سه شنبه 11 مهر 1391 - 10:14

نتایج مسابقات فوتسال روستایی در گچساران

بویر نیوز :مسئول هیئت ورزشی روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تغییر نام فدراسیون ورزش روستایی و عشایری به ضرر ورزش روستایی است، خواستار بازگردانی این نام شد.

خبرگزاری فارس: نام فدراسیون ورزش روستایی و عشایری را برگردانید

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نخستین دوره مسابقات فوتسال روستایی و عشایری گچساران یادواره 107 شهید روستایی که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شده بود، امروز و با قهرمانی تیم فوتسال روستای دیل به پایان رسید.

در فینال نخستین دوره مسابقات فوتسال روستایی عشایری یادواره 107 شهید روستایی تیم روستای دیل با سه گل روستای خیرآباد جلیل را شکست داد و عنوان نخستین قهرمان این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.

تغییر نام فدراسیون روستایی و عشایری به ضرر ورزش روستایی است

مسئول هیئت ورزشی روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد در مراسم پایانی این دوره از مسابقات اظهار کرد: ورزش روستایی و عشایری پشتوانه ورزش کشوری بوده که با نهایت تأسف چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، جایگاه و اهمیتش آن طور که باید و شاید مورد توجه و احترام قرار نگرفته است.

رحمان همت‌پور با اشاره به بازی فینال جام روستایی گچساران افزود: امشب همگی شاهد یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مسابقه فوتبال در گچساران بودیم که پشتوانه‌ای غیر قابل انکار برای ورزش فوتبال این کشور بود.

وی با اشاره به حذف نام فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و تغییر نام به فدراسیون ورزش سنتی و بازی‌های محلی، خطاب به نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان مثال ورزش فوتبال روستایی زیر نظر هیئت روستایی عشایری فعالیت می‌کرد و این موضوع سبب حمایت مطلوب از این رشته بود.

همت‌پور در ادامه ابراز داشت: در حالی که در حال حاضر با این تغییر نام این تیم زیر نظر فدراسیون فوتبالی که دارای حجم فعالیت و مشغله کاری زیادی بوده قرار گرفته است و این سبب عدم رسیدگی و حمایت‌های لازم از این ورزش خواهد شد.

مسئول هیئت ورزش روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد از غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت خواست تا با عنوان کردن این موضوع در مجلس شورای اسلامی به همراه دیگر نمایندگان مجلس، نسبت به بازگشت عنوان فدراسیون ورزش روستایی و عشایری رایزنی و اقدامات لازم را انجام دهد.

همت‌پور تأکید کرد: با برگرداندن نام فدراسیون روستایی و عشایری به جای فدراسیون ورزش سنی و بازی‌های محلی اعتبارات و امکانات بیشتری به ورزش روستایی تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه با تشکر از زحمات و تلاش محمد شفیعی فرماندار کنونی گچساران و مدیرکل سابق ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه حمایت و تعامل مطلوب با ورزش روستایی یادآور شد: به جرأت می‌شود گفت که در طول دوران مدیریت مدیرکل سابق ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد یک ریال بدهی در ورزش روستایی و عشایری نداشتیم.

همت‌پور حضور فرماندار گچساران را نقطه عطفی در کمک، حمایت و پیشرفت ورزش روستایی و عشایری گچساران دانست.

بخشدار مرکزی گچساران نیز در این مراسم گفت: مسابقات فوتسال روستاهای گچساران با هدف ایجاد همدلی در میان روستائیان برگزار شد.

یحیی ذبیحی ابراز داشت: در طول برگزاری این مسابقات ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در روستاها در زمینه ورزش به همگان ثابت شد.

وی خطاب به نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پروژ‌ه‌های زیادی در زمان مدیریت سابق ورزش و جوانان استان کلنگ‌زنی شد که در صورت تکمیل و بهره‌برداری از این پروژ‌ه‌ها تحولی بزرگ در ورزش روستایی به وقوع خواهد پیوست.

به گزارش فارس در این مراسم مسئولان ورزش روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس و جمعی از مسئولان شهرستانی نیز حضور داشتند.

17 تیم در این دوره مسابقات حضور داشتند که در چهار گروه تیمی به رقابت پرداختند و دو تیم سرآب‌ننیز و  چهار‌بیشه سوم و چهارم شدند و در پایان به سه تیم برتر اخلاق نیز جوائزی اهدا شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=13205
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما