دوشنبه 22 مهر 1398 - 12:16

مرکز رشد پارک علم و فناوری استان در شهرستان کهگیلویه راه اندازی خواهد شد

برای راه اندازی مرکز رشد پارک علم و فناوری استان درشهرستان کهگیلویه هیچ مانعی وجود نخواهد داشت.

 

فرماندار کهگیلویه گفت: برای راه اندازی مرکز رشد پارک علم و فناوری استان درشهرستان کهگیلویه هیچ مانعی وجود نخواهد داشت.

به گزارش بویرنیوز، علیرضا اتابک در نشست با رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اظهارداشت: برای راه‌ اندازی مرکز رشد پارک علم و فناوری ،مسئولان شهرستان کهگیلویه ملزم به همکاری هستند.

 

وی بیان کرد: با همکاری مسئولان، فضای مناسبی برای راه اندازی اولیه  مرکز رشد مشخص  خواهد شد.

اتابک با اشاره به وجود افراد نخبه، جوان و تحصیلکرده در این شهرستان افزود: راه اندازی چنین مراکزی ایده‌های جوانان در زمینه‌های مختلف را شکوفا خواهد کرد.

وی تغییر نگاه محرومیتی نسبت به شهرستان کهگیلویه را یکی از اولویت‌ها دانست و گفت: با راه اندازی مرکز رشد پارک علم و فناوری روند توسعه شهرستان در زمینه های مختلف شتاب خواهد گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار افزود: پارک علم و فناوری استان به عنوان آخرین پارک کشور سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد.

دکتر سید شمس الدین هاشمی بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ شرکت در حوزه های فناوری اطلاعات، ماشین آلات، قطعات الکترونیکی، داروسازی ، پهپاد ، انرژی های نو و دیگر حوزه ها در این پارک مشغول فعالیت هستند.

وی راه اندازی این مرکز رشد در شهرستان کهگیلویه را نیازمند همکاری مسئولان دانست و گفت: در دانشگاه ازاد واحد دهدشت مکان مناسب برای راه اندازی اولیه این طرح وجود داردو امید است با آغاز این حرکت رونق تازه ای به مراکز علمی و دانشگاهی داده شود.

دکترهاشمی با اشاره به وجود همه زیرساخت ها در دانشگاه آزاد برای راه اندازی این طرح تصریح کرد: در صورت همکاری مسئولان تا پایان سال ۹۸ پارک علم و فناوری در دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه راه اندازی خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری استان، نمونه موفق مراکز رشد استان را مرکز رشد گچساران دانست و افزود:با راه اندازی این پارک زمینه حضور جوانان در طرح‌ها و ایده های برتر برای سرمایه گذاری و ایجاد شغل فراهم خواهد شد.

دکترهاشمی تصریح کرد: با توجه به امضای تفاهم نامه پارک های علم و فناوری دانشگاه تهران و کهگیلویه و بویراحمد با هدف همکاری و توسعه شرکت‌های فناور و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان ،راه اندازی  مرکز رشد درشهرستان کهگیلویه به توسعه این شهرستان نیز کمک خواهد کرد.

در این نشست که با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تشکیل شد، پس از بازدید از دانشگاه آزاد دهدشت، حجه الاسلام والمسلمین عمرانی نژاد،رییس این دانشگاه ، برای تشکیل مرکز رشد در این دانشگاه اعلام آمادگی کرد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311532
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما