چهارشنبه 29 شهریور 1391 - 13:43

ماجرای نامه هایی که ستار هدایت خواه چشم بسته امضا کرد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: نامه حمایتی نمایندگان از سعید مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی در شرایطی که تا 6 ماه قبل مجلس خواستار استیضاح وزیر کار به خاطر این انتصاب بود خاطره امضاهای چشم بسته نمایندگان در حمایت از جاسبی، طرح حقوق مادام العمر و ماجرای امضاهایی که برای انصراف از استیضاح وزیر پیشین کشور جمع می شد زنده کرده است.

مجله مهر: روایات متفاوت است. از 118 تا 164 رقم در نوسان است. رقم نمایندگانی که از سعید مرتضوی دادستان سابق کشور و رئیس جدید سازمان تامین اجتماعی حمایت کرده اند و امضا زده اند پای نامه ای که به این منظور نوشته شده است. علی لاریجانی می گوید که نمایندگان امضا کننده به او گفته اند، آن ها نامه تغییر عنوان تامین اجتماعی از صندوق به سازمان را امضا کرده اند نه حمایت از مرتضوی را. با این وجود برخی از نمایندگان مثل عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی عملا دلایلی هم برای امضا کردن نامه حمایتی از مرتضوی برشمرده است.

نامه ای که به من دادند، این نبود

احمد توکلی که یکی از طراحان طرح استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی به خاطر انتصاب سعید مرتضوی به مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی بود، در جلسه علنی مجلس به نمایندگان امضا کننده نامه حمایت از مرتضوی تاخته و اعلام کرده که خبرگزاری ها نوشته اند که 164 نفر از نمایندگان نامه‌ای را در حمایت از قاضی معلقی که در پرونده مهم ملی متهم بزرگی است امضا کرده اند. برای مجلس خیلی بد است که یک عده از نمایندگان از یک نفر که متهم است حمایت کردند.

روایتی که توکلی نقل کرد حکایت از تغییر در محتوای نامه ای داشت که به امضای نمایندگان رسیده است. او گفته که تعدادی از نمایندگان به بنده مراجعه کردند که نامه تقدیر از تغییر ساختار را امضا کرده‌ایم. یکی از نمایندگان هم امضای خود را تکذیب کرد. ماجرا از این قرار بوده که در 2 ماه گذشته که ماجرای استیضاح وزیر کار و انتصاب سعید مرتضوی کمی فروکش شده بود 3 نفر از تامین اجتماعی به مجلس رفت وآمد داشته و از نمایندگان با رودربایستی امضا می گرفتند. اما وقتی خبرگزاری ها این خبر را رسانه ای کردند بسیاری از نمایندگان شانه از مسئولیت امضاهایشان خالی کردند.

قضیه تا آنجا پیش رفت که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تعدادی از نمایندگان در مراجعه به وی، از سوء استفاده مسئولان سازمان تامین اجتماعی از امضای آنان پای نامه ای درباره تغییر عنوان این سازمان و تبدیل آن به نامه حمایت از سعید مرتضوی خبرداده اند، گفت: مجلس باید با این دستگاه که چنین خبطی کرده برخورد کند.اما ماجرای امضاهای نمایندگان فقط به سواستفاده دستگاهها برنمی گردد.

هم موافق ، هم مخالف

وقتی طرح موسوم به حقوق مادام العمر برای نمایندگان در مجلس مطرح شد، وکلای ملت مجبور شدند در واکنش به اعتراض ها و گلایه های رسانه ای و دانشجویی و برای تطهیر تصویری که در ذهن موکلانشان از نمایندگان ساخته شده بود، طرحی را برای لغو مصوبه قبلی خود آماده کنند. هیچکدام از نمایندگان حاضر نبودند مسئولیت امضای خودشان زیر آن طرح موسوم به حقوق مادام العمر را به عهده بگیرند. ایام، ایام انتخابات هم بود و برای کسانی که نامزد انتخابات دور نهم مجلس شده بودند لازم بود که چهره ای موجه از خودشان در ذهن مردم بسازند. جالب آنکه وقتی اسامی امضا کنندگان طرح موسوم به حقوق مادام العمر و طرح لغو آن طرح را جستجو می کردی، متوجه می شدی در هر دو طرح اسامی نمایندگانی مثل ستار هدایتخواه نماینده کهگیلویه و بویراحمد و علی اصغر زارعی نماینده تهران به چشم می خورد.

حمایت 250 نفره از جاسبی

طرح «حمایت از تاسیس و تقویت موسسات و مراکز آموزش عالی غیر دولتی» از آن طرح هایی بود که در تصویبش در مجلس معروف به یکشنبه سیاه شد. این طرح، طرحی حمایتی از  سیاست های جاسبی و در امتداد تمدید ریاست 30 ساله او بر این دانشگاه بود. وقتی از کریم زارع معاون پارلمانی عبدالله جاسبی درباره این طرح و اینکه چگونه 39 نماینده قانع شدند که چنین طرح را به مجلس بیاورند سوال می شود او از خدمات دانشگاه آزاد صحبت می کند و اشاره به نامه ای می کند که در مجلس هفتم 255 نفر از نمایندگان در حمایت از مدیریت جاسبی منتشر کرده بودند. بعدها برخی تشکل های دانشجویی در اعتراض به این رویه گفتند و نوشتند که چگونه است و در مجلس هفتم در حمایت از فلسطین تنها 170 امضا از نمایندگان جمع آوری می شود، اما در حمایت از جاسبی بیش از 250 نفر از نمایندگان، نامه امضا می کنند.

برای یک بار هم که شده

شاید محمدرضا رحیمی خیلی بدشانس باشد که برای یک بار هم شده نمایندگان در زمان معاونت پارلمانی او، متنی را که باید امضا می کردند، خواندند و امضا نکردند. ماجرا به زمان استیضاح وزیر اسبق کشور برمی‌گردد که یکی از کارمندان دفتر رحیمی در مجلس، نامه هایی را با عنوان کمک های 5 میلیونی دولت به مساجد شهرستان ها در اختیار نمایندگان قرار می داد و خواستار امضای آنان در قبال دریافت این چک های 5 میلیونی می شد، اما زیر این برگه، دو برگه دیگر هم بود که مضمون آن‌ها انصراف نمایندگان از استیضاح وزیر اسبق کشور بود. ظاهرا نماینده شهرضا در مجلس هشتم علاوه بر برگه بالایی، برگه های زیرین را هم تورق می کند و نگاهی به متنش می اندازد. توضیحات دفتر رحیمی که آن زمان معاون پارلمانی دولت بود کارساز نمی شود و قضیه به اخراج آن کارمند از مجلس می رسد.(مهر)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=12328
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ؟ گفت:

    دمت گرم حال کردم. مردم به همچین آشگار سازیها نیاز دارند

  2. بویراحمدی گفت:

    دکتر همین کارها را کرد که الان بازنشته شده

  3. شهبازی اصل گفت:

    در درایت دکتر شکی نیست اما حیف که دیگی نامه ی نیست
    وگرنه دکتر نه نوشته هم امضاء می کند

  4. رجب بابازاده از تهران گفت:

    ما که دکتروتون اصلاً ندیدم تو مجلس حالا امضاء کرده یا نه

  5. ناشناس گفت:

    عجب پس وکیل الدوله بوده

  6. مهدی گفت:

    چقد چیپ مطلب مینویسید

  7. سید رضا از سادات بویراحمدی گفت:

    بیاید دیگه هکه با هم بگیم دکی بای بای خداوکیلی دیگه هدایت خواه از رسانه بردارید شاید المی بر دردهای 8 ساله باشد دست به دست هم دهیم به مهر خواهش می کنم خواهش دکتر را کنیم فراموش به امید خذف دکتر از سیاسیت آدم خوبی هست اما سیاست نداره تو را خدا سیاست ولش کن

    • بصیر گفت:

      بله آقای هدایتخواه سیاست ندارد البته سیاستی که در ذهن شماست.سیاست مد نظر شما همان دروغگویی و کلک بازی و دورنگی است که هدایتخواه هیچکدام را ندارد و به جای آن خدمتگذاری و راستگویی و تدبیر دارد که نماینده جدیدتان از آن بویی نبرده…

  8. رجب بابازاده از تهران گفت:

    دکی بای بای خداوکیلی ول کن برو جغوره استراحت کن تو را چه به سیاست 8 سال نه تو را خدا چه کار مثبتی کردی که حالا اینقدر این رسانه رو شما مانور می دهد

  9. اصولگرای واقعی گفت:

    بایک نگاه هر خواننده ای متوجه می شود که موضوع این اخبار جز تشویش اذهان وشایعه پراکنی بر علیه فرد مومن ومسلمان است که نوعی بی تقوایی است .چند سئوال به ذهن می رسداولا:چرا تیتر با متن همخوانی ندارد.ثانیا:چگونه کسی که حقوق از مجلس نمی گیردطرحی را امضا می کند که مربوط به حقوق مادام العمر نمایندگان است.ثالثا:چگونه است که دولت با مدیریت جاسبی مخالفت می کند وهدایت خواه هم متهم به حمایت از دولت است ولی در حمایت از جاسبی نامه امضا می کند

    • بویر نیوز گفت:

      اگر خوب دقت کنید خودتان جواب خودتان را داده اید، این خبر عینا از خبرگزاری مهر انتشار یافته

    • ارتباز گفت:

      اصولگرای واقعی میشه یه جایی بیست دقیقه همدیگرو ببینیم،براصحبت کردن

    • ارتباز گفت:

      بصیر دسپاچه نشو یه چیزی شنیدی هنوزبهش نرسیدی بیشترمطالعه داشته باش ،براتون یکم زوده

  10. ايران گفت:

    بويرنيوز امضاء نامه جاسبي كذب محض. اتفاقا هدايتخواه جزء معدود نمايندگانيه كه اون نامه رو امضا نكرد.حداقل هدايتخواه يه چيزي بارش بود فعلا كه زارع و براي يه امضا كردنم نمي خوانش.

  11. شطرنج گفت:

    اشتباه نکنید ،اگرهدایت خواه نامه حمایت از مرتضوی را امضاء کرده باشد با چشم بسته نبوده .

    • بصیر گفت:

      باهوش
      امضای نامه حمایت از مرتضوی مربوط به دور دهم مجلس میشه که ربطی به هدایتخواه نداره.برو یقه زارع رو بگیر…

  12. اگر گفت:

    اگر دین نداری لااقل آزاده ومردباشیدخدا عاقبت بخیرتان کند

  13. میر شکار گفت:

    نامه حمایت از سعید مرتضوی تواین مجلس بوده نه مجلس قبلی برادر بویر

  14. رجایی گفت:

    بویرنیوز نیوزات همه اش یک مف بز نمی ارزه یه روزمیگی هدایتخواه برای اینکه حقوق هیات علمی بهتره ازمجلس حقوق نمیگیره وبه همین خاطرمخالف حقوق دائمی نمایندگان میباشدحالاهم که اینجوری اذهان مردم راپریشون میکنی.خوب به همین خاطره که مردم ازرسانه های استانی زده میشوند

  15. موسي پور گفت:

    اولا” اين مسله حمايت ازاقاي مرتضوي بعدازاتمام دوره اقاي هدايت خواه ميباشد چون ايشان هم بصير وهم داناوهشياربوده وهستند.انشاءالله

دیدگاه شما