دوشنبه 15 آذر 1395 - 6:56

دلیل محکومیت یک مدیرکل کهگیلویه و بویراحمد به 74 ضربه شلاق چه بود؟/ “نازشست” قوه قضائیه به مدیران ناکارآمد دولت

اما موضوع مهمتر و بعد دوم این ماجرا؛ “برخورد به موقع و بدون اغماض قوه قضائیه” با این تخلف است.

گروه سیاسی – روز گذشته خبر حکم دادگاه به تحمل 74 ضربه شلاق که به تائید دادگاه تجدیدنظر رسیده است، در کانون توجه قرار گرفت.

این خبر که بصورت اختصاصی در «بویر نیوز» منتشر شد و سپس سایر رسانه های محلی کهگیلویه و بویراحمد به آن پرداختند از چند بعد قابل تامل است.

بعد اول را باید نقدی بر جریان تیم مدیریتی استان دانست که هر روز ضعفی از تیم مدیریتی دولت یازدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد برملا می شود که بطور مثال از این دست می توان گفت؛ عزل نیروهای همسو با دولت، انتصاب افراد مخالف با دولت، انتصابات قومیتی، ضعف های آشکار مدیریتی برخی افراد و حتی بی توجهی مدیران به استانداری و مجموعه بالادستی و در نهایت پشت سر نمایندگان پنهان شدن مدیران از جمله مواردی است که تیم مدیریتی استان را تحت الشعاع قرار داده است.

اما موضوع مهمتر و بعد دوم این ماجرا؛ “برخورد به موقع و بدون اغماض قوه قضائیه” با این تخلف است.

وقتی مدیری اصول اول مدیریتی را بلد نیست و بدون طی کردن مراحل و پله های اداری یک شبه به مدیر کلی می رسد باید هم خطا و اشتباه کند که هزینه این گونه اشتباهات را باید مردم محروم استان تقبل کنند!

اگرچه چندین بار رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و دادستان مرکز استان در جلسات نسبت به برخی بی توجهی ها و اهمال کاری مدیران هشدار داده بودند و حتی یکبار با واکنش تلویحی استاندار مواجهه شده بود اما این رای نشان داد که دستگاه قضایی سر شوخی و تعارف ندارد.

دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد که عملکرد بی حاشیه، مطلوب و رضایت بخشی از خود به اجرا گذاشته است و معنی واقعی آرامش و امنیت را در استان تجحلی بخشیده است، توانسته با چنین اقداماتی، کمی از آلام مردم و فشار روانی که بخاطر عملکردهای مغرضانه و انحصارطلبانه برخی مدیران بر جامعه وارد است، بکاهد.

از منظری دیگر باید صدور چنین رایی را معلول بی توجهی مسئولان ارشد به عملکرد مدیران و انتصاب خارج از قواعد تیم مدیریتی و در نتیجه ناتوانی نظارت صحیح از سوی مسئولان ارشد دولتی در استان بر عملکرد آنها دانست.

بازداشت چند مدیرکل در ماه های اخیر با دستور دادستان و قضات شجاع مرکز استان که موجبات فشار گسترده بر دستگاه قضایی و دادستانی استان بوده، اما این گونه اقدامات بارقه امیدی را در دل مردم خسته از تبعیض و قوم گرایی ایجاد کرده است.

مدیرانی که خود را وابسته به دولت نمی دانند و پشت سر اشخاص ایستاده اند و افرادی که کمترین تجربه را ندارند و راهی چندساله را یک شبه طی کرده اند نه تنها باعث دلسردی مردم از دولتمردان می شوند بلکه برای خود نیز دردسر درست می کنند.

در انتها نیز می توان پیام این رای دادگاه را لزوم نوسازی و ترمیم کابینه دولت در استان دانست که اگر چه کمی دیر شده است اما مصداق همان مثلی است که می گوید “هر جا جلوی ضرر را بگیری منفعت است.”

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209075
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بويراحمد گفت:

    كرمي گل دمت گرم ايول

  2. ع.ک گفت:

    چون قوه قضائیه ازبالاتاپایین جهت اجرای عدالت حاضرنیستندبه کسی وحزبی وجریانی ومقامی باج بدهند،اصلاح طلبان ودولت فعلی بشدت دارندسمپاشی وافکارعمومی رادچارتشویش میکنند.همین نشان ازسلامت وقاطعیت قوه قضائیه است.دراستان عملکردرئیس دادگستری ودادستان مرکزاستان قابل تحسین است ولی بازرسی بدلایلی بنظرمیرسد بامدیران ارشد ملاحظاتی دارد.ایکاش دراین مجموعه فردی هم مثل کرمی بود.بایدجریان استخدام های دزدکی درسطح استان برای مردم شفاف شود.

  3. اداره كار گفت:

    درسته مديري كه راه چند ساله را در نصف شبي طي كرده چيزي به جز اين هم ندارد كه به نمايش بگذارد.

  4. دنای سرافراز گفت:

    تاجگردون با این انتصابات قومیتی و منطقه ای استان را نابود کرده است حالا این اول کار است ….. بعدا بیشتر خواهیم شنید

  5. تاته ترامپ گفت:

    آقای دادستان مردی شجاع نترس وپاک وچون نقطه ضعفی ندارد با هیچ متخلفی بده بستون ندارد و به هیچ کسی باج نمی دهد، خدا قوت ،شیر مادرتون حلال، ولی اگه جهاد کشاورزی رو هم گوشه نظری داشته باشند و به تخلفات مدیر کل و همکاران ایشان در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی شود ، مردم فهیم و شهید پرور این استان خواسته ای جزء این ندارند، احسنت به سایت بویر نیوز عزیز

  6. هاکو گفت:

    جناب آقای کرمی دستت درد نکند خداوند متعال بهتون عزت ابرو بده و تو همه مراحل کاری موفق سربلند باشید. جناب کرمی اگر لطف کنید جهاد کشاورزی استان را پیگیری کنید ممنون میشم. ریس جهاد کشاورزی پرونده اش خیلی سیاه تر از این چیزها. 

  7. یحیی سادات گفت:

    از چوپانی پرسیدند چه خبر ؟

    با لحن تلخی گفت :
    گرگ شد آن بره ای که نوازشش 
    می کردم…
     

  8. عباس گفت:

    چقدر زیبا تحلیل کردند, درود بر شجاعت و قلم بویر نیوز

  9. محمد گفت:

    احسنت بر بویر نیوز و درود بر دستگاه قضایی استان و رییس دادگستری استان

دیدگاه شما