سه شنبه 11 مهر 1396 - 21:53

وعده توخالی مسئولان در خصوص فرودگاه یاسوج/ 23 میلیارد هزینه برای چه؟!

گروه اقتصادی- سرانجام پس از حدود 3 ماه تعطیلی فرودگاه یاسوج، پرواز تهران به یاسوج هواپیمایی آسمان آغازگر فعالیت مجدد فرودگاه یاسوج بود.

به گزارش بویرنیوز، دوشنبه 10 مهر پس از تعطیلی 3 ماهه فرودگاه یاسوج پرواز تهران به یاسوج هواپیمایی آسمان آغازگر فعالیت دوباره این فرودگاه بود.

فرودگاهی که به گفته مسئولان قرار بود پس از این وقفه و تطویل باند با هزینه 23 میلیارد تومانی شاهد تحول خوبی باشد، با همان روال قبل شروع به کار کرد!

معاون عمرانی استاندار در خصوص تعطیلی فرودگاه یاسوج اینطور گفته بود:بابت ابن تعطیلی از مردم عذر خواهی می کنیم، ۲۳ میلیارد تومان عملیات عمرانی  فقط در بخش باند صورت گرفته که هزینه تطویل باند است و با پیشرفت خوبی که داشته ۸۰۰ متر به طول باند اضافه می شود , بعد از این توقف و اتمام پروژه شاهد تحول خوبی در فرودگاه خواهیم بود.

از سویی مدیر فرودگاه یاسوج در این باره گفته بود: با بهره برداری طرح توسعه ای، سطح خدمات نیز 60 درصد افزایش خواهد یافت و ظرفیت هر پرواز در روز از 60 مسافر به 100 نفر افزایش می یابد.

حال نکاتی قابل تامل در این میان می ماند که جا دارد توسط مسئولان پاسخ داده شود:

**اصولا اگر قرار بود پروازها به همان روال قبل و با همان هواپیما صورت بگیرد هزینه 23 میلیاردی برای افزایش باند چه توجیهی داشت؟!چرا نه خبری از افزایش ظرفیت شد و نه تعویض هواپیمای قدیمی؟

**نبود پرواز در مهم ترین روز هفته یعنی شنبه خود یکی از گلایه مندی های اساسی مردم است و از طرفی ساعت پروازی نیز آنچنان خوشایند مردم و مسافران نیست.

**معاون عمرانی استاندار و رئیس فرودگاه یاسوج خبر از تغییرات خوب و قابل توجه دادند و تعطیلی چند ماهه فرودگاه را مقارن با خبرهای خوب و تغییرات جدی هم در افزایش ظرفیت ها و هم بهبود هواپیما اعلام کردند، خبری که الان و در صورت ادامه روند کنونی به مثابه یک شوی تبلیغاتی و توجیه تعطیلی و سردرگمی چندماهه مسافران بوده و بس!

**نکته قابل تامل دیگر، حضور استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در تهران و دیدار با مسئول مدیرعامل هما، برای استفاده از ظرفیت هواپیماهای برجامی! و با ادامه روند کنونی گویا این خواسته نیز تنها در حد همان جلسه ماند و خروجی عملیاتی برای مردم نخواهد داشت.

**از سویی مردم با مقایسه میان قیمت هواپیمای فرودگاه یاسوج با سایر هواپیماها، قیمت گذاری را ناعادلانه و بالا میدانند، قیمت هایی که حتی بدون سر و صدا مسیر افزایش 1 و نیم برابری را طی می کردند که خوشبختانه با اطلاع رسانی رسانه ها و پیگیری مسئولان فرودگاه یاسوج عملیاتی نشد!

به گزارش بویرنیوز، خوب است مسئولان دلیل قانع کننده ای برای هزینه گزاف میلیاردی در فرودگاه یاسوج و ارائه خدمات به روال قبل از تعطیلی 3 ماهه و با همان هواپیمای قدیمی به مردم داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=253654
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هلن گفت:

    اگاهی جامعه همیشه به نفع مزدمه.

  2. داریوش گفت:

    حداقل ساعتشو تغییر میدادن. از تهران بخوای بیای یاسوج باید 4 صبح فرودگاه باشی. نه قبلش میتونی بخوابی نه بعدش که میرسی. که از لحاظ بی خوابی فرقی با اومدن با اتوبوس نداره.
    قشنگ پرت ترین زمان رو اختصاص دادن به این پرواز.

  3. ظرافت گفت:

    هواپیمای این فرودگاه قطعا با توجه به تطویلش باید موتور جت باشد پس کو

  4. حسام گفت:

    مسئولین فرودگاه مردم رو چی فرض کردن واقعا؟بیست و چند میلیارد هزینه برای اضافه کردن به باندی که حتی اگه افتتاح بشه هیچ تاثیری نداره و باز مسئولین فرودگاه میگن باید چند میلیارد دیگه هزینه بشه که تپه زندان رو بردارن اونم برای نهایتا اضافه شدن هفتگی یک پرواز مشهد یا کیش …
    اون از گلخونه که باعث بیکار شدن یه عده شدن اینم از حیف و میل بیت المال! همشم چارتا کلمه یاد گرفتن و دم از توسعه می زنن ولی آخرش معلوم میشه برای خوش خدمتی به روسا و گرفتن پست بالاتره.
    مدیر فرودگاه باید بیاد تو برنامه بی تعارف به همه این شبهات پاسخ بده

  5. MEHDI KARIMI گفت:

    از بویر نیوز تشکر می کنم بابت حساس شدن روی پول بیت المال.
    جا داره مسئولین فرودگاه که خیلی به رسانه و تاثیرش اهمیت میدن به این پرسش ها جواب بدن : نهایت تاثیر افزایش پروازها برای مردم این شهر چیه؟
    گیریم که پرواز مشهد و کیش و ترکیه و عتبات برای مردم راه اندازی شد. این مردمی که اکثرا زیر خط فقر هستند که سودی می برند از این هزینه هنگفت؟ وقتی حتی در تامین هزینه بلیط 295 هزار تومانی الان میمونن
    اگه تپه زندان برداشته نشه ( اگه هم بشه اونم با هزینه حداقل 80 میلیارد ) باز میارزه برای افزایش پرواز اونم توی شهری که ظرفیت و توان ایجادش نیست؟
    آیا این غیر از حیف و میل بیت المال است؟
    پافشاری روی این مسائل بیشتر شبیه امتیاز گیری و خود نشان دادن به مقامات بالادستی است . مخصوصا اینکه مدام اخبار فرودگاه یاسوج با تیترهای اغوا کننده و دهن پر کن منتشر میشه

  6. صادق الهی نژاد گفت:

    یاد تیتر دو سال پیش یکی از خبر گزاری ها افتادم که طعنه فرودگاه یاسوج به مهرآباد بابت اضافه شدن تعداد چند پرواز در فرودگاه. جدا از قیاس مع الفارق این دو فرودگاه ، مسئولین فرودگاه بیان توضیح بدن که دقیقا اثرات این خرده افزایش چی بوده در این شهر که به فکر افتادن با صرف هزینه چند ده میلیاردی از بیت المال به باند این فرودگاه اضافه کنن .
    ظاهرا بر اساس نظر سنجی از مردم این اقدام صورت گرفته که بنده که چند ساله تو رسانه هستم یاد ندارم نظر سنجی از مردم این شهر و استان انجام شده باشه.
    واقعا مسئولین فرودگاه بیان همت کنن و برای من بی پرده روشن کنند که این همه پول از کجا میاد و صرف چی کاری و صادقانه بگن چه هدفی میشه

  7. ناشناس گفت:

    اول که تطویل کردن فرودگاه بسیار کار خوبی بود چرا که یه روزی باید انجام میگرفت هر چه زودتر بهتر چون اگر به سالهای آتی کشیده میشد هزینه اش دو برابر میشد دوم اینکه مسئولان شفاف صحبت کنندبا تطویل فرودگاه هم هواپیماهای جت بالاخص فوکر ۱۰۰ و یا عناوین مشابه میبایست در این فرودگاه به زمین بنشینند و در وقت صرفه جویی میشود سوم نرخ پرواز که در کشور مگر یک آسمان بیشتره همه از یه آسمان میان و میرند فقط بعد مسافته که نرخ را متغیر میکند یه کم وضعیت مالی مردم را هم بسنجند چهارم پرواز مشهد راه اندازیش جهت زیارت آقا امام رضا لازمه پنجم راه اندازی پرواز برای رونق اقتصادی استان بالاخص فعال شدن گمرک استان از یاسوج به کشورهای حوزه خلیج فارس لازمه و در پایان همه آینده نگر باشیم تا شاهد شکوفایی شهر و کشورمان ایران عزیز باشیم.

دیدگاه شما