یکشنبه 9 خرداد 1395 - 14:20

حمل گوشت با تاکسی و وانت بارها در کهگیلویه و بویراحمد!

در نشست کارگروه کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد حمل گوشت با تاکسی و وانت بارها و جعل کردن مهر بهداشت بر روی لاشه‌های گوشت بررسی شد.

به گزارش فارس، نشست کارگروه کشتارگاه‌ها پیش از ظهر امروز به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی و شهرداران شهرستان‌های استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هفت کشتارگاه در سطح استان وجود دارد، گفت: کشتارهای غیرمجاز در اطراف شهرهای استان بهداشت مردم را به خطر انداخته و به دلیل شیوع بیماری تب کریمه کنگو مصرف گوشت غیربهداشتی سلامت مردم را به شدت تهدید می‌کند.

عبدالله بهمنش با اشاره به اینکه کشتارگاه‌ها باید جایگزین کشتارهای غیر مجاز شود، افزود: در برخی کشتارگاه‌ها بهداشت رعایت نمی‌شود و اگر قرار است وضع به همین منوال پیش برود بهتر است تعطیل شوند.

وی بر فعال شدن کشتارگاه‌ یاسوج تأکید کرد و گفت: کشتارگاه یاسوج تنها کشتارگاه صنعتی استان باید فعال شود و کل استان را به وسیله ماشین‌های حمل گوشت تحت پوشش خود قرار دهد.

این مسؤول ادامه داد: کشتارگاه باشت غیر قابل استفاده است و به دلیل غیربهداشتی بودن حتی نباید هیچ کشتاری در آنجا صورت گیرد و در منطقه خان احمد کشتارگاهی برای شهرستان‌های باشت ایجاد شود.

حمل لاشه‌های گوشت توسط تاکسی و وانت‌بارها

در ادامه مسؤول اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی با بیان اینکه کشتارگاه شهرستان بویراحمد تنها کشتارگاه صنعتی استان است، به مشکلات عدیده در کشتارگاه‌های سایر شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: نبود ماشین‌های حمل گوشت، نبود سردخانه برای نگهداری لاشه‌های گوشت، نبود کوره لاشه سوز و ….از جمله مشکلات کشتارگاه‌های استان است.

مسعود رجب‌زاده بر ضرورت حمل لاشه‌های گوشت توسط ماشین‌های حمل گوشت تأکید کرد و گفت: در شهرستان گچساران لاشه‌های گوشت توسط تاکسی و وانت بارها حمل می‌شود که این کار غیربهداشتی و غیر مجاز است.

وی تصریح کرد: بعد از شهر یاسوج، بیشترین کشتار در شهرستان گچساران انجام می‌شود که ضروری است مشکلات کشتارگاه گچساران رفع شود.

رفع نواقصات کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست با اشاره به اینکه نادیده گرفتن بهداشت و سلامت که با جان افراد بستگی دارد قابل اغماض نیست، افزود: کشتار غیر مجاز در حاشیه شهرها بازی با جان و سلامت افراد است و همه در برابر سلامت افراد جامعه مسؤولیم.

پژمان نیک‌اقبالی خواستار اصلاح فرهنگ مصرف گوشت گرم و تازه شد و افزود: در گذشته فرهنگ مصرف گوشت تازه و گرم به فرهنگی در بین مردم تبدیل شده بود که این فرهنگ باید با کمک رسانه‌ها و دستگاه‌ها اصلاح شود.

وی افزود: گوشت گرم و تازه باید 24 ساعت قبل از مصرف در یخچال نگهداری شود تا در صورت وجود بیماری در گوشت، از بین برود.

این مسؤول با اشاره به جمع‌آوری کشتارگاه‌های غیر مجاز در محور یاسوج ـ بابامیدان در منطقه دشت‌روم بویراحمد افزود: کشتارگاه‌های غیر مجاز در این منطقه جمع‌آوری شده، اما دوباره در حال راه‌اندازی هستند که انتظار می‌رود دستگاه قضایی به خصوص دادستان و نیروهای انتظامی نهایت همکاری برای برخورد قاطعانه با کشتارهای غیر مجاز را انجام دهد.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خطر انداختن سلامت مردم را خط قرمز مسؤولان و متولیان بهداشت دانست و تصریح کرد: عرضه نشدن گوشت به مردم بهتر از عرضه گوشت ناسالم است.

وی تصریح کرد: کشتارگاه یاسوج توانایی تأمین گوشت مورد نیاز استان را دارد، لذا واردات گوشت قرمز و مرغ از استان همجوار به غیر از برای تنظیم بازار ممنوع است.

نیک‌اقبالی بر تکمیل و تجهیز کشتارگاهی یاسوج، گچساران و کهگیلویه تأکید کرد و عنوان کرد: نبود ماشین حمل گوشت و سردخانه از جمله نواقصات سردخانه‌های استان است که هر چه سریع‌تر رفع شود.

جعلی بودن مهر بهداشت بر روی لاشه‌های گوشت

در ادامه بهنام برازنده شهردار باشت از جعلی بودن مهر بهداشت بر روی لاشه‌های گوشت خبر داد و گفت: حدود 90 درصد کشتارها خارج از کشتارگاه صورت می‌گیرد و تنها 10 درصد کشتارگاه‌ها در خود کشتارگاه و به صورت بهداشتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که اقدام به کشتار خارج از کشتارگاه می‌کنند با استفاده از مهر جعلی بهداشت بر روی لاشه‌ها موجب شده کار تشخیص کشتار مجاز با مشکل مواجه شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=192981
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما