دوشنبه 28 تیر 1395 - 0:41

متن و حاشیه های سخنرانی امروز رئیس جمهور در کرمانشاه

24 آنلاین نوشت؛حسن روحانی در سفر استانی دیگر امروز میهمان کرمانشاهی ها بود. رییس دولت در این سفر ابتدا در جمع پرشور مردم این شهر حضور یافت.

رییس جمهور در سخنان خود خطاب به مردم کرمانشاه از شرایط و مشکلات اقتصادی کشور روایت کرد و حل آن را نیازمند همراهی همه نهادهای نظام و مردم دانست، از اختلاف افکنی های برخی که صدایشان بلند است و به دنبال تزریق یاس و ناامیدی به جامعه هستند هم سخن گفت، کسانی که مخصوصا در ماجرای فیش های حقوقی به دنبال پنهان کردن دزدی های گذشته هستند، در همین رابطه هم از قوه قضاییه خواست اموال مردم را بازگرداند.
رییس جمهور البته در این نشست با درخواست مردم برای سخن گفتن درباره مشکلات اقتصادی چون بیکاری و گرانی هم روبرو شد. امری که از سوی برخی رسانه های منتقد دولت به سعار دادن علیه دولت تعبیر شده بود اما رییس جمهور در پاسخ به این درخواست گفت« این دولت همانطوری که توانست تورم را تک رقمی کند، قادر است رونق اقتصادی را نیز به زندگی مردم برگرداند.»

اهم سخنان رییس جمهور
*هنر عده ای اقلیت اما پر صدا، دمیدن روح یاس در جامعه و سیاهنمایی است، گفت: این عده اگر چه بسیار اقلیت هستند، اما صدایشان بلند است و اقدامات بزرگی را که ملت بزرگ ایران در مسیر توسعه و پیشرفت انجام داده اند، نمی‌بینند.
*اینکه کسی در پس تحریم به دنبال غارت اموال ملت بوده و 2 میلیارد و 700 میلیون دلار مردم را به غارت ببرد البته که از شرایط جدید ناراحت است.
* ملت بزرگ ایران از نقاط قوت بسیار فراوانی برخوردار است، فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی، مردم دین‌باور، وطن‌پرست، دارای سرمایه انسانی مستعد، منابع زیرزمینی قوی، موقعیت مهم جغرافیایی و نظام مردم‌سالاری با هویت اسلامی و ایرانی از مهم‌ترین نقاط برجسته ملت بزرگ ایران است.
* امروز مردم ایران با مشکلاتی در زمینه آب، ‌محیط زیست، بیکاری، رکود، نامناسب بودن محیط کسب و کار، مشکل حمل و نقل در کنار مشکلات منطقه‌ای و جهانی، مواجه هستند.
* متأسفانه امروز در منطقه ما کشورهایی قرار دارند که هنوز فکر می‌کنند با کودتا و تانک و توپ و هلی‌کوپتر می‌توانند قدرت را جابجا و حکومت مردمی را سرنگون کنند. دوران کودتا و تحمیل توپ و تانک به مردم به سر آمده است و تنها صندوق رای راه حل مشکلات منطقه است، امروز دورانی است که تنها صندوق آرا می‌تواند راه‌حل مسایل و مشکلات کشورهای منطقه از جمله در ترکیه ،سوریه، عراق، لبنان و یمن باشد.
*از قوه قضائیه می‌خواهم در برابر متجاوزان به اموال مردم یک لحظه درنگ نکند چرا که مردم منتظر حکم نهایی و بازگشت اموال ملت به خزانه عمومی هستند.
*از قوه قضائیه می‌خواهم در برابر متجاوزان به اموال مردم یک لحظه درنگ نکند چرا که مردم منتظر حکم نهایی و بازگشت اموال ملت به خزانه عمومی هستند. مگر مردم فراموش می‌کنند که کسانی به بهانه تحریم، اموال آنها را به روش‌های مختلف به غارت ببرد.
*{با اشاره به موضوع پرداخت‌های غیرمتعارف}: اولاً با کمال صراحت به ملت ایران اعلام می‌کنم که متأسفانه در سال‌های گذشته تخلفاتی در تمام دستگاه‌های کشور، در این زمینه انجام شده است و این تخلفات تنها به قوه مجریه اختصاص ندارد، بلکه مربوط به همه دستگاه‌ها و نهادهای عمومی است که در روزهای آینده در مصاحبه مفصلی، ابعاد مختلف آن را برای مردم بیان خواهم کرد.
* اگر چه دستگاه‌های نظارتی فراوانی در کشور وجود دارد، اما در این راستا به همه وظایف خود دقیق و بهنگام عمل نکردند و لازم است از این به بعد با دقت بیشتری در این زمینه عمل کنند.
* متأسفانه در قوانین و مقررات گریزگاه‌های قانونی و نقاط مبهم و شکاف‌هایی در زمینه حقوق‌ها وجود دارد که باید آنها را اصلاح کنیم، تا زمینه سوء استفاده از آن از بین برود و دولت اقدامات فوری را در این راستا انجام داده که به اطلاع مردم خواهد رسید به گونه‌ای که مسیر تخلفات موجود با مقررات لازم مسدود شده است.راه‌حل برطرف کردن این مشکل آن است که همه دست به دست هم دهند و بدانیم که چنین مشکلی با شعار درست نمی‌شود، بلکه باید برنامه‌ریزی لازم در این مسیر انجام گیرد.

*دولت لوایح لازم را در این راستا به مجلس شورای اسلامی ارایه خواهد داد و راه‌حل اصلی رفع این مشکلات شفافیت، اجرای دقیق قانون و اقدام ‌جمعی است و بی‌تردید دولت با حمایت اکثریت مردم و رهبری معظم انقلاب این مشکل را حل و فصل خواهد کرد.
* نباید تخلف چند صد نفر را به جمعیت بزرگ مدیران فعال ، پاک و خدوم در کشور تعمیم داد، مردم بدانند که این تخلفات از آن مدیران انگشت‌شماری بوده است و اکثریت قاطع مدیران پاک و زحمتکش هستند.
* با بزرگ کردن تخلف عده ای اندک و انتشار چند فیش حقوقی، مردم دزدی های میلیاردی در گذشته را فراموش نمی کنند، البته اگر تخلفی در گوشه‌ای انجام شده این بدین معنا نیست که مردم دزدی‌های قبلی را فراموش خواهند کرد. اگر کسی مدام قصد دارد مسأله فیش‌های حقوقی را بررسی کند، تا به واسطه آن دزدی‌های گذشته فراموش گردد، همه بدانند که مردم آن دزدی‌ها را فراموش نکرده و از دادگاه‌های قضایی می‌خواهند که عوامل آن دزدی‌ها را به سزای اعمالشان برسانند.
* مردم، اهمال، قصور و یا تقصیری که چند سال قبل انجام شده و به خاطر آن آمریکا 2 میلیارد دلار از پول ملت را برداشته و نیز تخلف 3 هزار میلیاردی و 12 هزار میلیاردی را فراموش نخواهند کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=197777
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما