چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 16:22

امکانات در حد صفر در 5000 واحد مسکن‌مهر کهگیلویه و بویراحمد

همان‌گونه که فرماندار چرام هم اعلام کرد در مجتمع 220 واحدی چرام به عنوان یکی از شهرهای زیر 25 هزار نفر، هیچ امکاناتی برای مسکن‌مهر در نظر گرفته نشده است.

به گزارش بویرنیوز، نشست بررسی وضعیت مسکن‌مهر استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در حالی با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن‌مهر برگزار شد که قرار است دولت پرونده این پروژه را حداکثر تا پایان هفته دولت امسال جمع کند.

هنوز برخی از واحدهای مسکن‌مهر استان آماده برای تحویل نیست و انشعابات برخی از واحدها باقی مانده و بسیاری از واحدهای مسکن‌مهر استان فاقد امکانات اولیه هستند.

نژاد صفوی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به بیان آماری از مسکن مهر استان پرداخت و گفت که تاکنون 255 میلیارد تومان هزینه آن‌ها شده که 150 میلیارد تومان آن تسهیلات بانکی بوده است و 75 میلیارد تومان آورده مردمی و 30 میلیارد تومان هم یارانه دولت بوده و تعداد کل مسکن‌های مهر استان 16 هزار و 838 واحد است که تعداد 6 هزار و 383 واحد آن‌ها خودمالکی ساخته شده است.

بنا به گفته نژاد صفوی در شهر دهدشت یک پروژه 912 واحدی وجود دارد که تنها 149 واحد آن تحویل داده شده همچنین از تعداد کل این واحدها 5 هزار و 340 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر ساخته شده که بنیاد مسکن متولی ساخت آن‌هاست.

در نشست شورای مسکن عنوان شد که بر اثر زلزله سال گذشته در استان و همچنین بارندگی‌های سیل‌آسای امسال در نوروز بسیاری از واحدهای مسکن‌مهر از نظر ظریف‌کاری همچون سفیدکاری و رنگ ساختمان آسیب‌ دیده‌‌اند که درخواست کمک 500 میلیون تومانی برای تعمیر آن‌ها داده شد اما استاندار این رقم را بسیار کم دانست و خواستار کمک 1 میلیارد تومانی شد.

یکی دیگر از موضوعات مربوط به تکمیل مساجد مسکن‌های مهر بود که خواستار کمک 650 میلیون تومانی برای اتمام آن‌ها شدند از اداره ثبت اسناد و املاک هم خواسته شد که سند این واحدها صادر شود که معلوم شد در شهرهای یاسوج و گچساران تمام سندها صادر شده و تا این هفته بقیه نیز صادر خواهند شد.

اما نکته قابل تامل در این نشست مربوط به واحدهای مسکن‌مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر بود که طبق آمار ارائه شده از سوی مدیرکل راه و شهرسازی استان از مجموع 16 هزار واحد مسکن مهر استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد بیش از 5 هزار واحد در این شهرها قرار دارند و از همه امکانات موجود اعم از مسجد و مدرسه و نانوایی و سایر اماکن مورد نیاز تنها یک مسجد در کل این واحدها ساخته شده است.

همان‌گونه که فرماندار چرام هم در این جلسه اعلام کرد در مجتمع 220 واحدی چرام به عنوان یکی از شهرهای زیر 25 هزار نفر، هیچ امکاناتی برای مسکن‌مهر در نظر گرفته نشده است./فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=302608
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما