چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 11:36

حكم 2 بار قصاص نوازنده مرگ تأييد شد

حكم دو بار قصاص مرد نوازنده كه متهم است زن جوان و دختر خردسالش را به قتل رسانده بود در ديوان عالي كشور تأييد شد.

به گزارش جوان، 27 فروردين ماه سال گذشته قتل زني به نام ليدا و دختر خردسالش به پليس تهران اعلام شد. مأموران با گزارش همسايه‌ها درباره يك حادثه آتش‌سوزي بود كه از قتل مادر و دختري باخبر شدند و اجساد را به پزشكي قانوني منتقل كردند.

تحقيقات بازپرس نشان داد كه ليدا و روژين بر اثر فشار بر عناصر حياتي گردن كشته شده‌اند و بعد خانه به آتش كشيده شده است. مأموران با رد‌يابي تماس‌هاي سياوش- شوهر صيغه‌اي ليدا- او را بازداشت كردند. سياوش به قتل اقرار كرد.

او توضيح داد: مدتي قبل بود كه با ليدا آشنا شدم و او را صيغه كردم. من مهارت زيادي در نواختن گيتار داشتم. بعد علاقه‌ام به او بيشتر شد و خواستم كه عقد دائم كنيم اما قبول نكرد و گفت مي‌خواهد جدا شود. در اين باره خيلي با هم بحث كرديم. به رابطه او با افراد ديگر مظنون شدم و يك روز در نبودش به خانه او رفتم. يك كيف پيدا كردم كه داخلش چند سيم‌كارت بود. يكي از آنها را داخل گوشي گذاشتم و پيامك‌هايش را بررسي كردم. محتواي آنها كه خيلي خصوصي بود نشان داد كه پيامك‌ها براي يك مرد فرستاده شده است. وقتي به خانه آمد موضوع را به او گفتم و سر موضوع بحث كرديم. دخترش به مدرسه رفت و بحث‌‌هاي ما بالا گرفت. عصباني شدم و در همان حالت گلويش را گرفتم و فشار دادم و او را خفه كردم. جسد را خواباندم و رويش پتو كشيدم. منتظر آمدن روژين شدم. وقتي او هم آمد خفه‌اش كردم و خانه را آتش زدم و فرار كردم.
سياوش بعد از كامل شدن بررسي‌ها براي محاكمه از زندان به شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران منتقل شد.

او در حالي كه اولياي دم برايش درخواست قصاص كرده بودند اتهام‌دو فقره قتل عمد و جنايت بر ميت را پذيرفت و گفت: وقتي متوجه شدم كه ليدا به مردان ناشناس پيامك داده عصباني شدم. به او علاقه داشتم و مي‌خواستم او را عقد دائم كنم اما بهانه مي‌گرفت. من هم كنترل خودم را از دست دادم و او را به قتل رساندم. بعد هم دخترش را كشتم.

هيئت قضايي بعد از شور متهم را به خاطر دو قتلي كه انجام داده بود به دو بار قصاص، به خاطر آتش زدن خانه و جنايت بر ميت به حبس و پرداخت ديه محكوم كردند. رأي دادگاه بعد از بررسي در شعبه 20ديوان عالي كشور تأييد و براي اجرا به شعبه اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران فرستاده شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137825
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما