چاپ این برگه

جزئيات دقيق درگيري خونين بلوار عدل ياسوج و سرنوشت پرونده قتل دختر 17 ساله

گروه اجتماعي – صبح امروز (شنبه) فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبري و با حضور جمعي از خبرنگاران به تشريح عملكرد نيروي انتظامي در  4 ماهه اول سال جاري پرداخت و درباره موضوعاتي از جمله قتل دختر17 ساله و تيراندازي خونين در بلوار عدل ياسوج سخن گفت.

به گزارش «بوير نيوز»، سردار غلام‌عباس غلام‌زاده در ابتداي اين نشست با اشاره به جايگاه امنيت و نقش آن در همه امور زندگي گفت: نيروي انتظامي در راستاي وظايف خود، اولويت هاي كاري براي ايجاد نظم و امنيت در جامعه، مبارزه با مواد مخدر و همچنين كارهاي خدماتي به مردم از ابتداي سال برنامه ريزي كرده است.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر رويكرد پليس را برخورد با خرده فروشان و ساماندهي معتادين عنوان كرد و ابراز داشت: 826 كيلوگرم انواع مواد مخدر در چهار ماهه اخير كشف شد كه در همين راستا 22 باند قاچاق مواد مخدر شناسايي و متلاشي شد و قاچاقچيان تحويل دستگاه قضا شدند.

غلام‌زاده گفت:  انواع سرقت در 4 ماه اول سال 94 و نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش 25 درصدي داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان با بيان اينكه شرارت از نوع چاقو كشي و عربده كشي 32 درصد كاهش داشته است، گفت: در بحث جرائم خشن و سرقت به عنف نيز در اين 4 ماهه شاهد كاهش 50 درصدي بوده ايم.

وي همچنين به افزايش 34 درصدي كشف سلاح هاي غيرمجاز اشاره كرد و گفت: در اين مدت ميزان كشفيات كالاي قاچاق توسط ماموران نيروي انتظامي 50 درصد افزايش داشته است.

سردار غلام‌عباس غلام‌زاده ميزان قتل هاي انجام شده را 25 كمتر به مدت مشابه سال قبل عنوان كرد و افزود: نزاع هاي دسته جمعي 6 درصد افزايش يافته است كه اين موضوع و پيامدهاي آن نگران كننده است.

وي تبديل شدن نزاع هاي فردي به نزاع هاي دسته جمعي را يكي از مشكلات اصلي دانست و افزود: در بسياري از موارد درگيري دو نفر باعث نزاع هاي دسته جمعي شده است كه درگيري اخير در مادوان نيز يكي از اين موارد بود.

غلامزاده با اشاره وجود سلاح در دست افراد و استفاده بيجا از آن، بيان داشت: وجود اسلحه در ميان مردم باعث خودكشي و ديگر كشي و همچنين ايجاد رعب و وحشت در جامعه مي شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان با تاكيد بر ساماندهي سلاح هاي مجاز و جمع آوري سلاح هاي غيرمجاز، افزود: در صورت مشاهده استفاده از سلاح در تلارهاي عروسي، عاملان آن بازخواست مي شود و صاحبان تالار بايد پاسخگو باشند.

سردار غلامزاده با بيان اينكه بيشترين جرم و جنايت در مركز استان ها رخ مي دهد، گفت: شهر ياسوج هم از اين قاعده مستثني نيست و بروز جرم و جنايت در مركز استان به نسبت ساير مراكز استان ها معمول است.

وي با اشاره به آمار جرم و جنايت تاكيد كرد: استان كهگيلويه و بويراحمد جز استان هاي امن كشور است و رتبه تك رقمي دارد.

جزئيات كامل درگيري خونين در بلوار عدل ياسوج

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد جزئیات کامل حادثه خونبار 17 تیرماه شهر یاسوج را تشریح کرد.

در بامداد روز 17 تیرماه امسال مصادف با شب قدر، حادثه‌ای در بلوار امام خمینی شهر یاسوج رخ داد که همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و به عبارتی بسیاری از هم‌میهنان در اقصی‌نقاط کشور هم از این حادثه متأثر شده و به دنبال اصل ماجرا و دلیل آن بودند.

پس از گذشت تنها 24 ساعت از وقوع حادثه خونبار در بلوار امام یاسوج، دو تن از سرنشینان خودروی سمند سفید رنگی که حادثه را مرتکب شده بودند توسط پلیس آگاهی در شهرستان گچساران دستگیر شدند و پلیس به دنبال متهم دیگری بود که وی نیز با شگردهای پلیسی دستگیر شد.

بعد از وقوع حادثه برخی از مطلعین دلیل آن را مزاحمت از سوی ضاربین برای نوامیس و تقابل مضروبین با آن‌ها عنوان می‌کردند که این موضوع از سوی برخی تأیید و از سوی عده‌ای دیگر تکذیب می‌شد.

اما امروز و پس از گذشت تنها سه روز از حادثه بلوار امام خمینی یاسوج، سردار غلامعباس غلامزاده به میان خبرنگاران آمد و جزئیات این پرونده را برای اصحاب رسانه تشریح کرد.

این فرمانده ارشد انتظامی ابتدا از خبرنگاران و اصحاب رسانه به دلیل تسریع در انعکاس اخبار حادثه تقدیر و تشکر کرد و نقش آن‌ها را در به سرانجام رسیدن این پرونده و اطلاع‌رسانی به مردم مهم دانست.

وی با تشریح جزئیات حادثه گفت: در ابتدا به تعداد 8 تا 9 نفر مظنون شدیم که پس از بررسی‌های پلیسی به 3 متهم حادثه رسیدیم.

غلامزاده افزود: اصل ماجرا از این قرار بود که در ساعت 2 بامداد همان شب که شب احیا نیز بود دو نفر خانم پیاده از میدان جانبازان به سمت میدان عدل یاسوج در حال حرکت بودند، ابتدا یک سواری پراید از آن‌ها درخواست سوار شدن می‌کند که خانم‌ها امتناع می‌کنند و از این به بعد دیگر سرنشینان پراید نقشی در ماجرا ندارند.

غلامزاده تاكيد كرد: در لحظه حادثه و بنا به گفته آن دو دختر ماشين گشت پليس در خيابان حضور داشت ولي آنها از اطلاع ماموران نيروي انتظامي امتناع كرده اند و دليل آنرا حفظ آبروي خود عنوان داشتند.

فرمانده انتظامی استان در ادامه افزود: اما در همین حین دو نفر دست‌بردار این خانم‌ها نمی‌شوند و به دنبال آن‌ها می‌روند و پس از آن‌که سوار خودروی سمند سفید رنگ خود می‌شوند باز قضیه را ادامه می‌دهند.

وی بیان کرد: در همان حین، 5 نفر که یکی از آن‌ها مرحوم تیموری بوده در بلوار نشسته بودند که با دیدن این ایجاد مزاحمت توسط سرنشینان سمند، مرحوم تیموری از جای خود برخاسته و به سمت خودروی مزاحم می‌رود.

غلامزاده اظهار کرد: در این بین نوعی درگیری بین آن‌ها ایجاد می‌شود و حتی مرحوم تیموری با جسمی به خودروی سمند می‌کوبد و به آن‌ها می‌گوید چرا ایجاد مزاحمت می‌کنید.

وی افزود: خودروی سمند بعد از 20 تا 25 دقیقه در حالی که ضاربین شماره خودروی خود را دستکاری کرده بودند برمی‌گردد و با تفنگ ساچمه‌زنی افراد حاضر در بلوار از جمله مرحوم تیموری را مورد هدف گلوله قرار می‌دهند.

سردار غلامزاده گفت: قاتلين بين 23 تا 25 سال سن دارند و ساكن شهر ياسوج هستند.

وي با تقدير از خانواده مقتول گفت: همراهي و صبوري خانواده مقتول در اين پرونده ستودني است و آنها همه چيز را به قانون سپرده اند.

سرنوشت پرونده قتل دختر 17 ساله

سرنوشت پرونده دختر 17 ساله كه زمستان سال گذشته در ياسوج به قتل رسيده بود يكي از موضوعات مورد سوال خبرنگاران بود كه فرمانده نیروی انتظامی استان آن را در دست بررسي عنوان كرد.

به گزارش «بوير نيوز»، سردار غلام‌عباس غلام‌زاده در اين نشست پيرامون پرونده عاطفه صالحي مقدم گفت: اين پرونده همچنان مفتوح است و تحقيقات پليس در اين زمينه همچنان ادامه دارد.

غلامزاده گفت: در اين پرونده نيز خانواده مقتول همكاري بسيار خوب با پليس داشته اند كه جاي تقدير و تشكر دارد.