چاپ این برگه

توجیه معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آمار بیکاری/سازمان های استان بی تقصیرند!

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزایش جمعیت را یکی از مهمترین عوامل رشد نرخ بیکاری در این استان دانست.

سید کاظم نظری گفت: معضل طلاق در یک دوره هفت ساله افزایش چشمگیری در استان داشته که این مسئله نگران کننده و کاهش آن نیازمند راهکارهای جدید است.

SONY DSC

نظری، دلیل افزایش نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد را افزایش جمعیت فعال دانست و یادآورشد: این معضل به دلیل کم‌کاری دستگاه‌های مربوطه نیست و نباید معضلاتی همچون طلاق و بیکاری از سوی رسانه‌های محلی سیاه‌نمایی شود بلکه انتظار می ‌رود اصحاب رسانه با ارائه راهکارهای عملی و اصولی گامی در راستای رفع این آسیب‌ها بردارند.

به گزارش بویرنیوز در این باره چند نکته قابل ذکر است:

» اولا بخش عمده مشکلات امروز کهگیلویه و بویراحمد همانطور که استاندار نیز اعتراف کرد به مدیریت ضعیف در استان بر می گردد و ناشی از ضعف و منطقه گرایی مدیران استان است، برای مثال عدم استفاده از ظرفیت استخدامی فرزندان استان در دولت احمدی نژاد ظلمی بود که توسط ضعف همین مدیران و نمایندگان به فرزندان توانمند این خطه تحمیل شد.

» بیان واقعیت ها توسط رسانه ها نباید حمل بر سیاه نمایی شود، باید بپذیریم در بیکاری، خودکشی و طلاق آمار خوب و قابل قبولی نداریم، و رسانه ها هم باید بیان کنند تا خدای ناکرده عدم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی موجب بی‌خیالی مدیران به این فاکتورهای خجالت آور برای استان نشود.

»از طرفی رسالت رسانه در وهله نخست شفاف سازی و اطلاع رسانی است، ارائه راهکار در هر حوزه را باید به اهلش سپرد و این وظیفه مسئولان است با جلب همکاری تخصص ها و تجربه های موجود به بهبود شرایط کمک کنند.

به گزارش بویرنیوز، کسی منکر نیست که نبود صنایع بزرگ و واحد‌های ارزشمند تولیدی و از طرفی حجم فارغ التحصیلان بیکاری اعظم امروز کهگیلویه و بویراحمد را رقم زده است اما منشا همه اینها در ضعف مسئولان، عدم چانه زنی در سطح ملی برای جذب منابع و تقویت بخش های خصوصی، گردشگری است.