دوشنبه 22 مهر 1398 - 7:52

بحث های ادامه دار خاله زنکی در شورای شهر یاسوج/+نظر جالب مردم

شورای شهر یاسوج در حالی وارد سومین سال فعالیت های خود شده که همچنان درگیر حواشی و چالش های خاله زنکی است.

به گزارش بویرنیوز، متن سخنان جلسه اخیر شورای شهر یاسوج را صرفاً جهت قضاوت مخاطبان آورده ایم:

اقرار نارضایتی مردم 

رئیس شورای شهر یاسوج:

متاسفانه در هیچ کدام از شاخص ها مردم از ما رضایت ندارند

لازم است در تصمیمات ضمن عمل به قانون به صورت تعاملی عمل شود و اعضا بر مواضع شخصی خود اصرار نورزند. توقع داریم وحدت رویه در کار باشد.

متاسفانه برخی سخنان ما و انعکاس رسانه ای آن موجب دلسردی مردم و زیر سوال رفتن کار ما می شود.

در سال سوم شورا گویا هنوز قانونی عمل کردن و برنامه ریزی خارج از شورا عملیاتی نشده!

محمدرحیم دهراب پور، 

هیچ چیزی واضح تر از قانون در اینجا نیست شما بعنوان رئیس شورا دو چیز را باید مد نظر قرار دهید اول قانون و دوم تعامل ، من تقاضا می کنم از هرگونه جلسه سازی و برنامه ریزی خارج از شورا پرهیز شود.

همه را به خدا واگذار می کنم

کیوان آشنا:

کمیسیون ها خیلی مهم نیست این همه فرسایشی کردن جز خیانت به مردم نیست اینکه در جلسه انمتخاب هیات رئیسه چه گذشت ما کاری نداریم کما اینکه دوستان بی انصافی کردند به یک سری مسایل دامن زدند که حق من نبود من آنها را به خدا واگذار می کنم .

بقیه شهرها کمیسیون عمران دارند چون احمدی کیش و نگین تاجی ندارند

چرا سال اول و دوم کمیسیون معماری بمن داده نشد چرا در تمام کلان شهرها کمیسیون های معماری وجود دارد اما در یاسوج وجود ندارد از قضا یاسوج بسیار بحث معماری را می طلبد فقط استناد می کنند فقط ۳ کمیسیون ثابت وجود دارد .

دوستان می گویند فقط ۳ کمیسیون باشد و چون تخصص من در حوزه معماری و شهنرسازی است در ارتباط با کمیسیون عمران صحبت می کنم می گویند عمران و شهرسازی معماری یکی باشد و آن هم یکی از اعضای اکثریت باشد و آقای نگین تاجی مانند سال اول و دوم نباید ورود کند بنابراین دیدگاه علمی و خدمتی به شهر نیست .

هدایت اکبری:

همه ما از تعامل صحبت می کنبیم اما در عمل کار دیگری می کنیم ، هر گونه حاشیه سازی بله ضرر مردم است مردمی که شبانه روزر خانه شان بودیم انتظار از ما دارند.

علی اکبری تبار:

در نشست های شورا باید وقت افراد مشخص باشد ، نباید به گونه ای باشد که عده ای زیاد سخن بگویند و عده ای فرصت سخن گفتن و بیان مواضع خود را نداشته باشند.

حث اقلیت و اکثریت عادی است هیات رئیسه جدید دو سال اقلیت بودند و الحمدالله این اقلیت و اکثریت جابجا شد اگر دلسوز مردم هستید و اگر دغدغه دارید از این باندبازی ها و شب نشینی ها دست بردارید بنشینید مشکلات شهر را حل کنید نه اینکه شهردار را گوشت قربانی کنید هر کدام در مکان های مختلف که هدفمان است می بریم خطاب بنده به همکاران این است که اگر رزئیس شورا جایگاه دارد چرا بعد از ۴۰ روز تاکنون هیچ دعوت شورا را لبیک نگفتید شما عملا از ریاست شورا زجر می کشید اما این کار را نکنید .

بحث اقلیت و اکثریت عادی است هیات رئیسه جدید دو سال اقلیت بودند و الحمدالله این اقلیت و اکثریت جابجا شد اگر دلسوز مردم هستید و اگر دغدغه دارید از این باندبازی ها و شب نشینی ها دست بردارید بنشینید مشکلات شهر را حل کنید نه اینکه شهردار را گوشت قربانی کنید هر کدام در مکان های مختلف که هدفمان است می بریم خطاب بنده به همکاران این است که اگر رزئیس شورا جایگاه دارد چرا بعد از ۴۰ روز تاکنون هیچ دعوت شورا را لبیک نگفتید شما عملا از ریاست شورا زجر می کشید اما این کار را نکنید .

و اما دیالوگ های اعضای شورا:

احمدی کیش گفت: من یک پیشنهاد دارم اینکه آقای اکبری تبار می گوید شهرداری گوشت قربانی شده است بیایید مدارک را جمع آوری کنیم حسابرس احظار کنیم هر کدام از ما گوشتن قربانی داشتیم رسانه ها به جامعه معرفی کنند شهرداری الان دارد کار می کند اینکه ما به تمکین نمی کنیم ایراد از ما است .

خوبانی گفت : اقای احمدی کیش شما همیشه در حاشیه هستید

احمدی کیش گفت : شما در حاشیه هستید که قانون را اجرا نمی کنید ، شما موارد را به فرمانداری بدهید به قانون استعلام کنید هر چیزی جواب دادند ما گردن می نهیم.

…………………………………………

دهراب پور : آقای خوبانی ما نظر دوستان را در فرمانداری و دفتر امور شهری قبول داریم کتاب را تفسیر کنید ما سه روز به شما فرصت می دهیم .

خوبانی جواب داد : هیچ کس نمی تواند برای رئیس شورا وقت تعیین کند تشریف بیاورید هیات رئیسه تشخیص خواهد داد و هر کسی هم تخطی کنید به کمیته تخلفات معرفی می شود شما دارید در شورا اخلال ایجاد می کنید .

دهراب پور گفت : این برخورد شما ناشی از تفکر شورایی نیست اینکه می گویید فلان می کنم و بهمان می کنم در شان رئیس شورا نیست سر ما مقابل قانون پایین است ، باز هم می گویم با اعضای شورا تعامل داشته باشید .

خوبانی گفت : کاش شما همین نظرات را زمانی که در اقلیت بودید عنوان می کردید .

دهراب پور گفت : ما اقلیت نبودیم اکثریت هم نبودیم .

خوبانی گفت : رسانه ها اعلام کنند حاج دهراب پور هیچ وقت تابع اقلیت و اکثریت نبود .

دهراب پور گفت : من آن اقلیت و اکثریتی که می رفتید قفل شاهچراغ را تکان می دهید را قبول ندارم .

خوبانی گفت : شما همانی بودید که می گفتید شهردار الفبای شهری نمی داند اما الان صبح تا شبل با شهردار جلوی ماشین گشت و گذار می زنید .

دهراب پور گفت : بله آن زمان شهردار کلاس اول بود الان کلاس سوم است سواد شهردار بیشتر شده است انشالله خدا به فریاد این مردم برسد .

این جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج با جدل و بحث بین اعضا به اتمام رسید. اما آیا کمیته تطبیق مصوبات این جلسه را تأیید می‌کند یا غیر، باید تا نتیجه کمیته تطبیق صبر کرد.

به گزارش بویرنیوز، اما سخنان مردم و مخاطبان نیز در این خصوص شنیدنی است:

به نظر مردم نبود شورای شهر یاسوج بسیار مفید تر از بودنش است، برخی مخاطبان نوشتند: وجود شورای شهر یاسوج تنها با عث خلل در امورات شهری، برخی باندبازی ها و پارتی بازی ها می شود، اگر نباشد اتفاقاً بهتر است، همه مردم هم کارشان مساوی و عادلانه پیش می رود.

دیگری نوشت: ما رای دادیم که در شورا کار تخصصی به نفع مردم شود، اینکه هر روز درگیر حداق و حداکثر باشند و به شاهچراغ بروند و مجالس خارج از شورا بگیرند و اتفاقاً همان جلسات غیر رسمی بشود متن کار ابداً مورد قبول ما نیست و فقط موجب تاسف و سرافکندگی است.

برخی ها گفتند: همین دیالوگ ها مشخص می کند این شورا کار خاصی برای مردم انجام نداده و نمی دهد، خودشان هم دارند اقرار می کنند که مردم از ما رضایتی ندارد، خوب است حداقل در این مورد صداقت دارند!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311524
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پایتخت گفت:

    آخ و بخت عسکر…

  2. امید گفت:

    خدا به فریادمان برسد

  3. شهر دکه ها گفت:

    دکه های مختص در پیاده روها مال ……

  4. سفلی گفت:

    خدا میدونه بیشترین کسیشون که هم از خدا میترسه و هم به فکر مردم هست حاج محمدرحیم دهراب پور هست

  5. ناشناس گفت:

    درود بر پهلوان کهگیلویه بویراحمد جناب حاج دهرابپور

  6. ناشناس گفت:

    این رو قطعی میدونم دهراب پور اهل معامله گری و حق خوری نیست

  7. ناشناس گفت:

    برا همشون داریم

  8. .... گفت:

    فکر نکنم این شورا بعد از ۳ سال تا الان بازدهی داشته باشه چون همیشه فقط جنگ و دعواست.با این کار تک تک اعضا آبروی خودشون رو بردن.کاری کردن که هروقت توی مجالس صحبت شورا میشه مردم میخندن ازشون.متاسفم

  9. فرزند بویر احمد گفت:

    کاش فقط یه روز ایگفتن شورای شهر چه ایکنن.فقط به فکر خودشونن

  10. احساس خواه گفت:

    اقای حاج دهراب پور فردی انقلابی هست اهل معامله نیست چون اگر بود مثل اعضای شوراهای قبل الان داری خونه های ویلای وبرج در یاسوج بود

  11. ناشناس گفت:

    آخ وبخت عسکر ….

  12. ستار گفت:

    وجداناازخودشان سوال کنید ترابه قرآن چه کاری انجام دادند غیرازبی نظمی درشهر چه کاری کردند حرامشان باداگه ازاین طریق حقوق می گیرند

  13. ناشناس گفت:

    مردم ….. که به اینا رای دادن

  14. مهدی گفت:

    شورایی ک با فروختن خونش و دادن کارت شارژ برا رای بشه شورا بیشتر از اینم ازش توقع نیست..

  15. علی گفت:

    همین اقای اشنا که الان میگه اینجوریه و واگذارتون میکنم به خدا این مردم هم شما رو واگذار میکنن به خدای واحد که با حوزه شهرداری وشهردار و لشکری ریختید روی هم وتمام عوارضات رو 200برابرکردید مردم بیچاره چه گناهی کردن رای به یه تعداد فرصت طلی برای خودتون دارید مردم چکاره هستن

  16. ناشناس گفت:

    حاکم شهری که……… از ماست که بر ماست و این حق ماست

  17. ناشناس گفت:

    نمایندگان شورایی که بر اساس روابط فامیلی و طایفه ای رای می آورند نه بر مبنای تخصص و کاردانی نتیجه ای بهتر از این ندارد

  18. بوراحمد گفت:

    درطول تاریخ که شورا داشتیم بدترین وبی نظم ترین شورا رابه چشم دیدیم کسی که با پول واردشورا بشه انتظاری بیشتر ازاین ازش نیست خداعاقبت همه رابه خیر کنه.. بله اخر ان مردان و ولی ما که ندیدیم

دیدگاه شما