پنجشنبه 30 شهریور 1391 - 7:58

تغییر نام در کهگیلویه و بویراحمد آسان شد

بویرنیوز:

رئیس سازمان ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تسهیل در سیاست‌های سازمان مردم از این پس راحت‌تر می‌توانند نام و نام‌خانوادگی خود را تغییر دهند.

خبرگزاری فارس: مردم راحت‌تر می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را تغییر دهند / امیرعلی و فاطمه انتخاب اول کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید رضا حسینیان عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست ما در ثبت احوال این است که بیش از گذشته به خواست مردم در زمینه تغییر نام و نام خانوادگی توجه کنیم.

رئیس سازمان ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تقاضاهای مردم در زمینه تغییر نام و نام خانوادگی در چارچوب قانون حمایت می‌شوند و مردم از این پس زحمت کمتری برای تغییر این دو آمار هویتی خود دارند.

* امیرعلی و فاطمه انتخاب اول کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

وی گفت: در این استان بیشترین فراوانی اسم پسر در پنج ماه اول سال جاری مربوط به امیرعلی با 135 مورد و اسم دختر مربوط به فاطمه با 280 مورد بوده است که این نشان از جایگاه بالای اسامی ائمه در میان مردم دارد.

حسینیان با اشاره به اینکه بیشتر نام‌گذاری افراد متولد شده در این استان از اسامی مبارک ائمه اطهار است، بیان کرد: در افراد متولد شده پسر و در پنج ماه اول سال جاری، بعد از امیرعلی، اسامی چون طه، علی، محمد، ابوالفضل، رضا و امیرحسین قرار دارند و اسامی امیرمحمد، پارسا و حسین در رتبه‌های بعدی هستند.

این مسئول در ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در میان کودکان دختر به دنیا آمده در پنج ماه اول سال نیز بعد از فاطمه، زهرا، فاطیما، زینب، یسنا، شیدا، هستی، ستایش، قرار دارند و اسم نیایش و مریم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

حسینیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش اطلاع‌رسانی را از وظایف هر مدیری دانست و گفت: این حق مردم است که بدانند نوکران آنها در پست‌ها و مسئولیت‌ها چه کارهایی انجام دادند و انجام خواهند داد.

رئیس سازمان ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در این استان گذر از مرحله ثبت احوال سنتی به نوین طی شده و ما امروز شاهد هستیم که با بهره‌گیری از ثبت احوال نوین و مبنا قرار دادن آمارها می‌توانیم به سمت توسعه پایدار گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر آمارها در هر بخشی صحیح، دقیق و به موقع باشد بدون شک شاهد برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مؤثر در همه زمینه‌ها هستیم زیرا آمار و اطلاعات شالوده و اساس هر تصمیمی هستند.

رئیس سازمان ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تسهیل در سیاست‌های سازمان مردم از این پس راحت‌تر می‌توانند نام و نام‌خانوادگی خود را تغییر دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=12354
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. صنوبر گفت:

    اقای حسینی تو هم شدی ..ی.خدایی اگر میتونی مشکل تغییر نام استان را حل کن عادل دارد دق میکند

دیدگاه شما