دوشنبه 6 مرداد 1393 - 15:04

تاجگردون آب پاکی را روی دست بیکاران گچسارانی ریخت

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نداشتن یک طرح مشخص، مشکل اصلی کارآفرینان گچسارانی در تعامل مناسب با موسسات مالی و اجرای طرح‎ها است.

خبرگزاری فارس: مشکل اصلی کارآفرینان گچسارانی نداشتن طرح است

به گزارش بویرنیوز، غلامرضا تاج‌گردون ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی کارآفرینان پیرامون مشکلات اشتغال گچساران که با حضور فرماندار، مسئولان و کارآفرینان گچسارانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به مشکلات زیرساختی و سازمانی کار و اشتغال، اظهار کرد: از عمده مشکلات منطقه که نتیجه آن وضعیت بیکاری امروز گچساران است می‎توان نبود سرمایه و  گردش پول را عنوان کرد.

وی افزود: هرچند این مشکل از عمده مشکلات در سراسر مملکت بوده اما این وضعیت در استان‌های زاگرس‌نشین به علت کمبود درآمد سرانه با بالاترین نرخ بیکاری مواجه و این وضعیت بسیار نامناسب است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: راهکار مناسب از بین بردن بیکاری تزریق منابع و بحث سرمایه‌گذاری است که نیاز به یک مراقبت و نظارت خیلی جدی دارد.

وی ادامه داد: طرح‌های عمرانی باید جوری باشد که نشتی منابع اتفاق بیفتد و این هم نیاز به نظارت جدی مسئولان دارد.

تاج‌گردون با اشاره به نقش نیروهای بومی در طرح‌های عمرانی، خاطرنشان کرد: در منطقه عسلویه قریب به چند سال است که حتی یک نفر از استان ما را پذیرش نکرده‌اند با توجه به اینکه پروژه ملی و هیچ ربطی به منطقه ندارد ولی آن‌ها جز نیروی کار بوشهر به صورت بومی پذیرش می‌کنند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه‌های گذشته درخواست گزارش از پروژه سد چم‌شیر در خصوص بررسی وضعیت نیروی کار داشتم، یادآور شد: به جز نیروهای متخصصی که ما نداریم و نیروهای اصلی یک شرکت مثل مدیر عامل و… نیروهای به کار گرفته دیگر از کارگر ساده تا راننده و… را باید اداره کار و فرمانداری به این پروژه‌ها معرفی کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: نه تنها پروژه سد چم‌شیر بلکه همه پروژه‌ها باید نیروی کار بومی و مسئولان در این خصوص غیرت به خرج دهند و با راه‌اندازی یک اکیپ نظارتی بر پروژه‌ها پی‌گیر وضعیت نیروی کار در این پروژه‌ها شوند.

تاجگردون با بیان اینکه در این جلسه باید در مورد پروژه‌های عمرانی راهکارها ارائه و دستگاه‌ها مشخص شوند بیان کرد: موسسات کاری ما در چند مسئله از جمله نداشتن طرح مشخص مشکل دارند که این موضوع در گچساران و باشت هم خیلی ضعیف است.

وی با اشاره به اینکه باید با برنامه‎ریزی، یک طرح مشخص معرفی کنیم، گفت: وقتی طرح مشخص نداریم نمی‌توانیم خیلی با موسسات مالی تعامل برقرار کرده و این نیازمند یک ساماندهی دقیق، مشخص و  فرهنگ‌سازی خوب است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس با پیش‌بینی استخدام نیروی کار آینده ادارات دولتی گچساران مبنی بر اینکه تا چهار سال آینده 10 نفر هم در این ادارات استخدام نخواهند شد، عنوان کرد: باید مردم را به مسیر دیگری هدایت کنیم.

تاجگردون با بیان اینکه کسانی که در ادارات هستند فقط به فکر اداره و میزی که پشت آن نشسته‌اند نباشند، بیان کرد: به فکر مردم باشید و با چاره‌اندیشی و ارائه طرح‌‎ها و ایده‌های مناسب چرخه تولید را در روستاها بکار بیندازید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به شعار هر روستا یک تولید، اظهار کرد: این شعار را در یکی از روستاهای استان‌های مجاور با  ارائه گزارش عملکرد صندوق مهر امام رضا(ع) با روستایی با 46 واحد تولید قارچ روبرو شدم و این یعنی اینکه کار سخت و انجام نشدنی نیست و نیازمند ساماندهی نیروهای بیکار است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط دستگاه‌های اجرایی استان بهتر شده و دانشگاه‌ها باید با تعامل بهتر با مسئولان استانی به اجرای همایش‌های کوچک و خوبی در زمینه اشتغال‌یابی انجام دهند.

تاجگردون در پایان خطاب به مسئولان گچسارانی با بیان اینکه نسبت به محیط پیرامون خود حساس باشید، گفت: ناراحتم از اینکه گاهی اوقات کارها را با معطلی انجام می‌دهید و من خود از صحبت‌هایی که در مورد شرکت نفت بیان کردم نارحتم اما باید در راستای منافع مردم گفته می‌شد./فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=114199
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما