یکشنبه 18 تیر 1396 - 15:04

آخرین وضعیت بیمه حادثه دیدگان فولاد بویراحمد/دستگاه های درمانی پیشرفته که در یاسوج خاک میخورد!/بدهی از دوره شاه مانده یک دستگاه کهگیلویه و بویراحمد!

57 مورد مجور جذب پزشک متخصص و عمومی، دندانپزشک و …داشتیم که با سه سال قبل از آن برابری می‌کند

به گزارش بویرنیوز، عباس نورمحمدی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 53 درصد جمعیت کشور زیر چتر حمایتی سازمان تامین اجتماعی است که انتظار می‌رود رسانه‌ها یاری‌گر این یازمان باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در استان،  11 هزار مستمری‌بگیر تامین اجتماعی داریم عنوان کرد: سال گذشته ماهیانه 25 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف هزینه کردیم.

نورمحمدی خواستار پرداخت حق بیمه بیمه شدگان توسط کارفرما شد و افزود: اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیماران دارای بیمه تامین اجتماعی را به دلیل بدهی ویزیت نکنند پذیرفتنی نیست و این برای مجموعه تامین اجتماعی نگران کننده است.

وی ادامه داد: بدهی بیمه کارفرمایان بخش خصوصی را تقسیط می‌کنیم و این موضوع را بارها اعلام کردیم و در دولت یازدهم جرائم کارفرمایان برای اولین بار بخشیده شد و ما نیز بسته به درخواست کارفرمایان در زمینه زمان پرداخت بدهی از صفر تا 100 درصد جرائم کارفرمایان را می‌بخشیدیم.

نورمحمدی تصریح کرد: طرح کشوری اس.اس.ام در این استان با هدف ثبت هویتی تمام بیمه شدگان اصلی و تبعی اجرایی و با این شرایط در صورتی فردی از بیمه شدگان اصلی و تبعی در آینده بخواهد شاغل شود نیاز به نام نویسی در تامین اجتماعی ندارند.

وی با بیان اینکه 93 هزار بیمه شده اصلی و بیش از 300 هزار اصلی و تبعی داریم تصریح کرد: در سال 95 نسبت به 94 هشت درصد افزایش بیمه شده اصلی داریم.

مدیر تامین اجتماعی استان با اشاره به بدهی 100 میلیاردی دستگاه ها به این سازمان، تصریح کرد: بدهی دستگاهی مثل راه و شهر سازی از دوره شاه مونده است!

نورمحمدی عنوان کرد: کارخانه فولاد بویراحمد تنها در زمان حادثه و برای آرام شدن فضا مبلغ 250 میلیون تومان از حق بیمه کارگران را پرداخت کرد و هم اکنون حدود 1 میلیارد تومان بدهی بیمه ای دارد.

وی پرداخت 10 میلیون بلاعوض به خانواده دو متوفی حادثه بویراحمد و تلاش برای برقراری مستمری بیکاری و از کار افتادگی کارگران حادثه دیده را بخشی از اقدامات تامین اجتماعی در راستای تکریم کارگران حادثه دیده فولاد بویراحمد و خانواده هایشان بیان کرد.

تنها در سه شهرستان بویراحمد، کهگیلویه و گچساران به دلیل داشتن بیش از 20 هزار بیمه شده درمان مستقیم یعنی مراکز ملکی درمان سرپایی و درمانی داریم.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های دنا، لنده، چرام، بهمئی و باشت مراکز ملکی به دلیل بیمه شده زیر 15 هزار نفر نداریم عنوان کرد: روزانه 6 هزار مراجعه کننده در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان از خدمات 100 درصد رایگان بهره مند می شوند.

در ادامه دکتر پیام اکبری از رشد 15 درصدی خدمات کلینیکی در استان خبر داد و افزود: 57 مورد مجور جذب پزشک متخصص و عمومی، دندانپزشک و …داشتیم که با سه سال قبل از آن برابری می‌کند که این مهم رضایتمندی بیمه شدگان را در پی داشته است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته بخش مراقبت‌های ویژه با 5 تخت در یاسوج راه اندازی شد، ادامه داد: توسعه پلی کلینیک گچساران در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و زیربنای 3 هزار و 650 متر مربع در دست اجرا بوده و بزودی راه اندازی و افتتاح می‌شود.

اکبری تاکید کرد: نبود درمانگاه سرپایی مهمترین مشکل درمان تامین اجتماعی در شهر یاسوج بود که با پیگیری‌های انجام شده نیمه دوم سال گذشته درمانگاه اقماری و درمانگاه بیهوشی را با بخش‌های مختلف راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه روزانه 15 بیمار پذیرش بستری در بیمارستان 58 تختخوابی شهدای گمنام یاسوج داریم، بیان کرد: با تمام مراکز درمانی قرارداد منعقد شده و سال گذشته در این زمینه 72 میلیارد تومان هزینه کردیم.

دکتر پیام اکبری در ادامه به برخی اقدامات مدیریت درمان تامین اجتماعی در یکسال اخیر پرداخت و تصصریح کرد:

ارتقاء تخت های بیمارستان شهدای گمنام یاسوج از 32 به 58 تخت و در آینده نزدیک با دریافت مجوز تازه به 96 تخت

رشد 20 درصدی اعمال جراحی

28 هزارنفر ساعت آموزش در یکسال اخیر که رشدی معادل 97 درصد نسبت به سنوات قبل دارد

راه اندازی بخش ICU(مراقبت بزرگسالان) در 95

آغاز عملیات پلی کلینیک گچساران و اتمام ظرف مدت 20 ماه

درمانگاه بیهوشی و بخش پاتولوژی برای اولین بار راه اندازی شد

پیش از 95 تنها بیمار اورژانسی پذیر میشد اما در نیمه دوم سال 9 درمانگاه اقماری، داروخانه و سایر مراکز مورد نیاز درمانی ایجاد و در دسترس شهروندان محترم قرار گرفت

محوز سی تی اسکن تنها برای بیمارستان ها 96 تخت و بالاتر هست که با رایزنی توانستیم برای بیمارستان 44 تخته مجوز را بگیریم

خرید 4 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی که رقمی معادل دو سال قبل از آن می باشد

تمامی مراکز درمانی استان(305 مرکز) با ما قرارداد دارند

طبق آمار، 100 درصد در برنامه های عملیاتی موفق بودیم

دکتر اکبری به سیاست وزارت بهداشت مبنی بر حذف دفترچه های درمان اشاره کرد و گفت: حذف دفترچه بیمه از آذر 95 اجرایی شد و در این زمینه هم جزو 6 استان اول بودیم و هم اکنون در همه مراکز با ارئه شماره ملی و یا شماره بیمه تمام پرونده درمانی و سوابق فرد برای هر گونه دسترسی و تجویز در اختیار واحدهای درمانی است.

هتلینگ بیمارستان شهدای گمنام یاسوج در حد هتل 3 ستاره در دست اجرا است

دستگاه های اسکوپی(اندسکوپی، برونسکوپی و…) با آخرین ورژن های روز دنیا را گرد آوردیم اما متاسفانه به علت نبود پزشک و عدم همکاری علوم پزشکی و اجازه ندادن به متخصصین برای کار با این دستگاه ها، شاهد خاک خوردن مدرن ترین تجیزات پزشکی روز هستیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=241531
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما