یکشنبه 2 مهر 1391 - 11:14

بازارچه‌ي سفر در شهر ياسوج برپا مي‌شود

بویرنیوز: مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد از راه‌اندازي بازارچه‌ي سفر با 12 غرفه در مركز شهر ياسوج با هدف آشنايي مردم با فرهنگ سفرهاي دسته‌جمعي، در هفته‌ي گردشگري خبر داد.

عليرضا ايزدي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به برگزاري مسابقات اسب‌سواري‌، دارت و فوتسال در هفته‌ي گردشگري با هدف توسعه‌ي گردشگري ورزشي در استان‌، ادامه داد: در اين هفته، نشست فعالان صنعت گردشگري با هدف بررسي وضعيت اين صنعت در استان برگزار مي‌شود.

وي همچنين برگزاري تورهاي استان‌گردي به مقصد «كوهگل» و «سي‌سخت» را از ديگر برنامه‌هاي پيش‌بيني‌شده براي هفته‌ي گردشگري دانست و بيان كرد: تلاش داريم اين تورها را به‌طور دائم برگزار كنيم؛ ولي هنوز اين كار انجام نشده است‌. اين معضل بزرگي براي ماست و تا اين قضيه پيگيري نشود، بخشي از برنامه‌‌ها با مشكل برخورد مي‌كند. حدود يك‌ماه پيش با استان‌هاي خوزستان و فارس كه يك سابقه‌ي مشترك فرهنگي – تاريخي دارند، در اين زمينه مذاكره‌هايي انجام شد‌، اين كار يك كريدور مناسب مي‌تواند ايجاد كند.

او اظهار كرد: ما به‌عنوان متولي سفر با بخش خصوصي و مراكز اقامتي مذاكراتي انجام داديم تا پتانسيل و ظرفيت مراكز گردشگري استان كهگيلويه و بويراحمد با همكاري اين واحدها معرفي شوند.

وي مسافرت‌هاي انفرادي را كه صرفه‌ي اقتصادي كمتري دارند و مشكلات زيست‌محيطي را زياد مي‌كنند، يكي از معضلاتي دانست كه اين استان با آن مواجه است و تاكيد كرد: در صورتي كه بخش خصوصي در اين زمينه با ما همكاري كند، از يك طرف مسافرت گروهي طرفدار پيدا مي‌كند و از سوي ديگر، ياسوج به‌عنوان يك مقصد مستقل براي گردشگران معرفي شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=12504
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما