شنبه 27 مرداد 1397 - 20:36

توجیه معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آمار بیکاری/سازمان های استان بی تقصیرند!

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزایش جمعیت را یکی از مهمترین عوامل رشد نرخ بیکاری در این استان دانست.

سید کاظم نظری گفت: معضل طلاق در یک دوره هفت ساله افزایش چشمگیری در استان داشته که این مسئله نگران کننده و کاهش آن نیازمند راهکارهای جدید است.

SONY DSC

نظری، دلیل افزایش نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد را افزایش جمعیت فعال دانست و یادآورشد: این معضل به دلیل کم‌کاری دستگاه‌های مربوطه نیست و نباید معضلاتی همچون طلاق و بیکاری از سوی رسانه‌های محلی سیاه‌نمایی شود بلکه انتظار می ‌رود اصحاب رسانه با ارائه راهکارهای عملی و اصولی گامی در راستای رفع این آسیب‌ها بردارند.

به گزارش بویرنیوز در این باره چند نکته قابل ذکر است:

» اولا بخش عمده مشکلات امروز کهگیلویه و بویراحمد همانطور که استاندار نیز اعتراف کرد به مدیریت ضعیف در استان بر می گردد و ناشی از ضعف و منطقه گرایی مدیران استان است، برای مثال عدم استفاده از ظرفیت استخدامی فرزندان استان در دولت احمدی نژاد ظلمی بود که توسط ضعف همین مدیران و نمایندگان به فرزندان توانمند این خطه تحمیل شد.

» بیان واقعیت ها توسط رسانه ها نباید حمل بر سیاه نمایی شود، باید بپذیریم در بیکاری، خودکشی و طلاق آمار خوب و قابل قبولی نداریم، و رسانه ها هم باید بیان کنند تا خدای ناکرده عدم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی موجب بی‌خیالی مدیران به این فاکتورهای خجالت آور برای استان نشود.

»از طرفی رسالت رسانه در وهله نخست شفاف سازی و اطلاع رسانی است، ارائه راهکار در هر حوزه را باید به اهلش سپرد و این وظیفه مسئولان است با جلب همکاری تخصص ها و تجربه های موجود به بهبود شرایط کمک کنند.

به گزارش بویرنیوز، کسی منکر نیست که نبود صنایع بزرگ و واحد‌های ارزشمند تولیدی و از طرفی حجم فارغ التحصیلان بیکاری اعظم امروز کهگیلویه و بویراحمد را رقم زده است اما منشا همه اینها در ضعف مسئولان، عدم چانه زنی در سطح ملی برای جذب منابع و تقویت بخش های خصوصی، گردشگری است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=288899
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. Mahmoody A گفت:

    آقای نظری بایدبدانند که اگررشدجمعیت داریم تکنولوژی امروزهم پیشرفت کردهومشاغل متعددی بوجود آمده وبایدآنهارامدیریت کردتامعظل بیکاری برطرف شود

  2. رضا گفت:

    اقای نظری کشور ما از کشور چین بیشتر نیست
    چین 1 میلیاردو 400 میلیون جمعیت ایران 75 میلیون داره

  3. ناشناس گفت:

    آخ وبخت دولت های قبل بابا تورا خدا ول کنین دولت قبلو خودتون چکار کردین وچکار میخواهید بکنید حالا شما اقدام کنین
    لطفاً برنامه خودتونو شفاف بگین
    آخ وبخت احمدی نژاد
    هرچی دزدی میشه مقصر احمدی نژاده
    هرکه هرجا کم میاره مقصر احمدی نژاد یا آمریکا یا دشمنان
    بابا به خدا دیگه بسه
    من وفکر کنم همه ملت دیگه خجالت میکشیم چون مقصره این احمدی نژاد! !!!!!!!!!!!

  4. :) گفت:

    درود بر احمدی نژاد

  5. بویراحمدی گفت:

    در اینده تنها بهانه ای که نخواهید داشت افزایش جمعیته
    چون کاری با جوانان این مملکت کردین که بیکاری و وضعیت اقتصاد الان چنان فشاری بر روی جوانان است که حتی توان ازدواج رو هم ندارن چه برسه به توان اداره و بزرگ کردن بچه رو.

  6. ناشناس گفت:

    هرچقدر هم که نرخ رشد جمعیت افزایش پیدا کنه بهانه ای نیست برای بیکاری جناب دکتر مثال کشور چین
    پس خواهش میکنم بجای این همه سنگ اندازی راه و چاره ای پیدا کنین

دیدگاه شما