جمعه 30 خرداد 1393 - 14:44

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد..!!!

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر قرار باشد تصفیه‌خانه سی‌سخت در محل کنونی احداث شود فاجعه زیست محیطی در آینده رخ می‌دهد.

به گزارش بویرنیوز:
محمدرضا جهان‌آرا امروز در یاسوج اظهار کرد: وظیفه ما در منابع طبیعی این است که از انفال و وظیفه‌ای که قانون برعهده ما گذاشته به خوبی محافظت کنیم.
13920508000343_PhotoA

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: یک میلیون هکتار جنگل در استان داریم که از نظر وسعت جنگل‌ها جز استان‌های نخست کشور هستیم و در حوزه زاگرس که دیگر جایگاه ما از نظر مقدار اراضی جنگلی و کیفیت جنگل‌ها برای کشور شناخته شده است.

جهان‌آرا با بیان این که همه گونه همکاری توسط منابع طبیعی برای کمک به سرمایه‌گذاری در استان شده است، افزود: خود مسئولان استانی می‌دانند که این همکاری به بهترین نحو ممکن و با در نظر گفتن منافع کلی استان شده اما در جاهایی که جنگل در خطر است و آینده خوبی برای آن با برخی کارها نمی‌توان تصور کرد، تمام قد ایستاده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای مثال در خصوص تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سی‌سخت مکانی در نظر گفته شده که با اجرای آن جنگل در خطر است.

جهان‌آرا افزود: اگر بخواهند در این مکان تصفیه‌خانه را احداث کنند ضربه جبران‌ناپذیری به پوشش جنگلی ما وارد می‌شود و در یک کلام با فاجعه زیست محیطی روبرو خواهیم شد.

این مسئول از ایستادگی منابع طبیعی در برابر برخی از اقدامات گفت و با بیان مصداقی از این ایستادگی، گفت: برای نمونه چندین سال پیش قرار بود خط لوله گاز سراسری از جنگل‌های زاگرس با عرض 50 متر عبور کند که در آن صورت مساحت زیادی از جنگل‌ها از بین می‌رفت.

وی در ادامه گفت: منابع طبیعی در مقابل این کار ایستاد و شرکت گاز نیز به هر دلیل کار خود را تعطیل کرد و پس از 5 سال که مقاومت منابع طبیعی را دید دوباره برگشت و همان کار را به جای 50 متر عرض در 15 متر انجام داد که نشان می‌دهد ایستادگی منابع طبیعی در آن مقطع تا چه اندازه به نفع جنگل‌های زاگرس بوده است.

منبع:خبرگزاری فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=109463
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دناi گفت:

    چرا سري هم به جايگاه دفن وامحا زباله شهرپاتاوه نميزنيد اقاي دلسوز؟

  2. دنا گفت:

    مصاحبه هات خیلی زیاد شده. اگه خبری شده لطفا به ما هم بگو.

دیدگاه شما