جمعه 18 فروردین 1396 - 14:09

کلاهی که میوه فروشان بر سر مردم کهگیلویه و بویراحمد می گذارند/تجربه جالب یک مشتری!

گروه اجتماعی- میوه فروشان مرکز شهر به خصوص در مرکز کهگیلویه و بویراحمد قیمت های نجومی را به مردم تحمیل می کنند.

تعدادی از مخاطبان بویرنیوز ضمن گلایه از عدم نظارت لازم  کافی بر میوه فروش های مرکز شهر خواستار توسعه مراکز عرضه میوه با نظارت های دولتی شدند.

این مخاطبان بیان کردند: برخی مردم ماشین ندارند و به هر نحو نمی توانند به مراکز ساماندهی شده عرضه میوه توسط خودروها که عمدتا در مبادی ورودی و خروجی شهر هستند بروند و باید از داخل شهر خرید کنند.

آنها گفتند: وقتی مراجعه میکنیم با قیمت های بالایی روبرو میشویم که اصلا قابل مقایسه با قیمت عرضه شده توسط وانت بارها نیست و کیفیت هم آنچنان تفاوتی نمی کند که حالا بگوییم بخاطر کیفیت فوق العاده میوه هایشان است.

یکی از این افراد با گلایه از وضع میوه فروشان مرکز شهرها به ویژه هفت تیر و مسیر بلوار امام خمینی(ره) شهر یاسوج گفت: این میوه فروشی ها به خصوص میوه فروشی ا………….، ترفندهایی دارن که اول میری میوه ازشون قیمت میگیری مثلا امروز خودم برای خرید پرتقال رفتم گفت کیلو 8.500 تومان و گفتم بیرونی ها چنده گفت کیلو 3.500 تومان و وقتی میوه بیرون ریختم تو نایلون گذاشتم رو ترازو قیمتشو زد 4.000 تومان که وقتی گفتم شما گفتم 3500 پس چرا 4000 میزنید گفتن من کی گفتم 3500 ؟  و با عصبانیت میوه هارو از دستم گرفتن که چند ماه پیش میز برای خرید میوه به همین مغازه مراجعه کردم و با همین ترفند مواجه شدم.

به گزارش بویرنیوز، این دست میوه فروشی ها فارغ از سود هنگفتی که دارند، هزینه اجاره و خرابی و همه را نهایتاً از مشتری می گیرند، و جالب است که در برخی موارد میوه های وانت بارهای ساماندهی شده شهرها با کیفیت تر است و مردم نه پول کیفیت این میوه ها بلکه هزینه اجاره مغازه، خرابی میوه، حمل و نقل و سود مغازه داران را می دهند.

گفتنی است با توجه به وضع اقتصادی مردم استان و عدم بضاعت خانواده ها، یکی از مهم ترین مطالبات مردم توسعه مراکز ارازان فروشی، ساماندهی وانت بارهای عرضه میوه در تمان سطح شهرهای استان و همچنین ایجاد میدان میدان میوه و تره بار در دسترس و در مراکز شهرها است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=225041
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. قشر متوسط گفت:

    هموطنان من خونواده هایی را اطلاع دارم که دو ماهی یکبار میوه تو سبد غذایی شون اصن نمیاد یعنی پول ندارن که بخرن

  2. میوه فروش قدیمی گفت:

    از نظر من که بیش از سی سال توی این شهر میوه فروش بودم اگه ماشین ها نباشن تو یاسوج قیمت میوه خیلی خیلی بالا میره.

  3. حمید گفت:

    ای وای

  4. حمید گفت:

    میوه فروشی ….کارش همینه
    تازه کارهای دیگه هم میکنه که خیلی کسی متوجه نمیشه
    باور کنید یه بار میوه رو گذاشت رو تراوز قبل از اینکه عدد ترازو ثابت بشه برداشت و در نهایت قیمت همه میوه ها رو گفت دیدم انگار زیاد شده بدون رو در بایستی که مشکل بیشتر مردمه و خجالت میکشن
    گفتم هنوز هستن دوباره وزن کن خیلی ناراحت شد قیافه حق به جانب گرفت وقتی دونه چک کردم دیدم تا ۱۲۰۰۰ تومان کلاه سرم رفته دیگه هیچوقت پیش …نرفتم تازه وانت ها هم بعضی هاشون کلاه سر مردم میذارن چون ترازی دستی یا تراوزی که عمدی وزن صفر شو نیم کیلو شروع میشه یبار شما وقتی گرفتی برین یه جای دیگه وزن کنین متوجه میشین

    • همشهری یاسوجی گفت:

      منم همین مشکلی چندین بار با این میوه فروشی ها داشتم لطفا مسئولین محترم این واحدها را پلمپ کنن . ضمنا لطف کنید اسم این میوه فروشی هارو برای مردم اعلام کنید

  5. معترض گفت:

    میوه فروشی ………….. واويلا… تمام گرونی شهر از ایشان نشات ميگيره.. کاش یکی بود نظارت می کرد.

  6. نوریان گفت:

    مسولین عزیز نظارت بفرمایید و برخورد جدی

  7. فرزاد گفت:

    اکثرا گران فروشند! فکری به حال مردم باید کرد! تا 10 برابر قیمت خرید! به مردم میفروشند! آنهم بی کیفیت ودرجه 2و3وفاسد

  8. کوه گفت:

    درامد یک میوه فروش بالاتر از یک دکتره

  9. محمد گفت:

    با سلام
    تو ایام عید همین میوه های شب عید رو اصلا کیلویی نمیدادن و فقط میگفتن ما سبدی میفروشیم.بعضی ها ممکنه زیاد میوه نمیخواستن که این موضوع باعث شد مردم به مغازه ها مراجعه کنن.بعدا همین میوه ها رو بصورت سبدی دادن مغازه ها و اونوقت بود که با قیمت گزافی به ملت دادن..

  10. محمد گفت:

    خیلی وقته سرکاریم ملت

  11. شهروند گفت:

    همینه دیگه

  12. ا!!!! گفت:

    بله متاسفانه.
    میوه فروشی زنجیره ای ا…..
    پدر مردم رو درآورده

  13. بویراحمد گفت:

    مشخص نیست تعزیرات برای چه کاری راه اندازی شده است لا اقل به اندازه نصف حقوقتان کار کنید تاحلال باشد

  14. بیچاره گفت:

    عاغا قیمت میوه قیومت وابیه وژدانن یکیش خموم سالی ۲ دف نیتروم میوه خریداری کنم ایقد نیسونم تا ارزون وابو نیمیریم خو…

  15. ناشناس گفت:

    بویر نیوز از این گزارشت خیلی لذت بردم خدا خیرتون بده

  16. ناشناس گفت:

    نتیجه رها کردن اقتصاد و نظارت بر بازار و روی آوردن به کارهای تبلیغاتی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  17. سعید گفت:

    قیمت و کیفیت و وزن کشی تو هر سه مورد میوه فروشی ها خصوصا ا…. خیلی بی انصافی داره و مردم رو حسابی می چاپه. ما که می دونیم و ازش خرید نمی کنیم تعجب می کنم چرا مردم ما ایقدر ساده ان که می رن سراغش.

  18. ناشناس گفت:

    درشهر یا سوج فیمت میوه دو برابر شیراز نمی دونم چرا همین الان هندوانه در شیراز 850 و900 می باشد دریا سوج 2000 هزار چون کسی نیست کنترل کن

دیدگاه شما