شنبه 22 مهر 1391 - 1:15

خط‌بازی و باندبازی در گرانی‌های اخیر بی‌تأثیر نیست

بویرنیوز– امام جمعه لنده گفت: گرانی بازار و بالا رفتن قیمت ارز دلایل مختلفی دارد که بخشی از آن به خط‌بازی و باندبازی‌های رایج برمی‌گردد.

خبرگزاری فارس: خط‌بازی و باندبازی در گرانی‌های اخیر بی‌تأثیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه لنده با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا به مانند آفتاب که یخ را آب می‌کند همه گناهان انسان را از وجودش پاک می‌کند.

وی افزود: تقوا آثار و برکات فراوانی داشته که از آن جمله می‌توان به تسلط و حاکمیت صالحان بر جامعه اشاره کرد.

خطیب جمعه لنده گفت: نصرت الهی و امداد غیبی از جمله آثار تقوا در زندگی است که ما بارها آن را در دوران جنگ هشت ساله و دفاع مقدس به وضوح دیدیم و شنیدیم.

حجت‌الاسلام عبدالملکی در ادامه با اشاره به گرانی‌های اخیر بازار و افزایش قیمت ارز تصریح کرد: مسئولان نظام نباید مشکلات را به گردن همدیگر انداخته و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

وی افزود: مقصر اصلی این مشکلات هر کسی که باشد باید توسط سایر دولتمردان نسبت به او کارشکنی نشود بلکه برای حل این مشکل و این معضل او را یاری کرد و از خط بازی و باندبازی در کشور جلوگیری کرد چرا که این ها نمی‌تواند جوابگوی نیازهای اساسی مردم باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکلات اقتصادی است، گفت: رهبر معظم انقلاب با ارائه اقتصاد مقاومتی این موضوع را یادآور شدند که باید حوزه‌های فشار در جامعه شناسایی و برای برطرف کردن آن‌ها تلاش و جدیت وافری انجام گیرد.

حجت‌الاسلام عبدالملکی افزود: اقتصاد مقاومتی در راستای کاهش وابستگی و تأکید بر بالا بردن تولید ملی و حمایت از سرمایه‌گذاری بوده که مسئولان در اجرای آن باید راهکارهای مناسب را پیش بینی و به کار بندند.

وابستگی فرهنگی بیش از جنگ نظامی دشمن دلهره‌‌آور است

وی با تأکید بر استقامت و ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم اقتصادی و جنگ نرم و جنگ سخت گفت: ما ملت ایران از محاصره اقتصادی و از دخالت نظامی نمی‌ترسیم بلکه آن چیزی که باعث ترس و دلهره می‌شود وابستگی فرهنگی است که یک کشور را از خود بیگانه و به دیگران وابسته می‌سازد.

حجت‌الاسلام عبدالملکی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی یادآور شد: یکى از ویژگى‏هاى مدیریتى رهبر معظم انقلاب، سفر به استان‏ها و دیدار مستقیم و چهره به چهره با مردم و مسئولان مناطق مختلف کشور است.

وی افزود: در طول 23 سالى که از رهبرى ایشان مى‏گذرد، معظم‏‌له ده‌ها سفر را در قالب سفرهاى استانى، بازدید از مناطق زلزله‏زده، حضور در مناطق دفاع مقدس و مراسم‏ها و مانورهاى نیروهاى مسلح داشته‏اند که دستاوردها و برکات فراوانى را به ارمغان آورده است.

خطیب جمعه لنده با اشاره به دستاوردهای سفرهای استانی مقام معظم رهبری گفت: این سفرها پیوند مستحکم و آسمانى امام و رهبرى نظام با امت اسلامى‏ را به نمایش گذاشته و شور و نشاط و پویایى وصف ناپذیری را در مردم ایجاد و سرعت‏ استان‏‌ها را در پیشرفت‏هاى مختلف دو چندان کرده است.

وی افزود: این سفرها مسئولان کشور را برای رفع مشکلات و نارسایی‌ها بسیج و مسئولیت‌پذیری و پاسخ گویی مسئولان را دو چندان کرده است.

حجت‌الاسلام عبدالملکی تصریح کرد: استقبال بی‌نظیر مردم در مراکز استان‌ها و شهرهای مختلف وحدت و انسجام طوایف مختلف در استقبال از سکاندار نظام اسلامى را به نمایش گذاشته به طوری که جهان از آن تصاویر متحیر مانده است.

وی در ادامه با اشاره به سال‌روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: هنر ادیان و بیشتر از همه اسلام در این است که غرایز جنسى و غریزه زوج‏طلبى انسان را که غیر از غریزه جنسى است در خدمت تشکیل خانواده قرار داده و کارى کرده‏اند که کانون خانواده با پشتوانه غریزه جنسى یا با پشتوانه آن غریزه دیگر که از غریزه جنسى عمومیتش بیشتر است، تحقق پیدا کند و باقى بماند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده با بیان اینکه موضوع ازدواج و تشکیل خانواده در شرع مقدس، امر بسیار مهمى است و فواید بسیارى دارد، گفت: مهم‏ترین فایده و هدف ازدواج، تشکیل خانواده، نفس این علقه زوجیت و تشکیل یک واحد جدید، مایه آرامش زن و مرد و مایه کمال و اتمام شخصیت آن‏ها است.

وی با بیان این‌که پیامبر (ص) اصرار داشتند جوان‏ها زود ازدواج کنند، افزود: ما هم باید در جامعه خودمان، این ‏را رواج دهیم که جوانان در سنین مناسب، وقتى از دوران جوانى خارج نشده‏اند در همان حال گرمى و شور و شوق ازدواج کنند.

حجت‌الاسلام عبدالملکی یادآور شد: این برخلاف برداشت و تلقى خیلى از افراد است که خیال مى‏کنند ازدواج‏هاى دوران جوانى، ازدواج‏هاى زودرس و ماندگار نیست، درست برعکس است.

امام جمعه لنده الگوگیری از ائمه را در همه امور به خصوص ازدواج یادآور شد و گفت: ساده زیستی در همه امور ضروری بوده و برای رسیدن به آن باید از اولین مرحله زندگی که مراسم ازدواج است شروع کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=13848
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما