سه شنبه 20 بهمن 1394 - 12:26

حذف كلر زنی از آب شرب برای اولین بار در استان / آیا آب كهگیلویه و بویراحمد سالم است؟!

وی تصریح کرد: در حالی که میزان هزینه های نگهداری، حمل و مصرف کلر در ماه بیش از 20 میلیون ریال بود اما در طرح جدید و روش الکترولیز میزان هزینه ها در هر ماه کمتر از دو میلیون ریال است.

به گزارش بويرنيوز به نقل از روابط عمومي آبفار؛  فيض الله پاسره در حاشيه افتتاح پرو‍ژه هاي آب رساني روستايي در كهگيلويه و بويراحمد اظهار داشت: با توجه به نتایج مثبت و تحقیقات عملی در روستای توت نده شهرستان دنا برای انجام طرح جدید الکترولیز، هم اکنون این روش در دو مجتمع آبرسانی روستایی باباکلان گچساران و سپیدار بویراحمد نیز در حال اجرا است.

مديرعامل آب و فاضلاب روستايي با اشاره به كاهش محسوس هزينه ها با بهره برداري از اين طرح؛ عنوان كرد: نیاز نداشتن به آموزش و استفاده از لوازم ایمنی برای مواظبت در مقابل گاز کلر، حذف خطرات حمل ونقل و ذخیره گندزدا و نیز حذف خطرات ناشی از انفجار گاز کلر از مهمترین مزایای این طرح در مقایسه با روش کلرزنی است.

وي موضوع دفع بهداشتی فاضلاب در روستاها را نیز به عنوان دیگر اولویت های مهم و از برنامه های بلند مدت در شرکت آبفای روستایی برشمرد.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان اظهار داشت: مجتمع آبرسانی روستاهای لوداب و چین بویراحمد، بوسنگان باشت، باباکلان گچساران، القچین چرام، دهدشت شرقی کهگیلویه و دارشاهی دنا از مهمترین طرح های در دست اجراست.

پاسره جمعیت تحت پوشش مجتمع های آبرسانی در دست اجرا را 98 هزار نفر اعلام و تصريح كرد:  اعتبار هزینه شده در این طرحها 22 میلیارد ریال بوده و برای تکمیل و بهره برداری از آنها، 122 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

اين مسئول افزود: درصد پیشرفت فیزیکی طرحهای در دست اجرا را 60 تا 90 درصد است.

وي در خصوص سلامت آب روستاها اينطور گفت: يكي از الزامات ما در آب رساني به روستاها بررسي روزانه آب شرب و نمونه برداري و ارسال به مراكز بهداشت در همه شهرستان ها است و به تاييد اين مراكز، آب همه روستاهاي كهگيلويه و بويراحمد سالم است.

مدير ارشد آبفار استان خاطر نشان كرد: از ساير اقدامات شركت ميتوان به واگذاري بسياري از اقدامات به بخش خصوصي در راستاي انجام سريع تر و با كيفيت تر امور اشاره كرد.

وي در خصوص گلايه مندي از نحوه پرداخت بيمه و حقوق آبدارها هم اينطور پاسخ داد: شركت آبفار استان در راستاي حذف برخي گلايه ها و اعتراض به عملكرد برخي از آبدارها طي اقدامي همه اين افراد را به بخش خصوصي واگذار نمود كه البته با پيش بيني صورت گرفته پيمانكار براي دريافت هر صورت وضعيت مالي ابتدائاً ملزم به پرداخت حقوق و بيمه آبدارها است.

پاسره در پايان با اشاره به تامين حقوق بخشي از كاركنان از منابع عمراني، خاطر نشان كرد: برخي از ماه ها تاخير در پرداختي ها به آبدارها را داشتيم كه آنهم ناشي از تاخير در وصول بودجه بخش هاي عمراني بوده و اميدواريم با رفع موانع شاهد بروز اين قبيل مشكلات نباشيم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=180928
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما