    این متن را برای اقای مهندس حبیبی نیز زدی
    (دوست عزیز از تو بعید است )(البته مجبوری)

  3. راهدار نمونه گفت:

    البته همه اين پروژه ها در دوره مهندس حبيبي وقبل از ان مطالعه وپيش بيني بودجه شدند واز پارسال تاكنون به همت مهندس مهرابي كه واقعا حق ايشان مديركلي بود شروع شدند وگرنه اقاي بيدار پور كه هميشه در حال رايزني براي ماندگاري در پست خود هستند كه حتي متوجه نشدند عامل اصلي پيشرفت استان را به دست خود و بدون فكر درست كنار گذاشتند

  4. غريب گفت:

    سلام هيچ كس و هيچ شخصي براي راه و شهرسازي خوب نيست مگر كساني كه از بدنه اين سازمان مدير و معاون شدند مثل مهندس جمشيدي و مهندس محرابي واقعا زحمت كشيدند تمام اين زحمات و كارها مال زمان اين دو بزرگوار است خدا توفيقشان دهد

دیدگاه شما