شنبه 20 تیر 1394 - 14:48

جزئيات دقيق درگيري خونين بلوار عدل ياسوج و سرنوشت پرونده قتل دختر 17 ساله

وي با اشاره به آمار جرم و جنايت تاكيد كرد: استان كهگيلويه و بويراحمد جز استان هاي امن كشور است و رتبه تك رقمي دارد.

گروه اجتماعي – صبح امروز (شنبه) فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبري و با حضور جمعي از خبرنگاران به تشريح عملكرد نيروي انتظامي در  4 ماهه اول سال جاري پرداخت و درباره موضوعاتي از جمله قتل دختر17 ساله و تيراندازي خونين در بلوار عدل ياسوج سخن گفت.

به گزارش «بوير نيوز»، سردار غلام‌عباس غلام‌زاده در ابتداي اين نشست با اشاره به جايگاه امنيت و نقش آن در همه امور زندگي گفت: نيروي انتظامي در راستاي وظايف خود، اولويت هاي كاري براي ايجاد نظم و امنيت در جامعه، مبارزه با مواد مخدر و همچنين كارهاي خدماتي به مردم از ابتداي سال برنامه ريزي كرده است.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر رويكرد پليس را برخورد با خرده فروشان و ساماندهي معتادين عنوان كرد و ابراز داشت: 826 كيلوگرم انواع مواد مخدر در چهار ماهه اخير كشف شد كه در همين راستا 22 باند قاچاق مواد مخدر شناسايي و متلاشي شد و قاچاقچيان تحويل دستگاه قضا شدند.

غلام‌زاده گفت:  انواع سرقت در 4 ماه اول سال 94 و نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش 25 درصدي داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان با بيان اينكه شرارت از نوع چاقو كشي و عربده كشي 32 درصد كاهش داشته است، گفت: در بحث جرائم خشن و سرقت به عنف نيز در اين 4 ماهه شاهد كاهش 50 درصدي بوده ايم.

وي همچنين به افزايش 34 درصدي كشف سلاح هاي غيرمجاز اشاره كرد و گفت: در اين مدت ميزان كشفيات كالاي قاچاق توسط ماموران نيروي انتظامي 50 درصد افزايش داشته است.

سردار غلام‌عباس غلام‌زاده ميزان قتل هاي انجام شده را 25 كمتر به مدت مشابه سال قبل عنوان كرد و افزود: نزاع هاي دسته جمعي 6 درصد افزايش يافته است كه اين موضوع و پيامدهاي آن نگران كننده است.

وي تبديل شدن نزاع هاي فردي به نزاع هاي دسته جمعي را يكي از مشكلات اصلي دانست و افزود: در بسياري از موارد درگيري دو نفر باعث نزاع هاي دسته جمعي شده است كه درگيري اخير در مادوان نيز يكي از اين موارد بود.

غلامزاده با اشاره وجود سلاح در دست افراد و استفاده بيجا از آن، بيان داشت: وجود اسلحه در ميان مردم باعث خودكشي و ديگر كشي و همچنين ايجاد رعب و وحشت در جامعه مي شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان با تاكيد بر ساماندهي سلاح هاي مجاز و جمع آوري سلاح هاي غيرمجاز، افزود: در صورت مشاهده استفاده از سلاح در تلارهاي عروسي، عاملان آن بازخواست مي شود و صاحبان تالار بايد پاسخگو باشند.

سردار غلامزاده با بيان اينكه بيشترين جرم و جنايت در مركز استان ها رخ مي دهد، گفت: شهر ياسوج هم از اين قاعده مستثني نيست و بروز جرم و جنايت در مركز استان به نسبت ساير مراكز استان ها معمول است.

وي با اشاره به آمار جرم و جنايت تاكيد كرد: استان كهگيلويه و بويراحمد جز استان هاي امن كشور است و رتبه تك رقمي دارد.

جزئيات كامل درگيري خونين در بلوار عدل ياسوج

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد جزئیات کامل حادثه خونبار 17 تیرماه شهر یاسوج را تشریح کرد.

در بامداد روز 17 تیرماه امسال مصادف با شب قدر، حادثه‌ای در بلوار امام خمینی شهر یاسوج رخ داد که همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و به عبارتی بسیاری از هم‌میهنان در اقصی‌نقاط کشور هم از این حادثه متأثر شده و به دنبال اصل ماجرا و دلیل آن بودند.

پس از گذشت تنها 24 ساعت از وقوع حادثه خونبار در بلوار امام یاسوج، دو تن از سرنشینان خودروی سمند سفید رنگی که حادثه را مرتکب شده بودند توسط پلیس آگاهی در شهرستان گچساران دستگیر شدند و پلیس به دنبال متهم دیگری بود که وی نیز با شگردهای پلیسی دستگیر شد.

بعد از وقوع حادثه برخی از مطلعین دلیل آن را مزاحمت از سوی ضاربین برای نوامیس و تقابل مضروبین با آن‌ها عنوان می‌کردند که این موضوع از سوی برخی تأیید و از سوی عده‌ای دیگر تکذیب می‌شد.

اما امروز و پس از گذشت تنها سه روز از حادثه بلوار امام خمینی یاسوج، سردار غلامعباس غلامزاده به میان خبرنگاران آمد و جزئیات این پرونده را برای اصحاب رسانه تشریح کرد.

این فرمانده ارشد انتظامی ابتدا از خبرنگاران و اصحاب رسانه به دلیل تسریع در انعکاس اخبار حادثه تقدیر و تشکر کرد و نقش آن‌ها را در به سرانجام رسیدن این پرونده و اطلاع‌رسانی به مردم مهم دانست.

وی با تشریح جزئیات حادثه گفت: در ابتدا به تعداد 8 تا 9 نفر مظنون شدیم که پس از بررسی‌های پلیسی به 3 متهم حادثه رسیدیم.

غلامزاده افزود: اصل ماجرا از این قرار بود که در ساعت 2 بامداد همان شب که شب احیا نیز بود دو نفر خانم پیاده از میدان جانبازان به سمت میدان عدل یاسوج در حال حرکت بودند، ابتدا یک سواری پراید از آن‌ها درخواست سوار شدن می‌کند که خانم‌ها امتناع می‌کنند و از این به بعد دیگر سرنشینان پراید نقشی در ماجرا ندارند.

غلامزاده تاكيد كرد: در لحظه حادثه و بنا به گفته آن دو دختر ماشين گشت پليس در خيابان حضور داشت ولي آنها از اطلاع ماموران نيروي انتظامي امتناع كرده اند و دليل آنرا حفظ آبروي خود عنوان داشتند.

فرمانده انتظامی استان در ادامه افزود: اما در همین حین دو نفر دست‌بردار این خانم‌ها نمی‌شوند و به دنبال آن‌ها می‌روند و پس از آن‌که سوار خودروی سمند سفید رنگ خود می‌شوند باز قضیه را ادامه می‌دهند.

وی بیان کرد: در همان حین، 5 نفر که یکی از آن‌ها مرحوم تیموری بوده در بلوار نشسته بودند که با دیدن این ایجاد مزاحمت توسط سرنشینان سمند، مرحوم تیموری از جای خود برخاسته و به سمت خودروی مزاحم می‌رود.

غلامزاده اظهار کرد: در این بین نوعی درگیری بین آن‌ها ایجاد می‌شود و حتی مرحوم تیموری با جسمی به خودروی سمند می‌کوبد و به آن‌ها می‌گوید چرا ایجاد مزاحمت می‌کنید.

وی افزود: خودروی سمند بعد از 20 تا 25 دقیقه در حالی که ضاربین شماره خودروی خود را دستکاری کرده بودند برمی‌گردد و با تفنگ ساچمه‌زنی افراد حاضر در بلوار از جمله مرحوم تیموری را مورد هدف گلوله قرار می‌دهند.

سردار غلامزاده گفت: قاتلين بين 23 تا 25 سال سن دارند و ساكن شهر ياسوج هستند.

وي با تقدير از خانواده مقتول گفت: همراهي و صبوري خانواده مقتول در اين پرونده ستودني است و آنها همه چيز را به قانون سپرده اند.

سرنوشت پرونده قتل دختر 17 ساله

سرنوشت پرونده دختر 17 ساله كه زمستان سال گذشته در ياسوج به قتل رسيده بود يكي از موضوعات مورد سوال خبرنگاران بود كه فرمانده نیروی انتظامی استان آن را در دست بررسي عنوان كرد.

به گزارش «بوير نيوز»، سردار غلام‌عباس غلام‌زاده در اين نشست پيرامون پرونده عاطفه صالحي مقدم گفت: اين پرونده همچنان مفتوح است و تحقيقات پليس در اين زمينه همچنان ادامه دارد.

غلامزاده گفت: در اين پرونده نيز خانواده مقتول همكاري بسيار خوب با پليس داشته اند كه جاي تقدير و تشكر دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=155146
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    شما که اول گفتید بحث مزاحمت نبوده چرا اول تحقیق نمیکنید

    • ناشناس گفت:

      بویر نیوز نظر من رو تایید نکردی اما جهان نیوز تایید کرد و روی سایت قرارداد و بازتاب داشت.
      یک بار دیگر نظرم رو برای شما میزارم به ضمیمه اینکه در پارک ساحلی دیشب درگیری دیگری رخ داده.

      از فرمانده پلیس باید پرسید چرا حتی یک گشت ناقابل در شهر یاسوج نیست؟
      و ایضا دادگستری چرا حدود را در فضای بسته دادگستری و به دور از انظار عمومی اجرا می کند؟
      بحث سیاسی دو نماینده که نیست بحث امنیت اجتماعی خانواده های ماست.
      اقای فرمانده به من شهروند یاسوجی جواب بدید در پارک ساحلی یاسوج چه خبره که باعث شده در شب قدر چنین مساله ای پیش بیاد شما در این منطقه چند گشت اخلاقی دارید؟

  2. سیسخت گفت:

    قاتلان باید در اسرع وقت مجازات بشن. هم حرمت شب قدر و شهادت رو نگه نداشتن هم ایجاد نامنی کردن. مردم شب های قدر تا ذم صبح تو مسجد هستن و خانم ها هم. اگه قراره نا امنی ایجاد بشه دیگه کسی جرات این کار رو نخواهد داشت

  3. دنا گفت:

    جنابی که از سیسخت نظر داده اید من هم سیسختی هستم بهتر است به نام دیگر کامنت بگزارید شاید همه سیسختی ها هم نظر شما نباسند دوم قطعا تا جایی که من اطلاع موثق دارم دونفری که در گچساران خود را تسلیم قانون کرده اند وپدر وعمویشان اینها را تسلیم قانون کرده اند  را باید به فال نیک گرفت که این کار پسندیده ای است سوم مگر ما در سیسخت بواسطه خون مرحوم رضایی همه هم استانیهای عزیز برای صلح وگذشت قدم ننهاده اند  ومیبینیم که روحیه گذشت وبردباری چقدر الام دردها است پس ماهم باید مردم وخصوصا خانواده داغدیده را به صبر دعوت کنیم تا گذشت زمان خود مشکلات حل شود پس خواهشا همه زبان خیر بگذارند تا قاتل وهمراهان  کیفر کارشان را ببینند البته لزوما کیفر فقط اعدام نیست وزندان طویل المدت هم میتواند معنی پیدا کند  سوم ما اتش بیار معرکه نباشیم چون هم خانواده مقتول وهم خانواده قاتل همه ناراحتند وتاوان این عمل را میپردازند    خدایا قلب همه انسانها را به هم نزدیک وهمه هم میهنان مارا به را راست  هدایت فرما به حق این ماه مبارک

    • سیسخت گفت:

      چشم دفه بعد که خواستم نظر بدم اول از جنابعالی اجازه میگیرم. چرا موضو ع های دیگه رو قاطی این ماجرا کردید جناب عقل کل؟ شما یک نظر دارید دیگران هم نظرات دیگه. هر کس به خودش ربط داره.

      • ناشناس گفت:

        هر جرمی چند جنبه داره. جنبه شخصی ماجرا به خانواده قاتل و مقتول بر میگرده . اما جنبه عمومی قضیه به احساس امنیت تو یه شهر و استان توسط بومی ها و افراد مسافر بر میگرده.

    • ده بزرگ گفت:

      احسنت.

    • ياسوجي گفت:

      چي ميگي تو جناب زبون خير چيه.اشد مجازات در اسرع وقت كاريه كه حضرت علي اگه بود الان انجام ميداد.كار از زبون خير گذشته

  4. ازچرام گفت:

    پس حق ایشونه که شهیداعلام بشه خدایی تاانگیزه ای باشه برای امربه معروف ونهی ازمنکر

    • ناشناس گفت:

      باید حتماً مرحوم تیموری شهید اعلام بشه و با سه نفر اعدام بشن.

      • ناشناس گفت:

        اگر قاضی بودید بدون بازسازی صحنه همه را اعدام می کردی؟اینطوری که نیست متهم ردیف اول تا چندم وبه نوع اتهام مجازات می شوند.

    • ناشناس گفت:

      امر به معروف راه و روشی داره، نه این که با چماق و زنجیر بیفتی به جون کسی

      • ناشناس گفت:

        آخه عزیزم .چقد شما آگاهید.لابد تو اونجا بودید که با چوب و چماق زده .در ثانی کسی که مزاحم ناموس مردم میشه چماق حقش هست .مرحوم تیموری بیجا به جون کسی نیفتاده اول از اون راه روش استفاده کرده که آدکش بی مروت قلدری کرد واقای تیموری جواب ایشان راداد.به نظر تو جواب ایشون کشتن وزخمی کردن 5 تن جوان بوده .هر موقع نظری داری اول بسنج بعد بفرما.

  5. ملا محزکی گفت:

    هیچ تقدیر و تشکر والا این امار جرمی که داده ایبیشتر شده اند در این سه ماها چندین درگیری خونین سالهای گذشته خبری از این کارها نبود امنیت نیست دیگه

  6. امیررضا گفت:

    جناب دنا نکنه میفرمایی بریم پیش خانواده مرحوم تیموری وازشون بخواهیم که به جوونی قاتلین شرور رحم کنن تا چند صباحی تو زندان بمونن بعدهم یه عفی بهشون بخوره وبیان 6تای دیگه را به رگبار ببندن  باید به اشد مجازات برسن

  7. شهروند گفت:

    در اینکه ایشون به ناحق کشته شده شکی نیست و عاملین ان نیز باید به اشد مجازات برسند هم حرفی نیست اما هم استانی های عزیز !!!مقصرین واقعی این قظیه فقط اون سه جوان نیستند،تمام ما به واسطه داشتن این مشکل فرهنگی که حتما باید یک اسلحه در خانه داشته باشیم مقصریم،چرا باید در هزاره سوم و سال 2015 هنوز که هنوزه همچون 50 60 سال پیش در جشن ها از اسلحه استفاده کنیم!!!!همچنان که انها مقصرند ما هم مقصریم و دولت های ما نیز مقصرند!!بی برنامگی کشور برای جوانان در زمینه کار ،ازدواج و …..نتیجه ای جز این هم نمیتواند داشته باشد

    • ياسوجي گفت:

      از شهروند ياد بگير دنا . متين عاقلانه وبه جا حرف ميزنه . نه تو كه داري به اصطلاح زبون خير ميذاري كه مردم دعا كنن تا مشمول زمان بشن اين آقازاده سرهنگ

  8. ناشناس گفت:

    قاتلین باید اعدام شوند اما توجه داشته باشید که هر کسی نباید امر به معروف بکنه…. اگه قرار باشه هر کسی دست به امر به معروف بزنه عاقبتش یعنی همین …… امر به معروف کار نیروی انتظامی هست

    • احمد گفت:

      امر به معروف و نهی از منکر مختص پلیس نیست.
      همه افراد جامعه باید امر به معروف و نهی از منکر کنند.

  9. ایل بویراحمد گفت:

    امربه معروف و نهی از منکر وظیفه عمومی همه مردم ست و مختص به کسی نیست ، والا ما دیگه جرات بیرون رفتن از خانه را نداریم باید به اشد مجازات برسن ، آقای تیموری هم جوان بود ولی غیرت داشت

  10. ناشناس گفت:

    امر به معروف و نهی از منکر باید به روش درسی انجام شود ، که باعث ایجاد این مشکلات نشود ، مثلا همین شی که به ماشین مقتول برتاب شده خود باعث عصبانیت شده و در پی تلافی بر اومده ، و اما اولین و مهمترین مشکل پوشش دختر هاست که خودش ایجاد مزاحمت میکنه براشون ، چه برسه که اونم نصف شب باشه ، وقتی شرایط برای اتفاقی ایجاد اتفاق نباشه اتفاق یا نمیفته یا خیلی شدت کمتری داره ،

  11. حم گفت:

    بیکاری مشکل اصلی درگیری بوده خواهش میکنم برید تحقیق کنید کار رشب جوانها تاصبح سر محل حادثه بوده امان از بی فری مسولان ودستگاه امنیت مرکز شهر

  12. محمودرضا گفت:

    متاسفانه دراین قبیل پرونده ها با وجود ادله کافی دستگاه قضایی انقدر کار را طول میدهد تا شاید خانواده مقتول کوتاه بیاید ورضایت دهند ویک جانی با تجربه به داخل اجتماع برمیگردد

  13. یا زهرا (س) گفت:

    انا من المجرمین منتقمون   
    ما از ستمکاران انتقام میگیریم
    رحم به این جانی ها یعنی ظلم به کل جامعه
    هوشیار باشید ستمگری در حداقل ممکن از بین بره

    • مردم وبيطرف گفت:

      سلام ضمن تشكر از تلاش نيروي هاي امنيتي و انتظامي درجهت تسريح امر تجربه تاريخي نشان داده كه اقتدار وبرخورد قانوني دراستان روستايي وشهري نتايج مطلوب امنيتي وارامش داشته كه به توسعه پايدار امنيتي جامعه منجر ميگردد.عزيزان مردم خوب وبا صداقت ومهربان استان اجازه دهيد قانون به سرعت اجرا گردد نتيجه آن به نفع همه است

  14. شر گفت:

    متاسفانه اين چندماهه هفته اي يك درگيري مسلحانه صورت مي گيره ونيروهاي انتظامي وامنيتي در خواب غفلت بسر ميبرند.كجاست اون امنيتي كه روزگاري ياسوج داشت؟

  15. دیونه گفت:

    به نظر من اعدام در ملاءعام کمترین مجازات برای ایجاد رعب و وحشت می باشد.
    البته خداباید درنظر گرفت و هیچوقت عجولانه قضاوت نکنیم.

    • ياسوجي گفت:

      متنت كلا ايراد داره(اعدام در ملاءعام کمترین مجازات برای ایجاد رعب و وحشت می باشد. )

  16. عبدلحسین بهشتی گفت:

    شما اگه به مقتولین رحم کنید امیدی به اینده نیست باید انهارا در ملع عام به اشد مجازات برسونید تا عبرت بشه براهمه جوونها ومرحوم تیموری هم شهید اعلام شود مگه باید برای دفاع ازناموس حتما با امریکا بجنکیم تاشهید حساب بشویم 

  17. دوست گفت:

    خداوکیلی فقط قصاص آن هم در دید همه

  18. ناشناس گفت:

    اولا که خانواده قاتل خودشان بچه هاشان تحویل دادند هیچ شگرد پلیسی در کار نبود ثانیا اگه شگرد پلیسی داشتید همون موقع ک گشت اونجا بود تذکر میدادند تا این حادثه خونبار ب وجود نمی اومد ثالثا خانواده قاتل همکاری لازم با مامرین جهت تحویل دادن بچه هاشان داشتند

    • ناشناس گفت:

      افرادی مث شما حرف بدون تحقیق میزنید حرف ی طرفه اون دنیا جواب دارد..آقا این قاتلین کارهاشون انجام داده بودن تا از کشور برن بیرون….بی انصافی هست زحمت های نیروی انتظامی رو نادیده بگیریم..سردار غلام زاده خیلی فرمانده بزرگیه

  19. بی پول گفت:

    باید دیه سنگین از طرف بگیرند وازادش کنند امروزه مردن راحت تراز بی پولی است

  20. شروین گفت:

    اول که اززحمت کشهای بخش جرم وجنایت آگاهی کمال تشکروقدردانی رادارم.دوم ازمسولین محترم قضایی عاجزانه درخواست دارم اشدمجازات رادرنظربگیرن تادیگه کسی جرات نکنه به ناموس مردم نگاه بدبکنه.

  21. احسان گفت:

    من کامل در جریانم  هر سه متهم  باپای خودشون وبه اختیار وخواسته خودشون اومدن..وگرنه تا صدسال دیگه هم دستگیر نمیشدن

    • ناآشناست گفت:

      ..لطفا زحمت های نیروی انتظامی رو با حرف های صدمن ی قاز از بین نبرید …خدااز دروغ نمیگذرد اینقد دروغ نگیید

  22. یاسوجی گفت:

    خواشمندیم هرچه زودتر اعدام بشن. کسی که حرمت شب قدر رو نگه نداره دنبال ناموس مردم باشه حقش اعدامه.

  23. شهروند گفت:

    ازسربازان گمنام امام زمان تقدیروتشکرمیکنم من خودم جانبازهشت سال دفاع دوران مقدس هستم این کشورهزاران شهیدداده تاماوامسال ماامنیت داشته باشیم که حتی داعش وامسال داعش دردویست کیلومتری مرزکشورهیچ غلطی نمی تواند بکندامامتاسفانه افرادمحارب مزاحمت نوامیس وبارعب وحشت درشب شهادت مولایمان جوان راشهید میکنندلذاازمسولین دلسوزدرخواست عاجزانه دارم انهارابه اشدمجازات برساند

  24. اشکان حقیقت گفت:

    جناب ناشناس ک می فرمایید امر ب معروف با چوب و چماق نیست متاسفم برا فکرت . مراحل امر ب معروف اصلا میدونی ب گوشت خورده . معنیشو میدونی. پس چیزی نمیدونی سکوت کن ک بهتره تا اینکه نظر بدی.

  25. وغمی گفت:

    این جوان ها هیچ گونه خصومت قبلی با هم نداشتن و یا از قبل همدیگه رو نمیشناختن ناخواسته و از روی جهل این حادثه پیش اومد…

  26. ماريا گفت:

    باسلام به لطف دولت كريمانه جمهوري اسلامي زيرسايه خداي تبارك وسربازان امام زمان ما زنها امنيت رو لمس ميكنيم ولي خواهشمنديم نزاريد هيج خوني بايمال بشه جراكه همين قصردررفتنها ناامني رو فزون ميكنه و اينده خوبي براي فرزندانمون نخواهدداشت.

دیدگاه شما