سه شنبه 15 مهر 1393 - 11:52

10هزار کیلوگرم شیر در شهرستان کهگیلویه امحاء شد

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در یک سال اخیر دو هزار و 763 بازدید از مراکز عرضه شیر در این شهرستان صورت گرفت، گفت: در این بازدیدها مقدار 10هزار و 213 کیلوگرم شیر توسط بازرسین این شبکه کشف و ضبط گردید.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عبدالی ظهر دوشنبه در همایش روز دامپزشکی با بیان اینکه خدمات دامپزشکان دیگر محدود به درمان آلام حیوانات نیست، افزود: شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام، ایجاد موارد متعددی از مقاومت های دارویی و عدم پاسخ به درمان با آنتی بیوتیک ها نقش دامپزشکان در تأمین سلامت عمومی را مشهودتر ساخته به گونه ای که شرط موفقیت در مبارزه با این بیماری ها وجود خدمات کارآمد دامپزشکی در هر کشوری است.

وی از دامپزشکی به عنوان یکی از پایه های اصلی سلامت جامعه نام برد که در کنترل و پیشگیری بیش از 832 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام بیشترین نقش و مهمترین جایگاه را دارد و اظهار داشت: فعالیت های دامپزشکی نقش مستقیم و بسیار زیادی در سلامت انسانی دارد که تداعی کننده شعار “دام سالم، غذای سالم و انسان سالم” است.

عبدالی بیان کرد: دامپزشکی نقش مهمی را در سه محور عمده جامعه یعنی بعد اقتصادی، بعد بهداشتی و بعد تحقیقاتی و پژوهشی ایفا می کند.

وی تأکید کرد: با توجه به نقش مهم دامپزشکی در سلامت و اقتصاد جامعه امیدواریم که این سازمان بتواند به جایگاه واقعی خود در جامعه برسد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: در حال حاضر یک کلینیک تمام وقت، یک کلینیک نیمه وقت، دو داروخانه و دو مرکز مایه کوبی در این شهرستان به مردم خدمت رسانی می کنند.

عبدالی با بیان اینکه در حال حاضر یک واحد مرغداری تخمگذار با ظرفیت 30 هزار قطعه و بیش از 30 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 550 هزار قطعه و شش مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت 610 تن در این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی شهرستان کهگیلویه به طور مداوم به این واحدها خدمت رسانی می کند.

وی اضافه کرد: این شبکه همچنین واکسناسیون و نظارت بر 466 هزار و 281 دام سبک و حدود 22 هزار دام سنگین را انجام می دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با اشاره به وجود یک کشتارگاه نیمه صنعتی دام در شهرستان های چرام و کهگیلویه، اظهار داشت: با توجه به اینکه کشتارگاه تأمین کننده گوشت است و بسیاری از بیماری ها از طریق گوشت منتقل می شود، بنابراین مشکلات این کشتارگاه باید به طور ویژه توسط مسئولان شهرستان پیگیری شود.

عبدالی به تشریح عملکرد یکساله دامپزکی شهرستان کهگیلویه پرداخت و بیان کرد: در یک سال اخیر یک میلیون و 638 هزار و 816 نوبت رأس دام نسبت به بیماری های مختلف واکسینه شدند.

وی افزود: در یک سال اخیر 771 هزار و 410 دوز واکسیناسیون طیور صنعتی و 697 هزار دوز واکسیناسیون طیور بومی صورت گرفت.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کهگیلویه 128 مورد مراقبت از آنفولانزای طیور و 112 مورد مراقبت از تالابها و زیستگاه های روستایی را از دیگر خدمات این شبکه در یک سال اخیر عنوان کرد.

عبدالی همچنین با بیان اینکه در یک سال اخیر 57 مورد بازدید و نمونه برداری از آبزیان صورت گرفت، گفت: در این مدت 156 آزمایش بر روی آبزیان و چهار مورد آزمایش بر روی آب مورد مصرف آنها صورت گرفت.

وی با اشاره به بازرسی های به عمل آمده از کشتارگاه دام در یک سال اخیر، عنوان کرد: در این بازرسی ها 351 کیلوگرم گوشت گوسفند، 680 کیلوگرم گوشت بز و 184 کیلوگرم گوشت گاو ضبط شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=123388
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما