دوشنبه 5 خرداد 1399 - 10:18

شروع داستان تلخ آتش سوزی در طبیعت کهگیلویه و بویراحمد/و همچنان. پول و امکانات نداریم!

امسال نیز همچون سال گذشته شاهد آغاز آتش سوزی ها در مراتع و طبیعت زیبای کهگیلویه و بویراحمد از مناطق گرمسیری هستیم.

به گزارش بویرنیوز، متأسفانه در روزهای اخیر شاهد آتش سوزی بخش زیادی از طبیعت گچساران در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

البته بنا به تجربه سالهای قبل، این آخرین آتش سوزی امسال نخواهد بود و قطعا با توجه به بارندگی های زیاد سال زراعی جاری و افزایش بی سابقه رویش علف و گیاه در طبیعت باز هم منتظر حوادث اینچنینی باشیم.

حوادثی که یا طبیعی هستند و یا متأسفانه با سهل انگاری و اقدام زشت و عامدانه انسانی به جان طبیعت می افتند و آنرا طعمه حریق می کنند.

از طرفی امسال نیز همچون سالهای قبل شاهد عجز و ناله مسئولان در خصوص نبود امکانات هستیم و جمله تکراری نه پولی اختصاص داده شده و نه امکانات جهت مقابله داریم همچنان بهترین پناهگاه مسئولان شده است.

در این باره چند نکته قابل توجه است:

کهگیلویه و بویراحمد امکانات مقابله با آتش سوزی طبیعت را ندارد این درست است و معلوم نیست چرا مسئولان کشوری حاضر نیستند برای استانی که ۲۵ درصد نفت و گاز کشور را تامین می کنند دستگاه های مقابله ای فراهم کنند، وقتی که میدانیم اتفاقاً بخش زیادی از آتش سوزی ها هم در همان گچساران است.

عدم تخصیص به موقع اعتبار برای مهمترین داشته است استان قطعاً نشان از بی تدبیری مسئولان استان هم هست، استان کهگیلویه و بویراحمد با طبیعتش معنا و مفهوم دارد چرا نباید بزرگترین سرمایه را در حد خودش دید؟!

مسئولان استان چرا تاکنون نتوانسته اند به خوبی این ضعف بزرگ را فریاد بزنند، مطالبه کنند و امکانات بگیرند؟! اینهمه ادعای توانمندی پس کجاست یک اقدام ارزشمند؟ حالا که شاهد سوختن مهمترین سرمایه استان هستیم و نبود امکانات هم موجب گُر گرفتن این شعله های منحوس شده می‌فهمیم کاش مدیران توانمند تری داشتیم!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=319909
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خاك بر سر مسول بي عرضه اي كه هر سال ميگويد امكانات نداريم اگر امكانات نداري بيخود ميكني مسوليت قبول ميكني بعد موقع اتش سوزي ميگي امكانات نداريم يعني نميداني هر سال اين اتفاق ها مي افتد و بايد اماده باشيد

دیدگاه شما