سه شنبه 4 مهر 1391 - 1:19

انتقادات تند هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی به مسئولان

بویرنیوز: یک شاعر طنزپرداز کهگیلویه و بویراحمدی با انتقاد و گلایه از مسئولان فرهنگی این استان گفت: تنها عاملی که من را در این عرصه نگه داشته است عشق به خنداندن مردم است و مسئولان هیچ حمایتی از امثال من ندارند.

خبرگزاری فارس: مسئولان کهگیلویه و بویراحمد هیچ حمایتی از هنرمندان ندارند

موسی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تاکنون در همه 33 سال انقلاب و همه جشن‌ها حاضر بودم و مردم را شاد کردم ولی این کار هیچ ارزشی برای مسئولان ندارد و تنها عشق به خنداندن مردم من را در این کار نگه داشته است.

این شاعر طنزپرداز که به زبان محلی شعر طنز می‌سراید و کارهای او مورد استقبال مردم قرار دارند، افزود: مسئولان فرهنگی در این 33 سال حتی از یک تقدیر خشک و خالی هم دریغ کردند و ما در این راه تنها و غریب هستیم.

وی تاکید کرد: هنر دو جنبه مثبت و منفی دارد که در همه این مدت تلاش کردیم از جنبه مثبت آن برای شاد نگه داشتن مردم و تقویت ارزش‌های اسلامی و ملی و مهم‌تر از آن نکوهش ناهنجاری‌ها و فرهنگ‌های غلط جامعه بهره ببریم.

* مسئولان بدون هیچ حمایتی تنها سانسور اشعار ما را بلد هستند

عباسی ادامه داد: ما در عرصه هنر استان مادری خود تنها یک مهمان هستیم که در برخی مراسم دعوت می‌شویم و شعری می‌خوانیم و بس.

این فوق دیپلم علوم تجربی اضافه کرد: با کمال تاسف باید بگویم که در سکوت مسئولان، زبان لری ما روز به روز تحلیل می‌رود و این یک تهدید بزرگ برای فرهنگ و هویت ماست.

وی از تلاش خود برای تکمیل کتاب واژه‌نامه لری خبر داد و با انتقاد از مسئولان گفت: مسئولان بدون هیچ حمایتی از ما فقط سانسور اشعار ما برایشان مهم است و این کار را خیلی خوب بلد هستند.

عباسی زبان لری را در حال نابودی دانست و پیشنهاد داد: مسئولان در زمینه تقویت، احیا و ترویج زبان لری برنامه‌ریزی کنند و از افراد باتجربه و پیشکسوت استفاده کنند.

این شاعر محلی که در حین اجرای برنامه‌هایش همواره با تشویق‌های حضار مواجه می‌شود، حوزه هنری را تنها نهادی دانست که با همه نداری‌ها و بضاعتش در میدان است و خاطرنشان کرد: کتابی را با عنوان دشت چویل در دست چاپ دارم که حوزه هنری با حمایت‌های خود قصد چاپش را دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=12628
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما