دوشنبه 10 مهر 1391 - 8:09

دفاع ضعیف مدیرکل گردشگری از حسین پناهی

بویرنیوز:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای بیان دلایل انتخاب روستای دژکوه، زادگاه حسین پناهی به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری این استان، دفاع ضعیفی از این چهره فرهنگی و هنری کشور داشت.

خبرگزاری فارس: دفاع ضعیف مدیرکل گردشگری از حسین پناهی

چهره‌ها و نام‌هایی هستند که نسل‌ها در خاطرها می‌مانند و به نیکی از آن‌ها یاد می‌شود.

حسین پناهی یکی از این چهره‌ها است که نه تنها در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد بلکه در تاریخ کشور یک چهره ماندگار است.

وی که سالیان سال مردم را با قدرت بالای هنر خود در سینما و تئاتر و تلویزیون خندانیده است، یک نویسنده بزرگ است که کتاب‌هایش با روح تأمل برانگیزی که دارند مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

نگاه ساده و ایلیاتی حسین پناهی در کتاب‌ها و نوشته‌هایش نشانی از قلب ساده و بی‌آلایشی دارد که هیچ‌گاه شوری کشک روستایی را به شیرینی قند شهر عوض نکرده و همواره از روستا نوشته است و خاطرات زیبای مادربزرگش.

حسین پناهی، هم نویسنده است، هم شاعر و هم هنرمندی با نگاهی طنز و حکیمانه به مسائل دنیای اطراف خود نگریسته است.

حال آنچه من را به نوشتن این یادداشت وادار کرد، دفاع بدی بود که مدیرکل گردشگری این استان وقتی که استاندار، چند روز پیش در کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، علت انتخاب روستای دژکوه، زادگاه حسین پناهی به عنوان روستای هدف گردشگری را جویا شد و پرسید که حسین پناهی کیست، ایزدی جواب داد: حسین پناهی بازیگر تلویزیون و سینما بود، این جواب موجب شد تا استاندار بگوید که زادگاه یک بازیگر دلیلی برای انتخاب آن به عنوان روستای هدف گردشگری نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، مدیری غیربومی، حسین پناهی را به استانداری که تنها بیست و چند روزی به این استان آمده، به عنوان یک بازیگر ساده معرفی می‌کند در حالی که حسین پناهی یک چهره ملی، نویسنده، شاعر و هنرمندی است که هم خندانیده است و هم افراد زیادی را با حرف‌ها و نوشته‌هایش به تامل و تعقل وادار کرده است.

این دفاع مدیرکل گردشگری از حسین پناهی بسیار ضعیف بود تا حدی که بتوان گفت: زادگاه یک بازیگر یا فوتبالیست که نمی‌تواند روستای هدف گردشگری باشد ولی این در حالی است که حسین پناهی یک چهره فاخر، ماندگار، خاص و محبوب مردمی است که سالانه پذیرای بسیاری از مردم بر مزار خود است.

البته شکی وجود ندارد که آقای ایزدی عمدی در چنین دفاع ضعیفی که به مراتب از حملات تخریبی شدید علیه یک نفر هم مؤثرتر است، نداشته ولی لازم است قدر مفاخر این استان بیشتر از این‌ها دانسته شود، اگر چه اقدام وی در معرفی روستای دژکوه به عنوان روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد به زنده نگه داشتن نام حسین پناهی کمک فراوانی می‌کند.

————————-

یادداشت از کریم بنام

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=13123
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ایشان از مفاخر چه می دانند

  2. بيتا گفت:

    واي بر شما ديگه نتونستيد حرفي برعليه ايشون بزنيد اومديد الكي يه تيتر براي تخريب ايشون زديد به نظر شما بايد چه ميگفت ها واقعا كه لريد

  3. نازي گفت:

    مگه بيشتر ماها حسين پناهي رو مي شناختيم تا روزي كه فوت كرد هيچكس كه نمي شناختش الان همه شدند ناجي حسين پناهي وازش دفاع مي كنن .ادب داشته باشيد

  4. بيتا گفت:

    اقاي ايزدي يكي از مديران خوب وبرجسته اين استانه تا روزي كه از اين استان نرود كسي نيست قدر بداند اما بعد از رفتنش همه مي فهمند كه چه جواهري رو از دست دادن .واقعا درسته كه هميشه سيب سرخ نصيب دسته ادم چلاقه .خيلي بي انصافيد ايشون يه مدير غيربومي هست كه با اين حال خوب در مورد حسين پناهي اطلاعات كسب كرده وبه حق خوب هم ازش دفاع كرده اما شماها هي مته به خشخاش ميزنيد بابا از خدا بترسيد به خاطر خودتون حداقل .خدا از حق خودش ميگذره اما از حق الناس عمرا.وايييييييي

  5. کلاغ نیوز گفت:

    من تا بعد از مرګش نمیشناختمش

  6. منطقی گفت:

    متاسفانه استاندار جدید کمی غرور کاذب دارند و این اصلا خبر خوشی نیست

  7. بهمئي گفت:

    هنوز برايتان زود است…

    آري به اين سادگي نيست…برايمان زود است!

  8. بهرام گفت:

    حسین بناهی یکی از باسوادترین هنرمندان ایران بود.روزی خواهد امد که از او بیشتر میشنویم .روزی که به گفته هایش بیشتر توجه کنیم.

  9. محمد گفت:

    باعث تاسف است قطعا ایشان باهنر اشنایی نداردامید است از هنر مندان که قدر هنر را می دانند بعنوان مسوول استفاده نمایند هر چند امیدی نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. آريس گفت:

    مشكل اينه كه اطلاعات عمومي آقاي استانداركمه،اين هم يكي ازمشكلات غير بومي بودن مديران ميباشد اگراستانداربومي بودندقطعا آقاي حسين پناهي را مي شناختنداگرآقاي ايزدي بومي ميبودنداستانداربازهمين سؤال راكه نبايدميپرسيدندسؤال ميكردند

  11. 2سیب گفت:

    واقعا در عین سادگی مرد پیچیده ای بود

  12. عباسي گفت:

    در جواب بيتا بايد بگم كه حسين پناهي در نوع خود يك جواهر ناياب وقيمتي بود وبايد قدر اين هنرمند بزرگ وبي شيله پيله را بدانيم روحش شاد امدوارم كه مسولان براي شناخت حسين تلاش كنن تابدانن اوكي بود وچطور زندگي كرد -يا حد اقل كاش حرفاش را ميفهميديم

  13. فهیم گفت:

    حسین پناهی شاعر نویسنده و مرد بزرگی بوده وهست و خواهد بود
    همه ی ما باید از ارزشهای فرهنگمون دفاع کنیم
    انچه که ارزشهای مارا میکشد بی تفاوتی وغفلت است

  14. حسین از استان بوشهر گفت:

    حسین پناهی یه هنرمند واقعی بود و تا همیشه در یادها خواهد ماند

دیدگاه شما