شنبه 24 خرداد 1393 - 19:49

تقدیر زارعی از توجه استاندار به شهرستان بویراحمد/ خادمی: مدیران هنرشان را بخرج دهند

گروه اقتصادی – زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا و خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در نشستی که ظهر با حضور مسئولین شهرستانی، مدیران استان ها و بخشداران برگزار شد، در خصوص مسائل اساسی استان، یعنی پیشرفت و توسعه مطالبی را عنوان کردند و از مدیران و سایر مسئولین درخواست شد که تمام تلاش خود را برای تشخیص اولویت ها برای خرج اعتبارات انجام دهند.

به گزارش بویرنیوز، در ابتدا زارعی، نماینده بویراحمد ازاستاندار، به دلیل توجه ویژه ایشان به مسائل شهرستان بویراحمد که بزرگترین شهرستان استان و دارای قابلیت های گوناگون است، تقدیر کرد.
زارعی افزود:خوشبختانه سال 93 جزء معدود سالهایی است که دولت بودجه را در زمان مقرر به مجلس ارائه کرده و برکت آن هم این است که ما در کنار هم بنشینیم و با خیال راحت و با تدبیر بیشتر این اعتبارهای تخصیص یافته را تقسیم بندی کنیم که این بودجه در دولت بر اساس چند موضوع و شاخص تبیین شده است:1) مسائل استانی 2)مسائل ملی 3)سایر مسائل که در ارتباط با شاخص توسعه است می باشد.
زارعی افزود: از سال گذشته به این جهت که بتوانیم دارای یک مدل قابل قبول و قابل دفاع باشیم، سعی شده این مدل مبین شاخص های مختلف جمعیتی وعادلانه و بر اساس شاخص های استاندارد توزیع شود که سعی شده بودجه به صورت شهرستانی ارائه شود. امسال ما در استان صاحب یک فرصت اعتباری جدید، تقریبا با سقف 800 میلیارد تومانی هستیم و سعی شده بر اساس اولویت ها، مسائل تبیین شود. و مدیران باید بتواند و تلاش خود را بکنند که این اعتبارات را با جدیت بیشتر و بر اساس اولویت بندی هزینه کنند.
زارعی افزود: بیش از 99% از این مسیرهایی که در استان و شهر یاسوج وجود دارد به عنوان مسیرهای شریانی تصویب شده که سعی ما این است که راهها و جاده های استان را به سطح بالایی برسانیم . برای مثال 4 میلیارد برای تکمیل نهایی پل بشار که از اولویت های اصلی ماست و برای همه مردم ما اهمیت دارد، اختصاص داده شده، 1/5  میلیارد برای مسیرهای  ارتباطی یاسوج- شیراز و 1/5  میلیارد برای مسیر یاسوج- سمیرم و….اختصاص داده شده که امسال ما مأموریت سنگینی بر دوش داریم و باید تمام تلاش خود را بکنیم تا مردم ما از این خدمات بهره مند شوند و استفاده کنند.
زارعی افزود: در خصوص مسأله آب و کشاورزی همواره بر این باور بودیم که اگر آب باشد و کشاورزان و روستائیان ما بتوانند از آب استفاده کنند، ما شاهد توسعه و کاهش فقر خواهیم بود. برای این منظور ما 5 میلیارد تومان اختصاص دادیم که، 1 میلیارد از آن برای تکمیل پروژه مختار و و حداقل تأمین آب زمین های کشاورزی در بسیاری از نقاط می باشد که با این وجود به ازای هر 2 هکتار ما می توانیم 1 نفر اشتغال زایی داشته باشیم.
در بحث عمران شهری نیز افزود: یاسوج به عنوان مرکز استان، نیازمند توجه ویژه ای در این زمینه است. امسال بنا هست که شهردار بهبود ویژه ای را در ارتباط با عبور و مرور و فضای سبز در شهر یاسوج انجام دهد. همچنین برای بهبود آب شرب شهر یاسوج و مادوان، حدود 1 میلیارد تومان منظور شده که همکاران ما در تلاش هستند که این مشکل را به خصوص در تابستان حل کنند.
بهسازی روستاها : زارعی ادامه داد که ما در این حوزه الزام هایی داریم که حتما باید مورد توجه قرار دهیم. بیش از 1/5 میلیارد اعتبار دریافت کرده ایم و در حال ارائه خدمات به بعضی از روستاها هستیم.
ورزش: نماینده بویراحمد و دنا در ادامه  افزود، ما یک استادیوم 15 هزارنفری داریم که اگر به مرحله بهره برداری برسد می توانیم نیاز استان و سایر استان های همجوار را مرتفع کنیم، که متأسفانه به دلیل کمبود اعتبار مدتی از ادامه کار در این پروژه فاصله گرفتیم  اما با پیگیری های ما و همکارانمان مبلغ 1 میلیارد نیز برای این ورزشگاه منظور شد که امید داریم در کوتاه ترین زمان این پروژه به بهرده برداری برسد.

به گزارش بویر نیوز، خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنانی گفت: به طور طبیعی در هر استانی، مرکز استان جایگاه ویژه ای دارد. پیشانی این استان نیز، یاسوج مرکز استان بوده  و مردم، بخش عمده ای از خدمات خود را در همین استان دریافت می کنند. از لحاظ نقش اعتبارات عمرانی که دارای 2 کارکرد می باشد: 1)کارکرد تولید خدمت که از طریق همین اعتبارات صورت می گیرد” ایجاد سد..ایجاد راه های ارتباطی و..” 2) نقشی که در ایجاد رونق دارد و اصولا خودش رونق زاست و زنجیره ای از صنایع را ایجاد و اثر القایی خودش را نمایان و با یک ضریبی، عملکرد خودشان را در استان نشان می دهد متأسفانه وضعیت خوبی نداریم.. در سالهای قبل به گونه ای عمل کردیم که دیگر چیزی برای اعتبارات عمرانی باقی نمانده و بیشتر پرداخت ها جاری بوده و امیدواریم امسال بیشترین تحرک ها را در حوزه عمرانی ببینیم.
با شروع دولت تدبیر و امید، دولت تلاش کرد تا حدی به این وضع سامان داده شود. همین که درآمدها درست پیش بینی شده ما را به تخصیص امیدوار کرده.
خادمی افزود: سیاست ما این بوده و هست که هدف خود را به سمت پروژه های نیمه تمام با سطح فیزیکی بالا اختصاص دهیم. اما عده ای بر این باورند که این اعتبارات باید ریزتر شود ، اما ما اعتقاد داریم  اعتبارات باید در بخش هایی هدایت شود که می تواند مشکلی را حل کند.
خادمی افزود: در ارتباط با تقسیم اعتبارات، عده ای بر این باورند که اعتبارات به خوبی و درستی و با عدالت توزیع نشده و بعضی استان ها سهم بیشتری دریاف کرده اند. سخن ما با این افراد این است که اعتبارات براساس شاخص توزیع می شود و افراد باید قبل از اظهارنظر مطالعه داشته باشند. مهم این است که ما هنر داشته باشیم که این اعتبارات را به گونه ای هزینه کنیم که خروجی آن،طرح های نیمه تمام و غیر اصولی نباشد. در پایان بخشداران، مدیران و مسئولین مسائل و مشکلات خود را با زارعی نماینده بویراحمد و دنا و آقای خادمی استاندار در میان گذاشتند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=108694
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمدی گفت:

    به نظر می رسد زارعی دارد گوی سبقت را از دیگر رقیبان می رباید و این تحرک زارعی رقبای او را به تحرک بیشتری وا می دارد. به نظر می رسد از این به بعد باید شاهد انتقادات و تخریبهای بیشتری بر علیه نماینده بویراحمد و دنا خواهیم بود. یادمان باشد زمانی به سوی قطار سنگ اندازی خواهد شد که این قطار در حرکت باشد. و به نظر می رسد قطار بویراحمد و دنا در حال اوج گرفتن می باشد.

  2. مهران گفت:

    استان ما نیازمند توسعه جدی وپایدار  وسریع  وجهادی است .همه ما بایددر جهت پیشرفت و توسعه استان محروممان  تلاش حداکثری بایدبکنیم که حداقل ان اینکه از استانهای همسایه غقب نمانیم.

  3. m گفت:

    درود بر نماینده فهیم استان و استاندار عزیزمان…………خدا پشت و پناهتان باشد که با وجود محرومی زیاد دارید خدمت میکنید و لحظه ای از تلاش دست برنمی دارید……………
    موفق باشید

  4. شهروند گفت:

    کاشکی عمل کردن هم مثل حرف زدن بود!!!! جوجه هاروآخرپاییزمیشمارن.حرکت این قطارحتما زیرزمینی که کسی نمیبیندش.(زیرمیزی)

  5. سقاوه گفت:

    ازبويرنيوزتشكرمي كنم من خود به عينه ديدم كه زارعي درگرما وپيشاني عرق كرده گام به گام باچند كشاورز درزمينهاي آنان براي رفع مشكل درحركت بود مگرمي شود درشادي وغم مردم نبود اتفاقا حركت حاج زارعي ستودني است واينجانب هميشه منتقد اوبودم تااينكه آنروز باآن عشق وعلاقه اوراجهت خدمت به مردم ديدم .

  6. بویراحمد گفت:

    فقط می خواهم بگویم زارعی دارای خانواده ای بسیار مومن و مذهبی از زمان قبل از انقلاب بوده که همه ایشان را هم فردی مذهبی و بی نیاز از مال دنیا می شناسند. بپرسید کسانی که در انتخابات گذشته به ایشان و رای مردم خیانت کردند بعدا دچار چه عذاب وجدان و مشکلاتی شدند که بعدا پشیمان شدند و آمدند از ایشان حلالیت خواستند. هیچ کس بی عیب نیست پس به جای این همه تخریب و تهمت بهتر است انتقاد منصفانه و بدون غرض داشته باشیم و به خاطر دنیای دیگران آخرت خودمان را خراب نکنیم. خدای ما و زارعی یکی است و همه در پیشگاه او باید جواب پس دهیم. زارع حداقل مردم را فراموش نکرده و تمامی تعطیلات و در هر فرصتی که پیش میاید بجای ماندن در تهران و استراحت در جای جای حوزه انتخابیه بحضور دارد و به اعتماد مردم احترام می گذارد. لطفا واقع بین باشید.

  7. محسن گفت:

    آقای زارعی و استاندار محترم از شما متشکریم وای کاش فکری به حال خیابانهای خاکی کوی آزادگان و فرعی های آن بطرف شهرک میلاد و همچنین امد و رفت مردم در این قسمت از شهر که فاقد تاکسی و سرویس می باشند نیز می کردید اجرتان با خدای مهربان

  8. دشت روم گفت:

    بویر چرا از نوشابه بازکردن زارعی برای استاندار حرفی نمیزنی

دیدگاه شما