یکشنبه 1 مهر 1397 - 0:12

اولین گام عملی رئیس دانشگاه یاسوج برای جذب استاد و دانشجوی خارجی

گروه دانشگاه- پذیرش دانشجوی بین المللی را در دستور کار داریم، هم اساتید خارجی و هم اساتید ایرانی خارج از کشور را در برنامه داریم.

جلسه هماهنگی جذب دانشجوی خارجی و افزایش تعاملات بین المللی دانشگاه یاسوج با حضور رئیس و اساتید دانشگاه یاسوج و مدیر عامل موسسه بین‌المللی توسعه دانش فردای ایرانیان برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، دکتر عریان ضمن تسلیت دهه محرم، اظهار داشت: ما پذیرش دانشجوی بین المللی را در دستور کار داریم، هم اساتید خارجی و هم اساتید ایرانی خارج از کشور را در آینده در یاسوج خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه یاسوج با ااشاره به نقش پر رنگ موسسه بین‌المللی غیرتجاری توسعه دانش فردای ایرانیان در توسعه ارتباطات بین المللی دانشگاه های ایران، گفت: امروزحضور این مجموعه را در راستای بین المللی شدن دانشگاه به فال نیک میگیریم.

وی بیان کرد: ارتباطات خارجی جسته گریخته ای داریم اما به هیچ وجه از وضع کنونی راضی نیستم و معتقدم باید در زمینه ارتباطات بین المللی برای ارتقاء علمی و کاربردی دانشگاه بهره ببریم.

رئیس دانشگاه یاسوج از ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد گفت و تصریح کرد: در زمینه گیاهان دارویی در کشور بی نظیر هستیم، در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی در شهرستان های گرمسیری استان ظرفیت عظیمی وجود دارد، منابع طبیعی و آب استان در کشور نمونه است و همه این منابع می تواند پتانسیل عظیمی برای ارتقاء جایگاه دانشگاه باشد.

دکتر عریان به وجود اساتید مطرح و بین المللی در دانشگاه یاسوج هم اشاره کرد و عنوان داشت: در عمده رشته های مهندسی، عمران، مواد، کشاورزی، کامپیوتر و زبان اساتید خوب و مطرحی داریم، در رشته شیمی جزو دانشگاه های برتر ایران هستیم و اساتید و دانشیارهای بین المللی در این حوزه بهره مندیم.

وی ضمن بیان لزوم همراهی عملی جامعه دانشگاه یاسوج از فرصت پیش آمده برای توسعه، خاطر نشان کرد: باید به سمت افزایش ارتباطات بین الملل برویم، از طرق مختلف از جمله خواهر خواندگی دانشگاه یاسوج با دانشگاه های مطرح خارجی زمینه اعزام اساتید در خارج از کشور برای فرصت مطالعاتی و در ادامه بهبود جایگاه علمی دانشگاه یاسوج را رقم بزنیم.

به گزارش بویرنیوز، میهمان امروز دانشگاه یاسوج سیاوش خالدان؛ مدیر عامل موسسه بین‌المللی غیرتجاری توسعه دانش فردای ایرانیان و مشاور برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد پایگاه‌های همکار بنیاد ملی نخبگان ایران است که نقش مهمی در توسعه ارتباطات خارجی دانشگاه های ایران ایفا کرده است.

دکتر سیاوش خالدان گفت: موسسه بین‌المللی غیرتجاری توسعه دانش فردای ایرانیان چهار سال است در صحنه علمی کشور فعالیت می کند.

مدیر عامل موسسه بین‌المللی غیرتجاری توسعه دانش فردای ایرانیان از برنامه ریزی برای ارتباط آفرینی دانشگاه های داخلی با دانشگاه های خارجی گفت و اظهار داشت: موسسه ما با قریب به 2100 دانشگاه خارجی شناخته شده است و ما را قابل اعتماد می دانند و مثلا با معرفی دانشگاه یاسوج قطعا حدود یک ششم آنها ترغیب به همکاری می شوند.

وی گفت: با معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری وارد مذاکره شدیم و طرحی برای بازگشت و حمایت از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور ارائه دادیم.

دکتر خالدان از دو طرح ویژه برای توسعه ارتباطات خارجی دانشگاه یاسوج گفت و افزود: در اینجا هم بنا داریم به صورت واسطه نخبگان علمی را برای فرصت مطالعاتی در اینجا مستقر کنیم و یا اینکه بتوانیم کمک کنیم که دانشگاه بتواند راساً و مستقیم با دانشگاه های خارجی ارتباط برقرار کند.

در ادامه این نشست دکتر حمداله اکوانی گفت: در مدت زمان دکتر عریان افزایش تعامل دانشگاه با محیط ملی و فراملی و تبدیل دانشگاه در فضای بین المللی است قطعا برای بهبود شرایط کنونی باید از فضای ملی بهره بگیریم.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویر احمد ضمن اعلام آمادگی همکاری با دانشگاه یاسوج، خاطر نشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم بتوانیم در کمترین زمان ظرفیت های علمی و انسانی دانشگاه های استان را شکوفا سازیم.

معاون علمی بین المللی مرکز مطالعات وزارت علوم نیز از لزوم استفاده بهینه از فرصت پیش روی دانشگاه یاسوج گفت و اظهار داشت: اتفاقی که با حضور دکتر عریان ایجاد شده مثال زدنی است، با وجود اینکه ایشان فرزند این استان و هیئت علمی دانشگاه اینجا نیست اما تا کنون فردی به اندازه ایشان برای توسعه دانشگاه و استان دل نسوزانده است.

دکتر جاسب نیکفر گفت: راه توسعه از دانشگاه است، حقیقت این است باید با توسعه و تقویت علمی دانشگاه و بهبود روابط خارجی آن، توسعه و پیشرفت را عملیاتی کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=290083
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما