یکشنبه 30 مهر 1391 - 0:10

دلیل محرومیت‌ها و بیکاری کهگیلویه و بویراحمد به روایت یک مدیرکل‌

بویر نیوز– مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از دلایل بیکاری و محرومیت مفرط در استان ما این است که وام‌ها در جای خود هزینه نمی‌شود و انحراف مسیر دارد.

خبرگزاری فارس: دلیل محرومیت‌ها و بیکاری کهگیلویه و بویراحمد به روایت یک مدیرکل‌

فارس: اردلان زینل‌زاده در گردهمایی دهیاران و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف تحصیلی شهرستان دنا اظهار کرد: برنامه دولت به خصوص برنامه پنجم بر توسعه تعاون و تعاونی‌ها بنا نهاده شده و مقام معظم رهبری و مسئولین تاکید بر پررنگ کردن تعاونی‌ها دارند و تشکیل تعاونی‌ها نیز بر مبنای سرمایه‌محور است.

زینل‌زاده هدف از توسعه تعاونی‌های شهرستانی را انجام کارها به دست مردم  دانست و گفت: هدف این است که تشکلی وجود داشته باشد تا کارهایی که دولت نمی‌تواند انجام دهد و بار مالی دارد به بخش خصوصی واگذار کرده و تنها نظارت کند.

وی عنوان کرد: سیاست دولت بر این بوده که اگر قرار است رانتی داده شود به همه داده شود چون همه افراد جامعه را مد نظر قرار می‌دهد و بر همین مبنا تاکید بر تعاونی است.

این مسئول عنوان کرد: محور توسعه در این شهرستان بر جهانگردی و گردشگری است و زمینه برای شرکت تعاونی و عمران در شهرستان دنا فراهم است.

مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد رسالت در سرمایه‌گذاری را انتفاع شخص ندانست و گفت: هدف اصلی از پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال است و اکنون نیز وضعیت اشتغال در استان ضعیف است  و نرخ بیکاری ما در استان 14.5 درصد بوده در حالی که امکانات ما بسیار زیاد است.

زینل‌زاده بیان کرد: در طول مدتی که از انقلاب می‌گذرد اگر تسهیلات پرداختی در جای خودش هزینه می‌شد وضعیت ما بهتر از حال بود و بیکاری به این صورت نبود.

وی افزود: در حال حاضر اعتبارات کلان نداریم اعتباراتی که در قالب کارگروه کشاورزی و اعتبارات مشاغل خانگی با توجه به موضوع منابع بانکی که به شکل خرد در اختیار آحاد جامعه قرار داده می‌شود انحرافاتی دارد و ممکن است این پول در جای اصلی خود هزینه نشود که در منابع روستایی اگر این هدف دنبال شود بهتر می‌توان بر آن نظارت کرد.

زینل‌زاده دهیاران را حلقه اتصال ملت و دولت دانست و تاکید کرد: دهیاران باید در زمینه اشتغال فعالیت کنند تا مردم وارد صحنه شوند و متولیان پی‌گیر موضوع شوند.

این مقام مسئول اصل را بر روحیه تعاون دانست و یادآور شد: روحیه اعتماد در تعاون باید برقرار باشد و اصل صداقت و راستی باید وجود داشته باشد و تسهیلات در جای خودش به افراد بیکار و پی‌ کار پرداخت شود.

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی این استان عنوان کرد: 314 شغل برای مشاغل خانگی تعریف شده است که دهیاران باید در مناطق روستایی پتانسیل‌ها را شناسایی کنند تا در زمینه مختلف مشاغل خانگی در چارچوب تعاونی این زمینه فراهم شود.

وی خواستار فعال شدن حوزه بانوان در زمینه تعاونی‌ها شد و گفت: تجربه نشان داده در جاهایی که بانوان وارد صحنه شده بهتر عمل کرده‌اند و سرمایه در جهت تعاونی و کار به کار رفته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=14422
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اشنا گفت:

    خودت را به زحمت نینداز مدیرکل ما بچه های اداره کل از شما خواهش داریم که اموزش وپرورش کمبود معلم دارد برو جغرافیت راتدریس کن

دیدگاه شما