چهارشنبه 3 شهریور 1395 - 7:50

اجحاف بزرگ دولت سابق در حق صنعت کهگیلویه و بویراحمد/خبرهای خوش برای فعالان تولید و صنعت استان

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از اثرات سوء مدیریت دولت سابق در رکود صنعتی استان خبر داد.

گروه اقتصادی- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از اثرات سوء مدیریت دولت سابق در رکود صنعتی استان خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، سهراب بنام در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به رسالت مهم شهرک های صنعتی در رفع مواند تولید واحد های صنعتی، اظهار داشت: کار اقتصادی و تولیدی یک متولی خاص ندارد و باید با عزم همگانی در راستای گردش چرخ صنعت و تولید گام برداشت.

وی تصریح کرد: با جدیت پیگیری برنامه های دولت در توسعه اقتصادی استان بودیم و به خصوص در زمینه مصوبات سفر هیئت دولت به استان، سعی داریم با تلاش دوچندان تعهدات دولت را به مرحله اجرا درآوریم.

وی با اشاره به اینکه تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی در راستای تسهیل تولید از وظایف عمده ما است، گفت: طرح های بزرگی در مجموعه شهرک های صنعتی استان کلید خورد که از جمله میتوان به کلنگ زنی فولاد سقاوه که ما بنا به رسالتمان 150 هکتار زمین به این مهم اختصاص دادیم و امیدواریم با تکمیل این مجتمع اشتغال 850 نفری را شاهد باشیم و همچنین در زمینه کشاورزی هم طرح بسته بندی محصولات با ظرفیت 6300 تن را داشتیم.

photo_2016-08-24_06-48-25

مدیر شهرک های صنعتی استان با بیان هزینه قریب به 9 میلیارد تومان در سه سال اخیر برای 7 شرکت و ناحیه صنعتی، بیان داشت: اخذ سند ثبتی و تملیکی برای 97 درصد اراضی شهرک ها، توجه به فضای سبز و مسائل محیط زیستی، خرید ابزار ایمینی از جمله ماشین آتش نشانی، حمایت های نرم افزاری از صنایع کوچک و متوسط، آموزش قریب به 4000 نفر ساعت و مواردی از این دست بخشی از اقدامات ما در 3 سال اخیر بوده است.

بنام از جدیت دولت تدبیر برای فعال کردن واحد های صنعتی گفت و تصریح کرد: مشوق هایی همچون بخشودگی کامل جرائم مالیاتی برای واحدهایی که اصل بدهی شان را تا پایان شهریور تعیین تکلیف کنند، کاهش نرخ سود و تسهیلات بانکی، بخشودگی 90 درصدی تا پایان شهریور برای واحدهایی که بابت زمین بدهی دارند و آزاد سازی وسائق واحدهای صنعتی، معافیت 13 ساله واحد های صنعتی و تولیدی و … بخشی از کمک های دولت در توسعه صنعت استان بوده است.

وی گفت: شرکت شهرک های صنعتی در دولت تدبیر کمک به راه اندازی 253 واحد صنعتی کوچک و متوسط برای حداکثر کردن ظرفیت تولید و بهره برداری از 51 طرح صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد را در دستور کار داشتیم که انشاءالله با عملیاتی شدن این طرح ها اشتغال 5000 نفری را برای استان خواهیم داشت.

بنام با بیان سرمایه گذاری صنعتی قریب به 295 میلیارد تومانی در دولت تدبیر، عنوان کرد: ما اقدامات حمایتی از صنایع و شهرک های صنعتی را در این 3 سال انجام دادیم، بهره برداری از 53 طرح با اشتغال 554 نفری، راه اندازی مجدد 50 واحد راکد با اشتغال 745 نفری و احصاء مشکلات همه واحدهای صنعتی بخشی از کار ما بوده و الان باید از بانک ها خواست تا گزارش در خصوص حمایت از صنعت و تولید ارائه دهند.

وی همچنین به موافقت کره برای انتقال تکنولوژی به 100 واحد ایران که یکی از آنها در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و در مرحله انتقال تکنولوژی قرار دارد اشاره و تصریح کرد: تعطیلی واحدها ثمره تحریم های ظالمانه و سوء مدیریت دولت سابق است و ما مصمم به فعال نمودن همه واحدهای صنعتی استان هستیم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201024
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما