جمعه 4 اردیبهشت 1394 - 0:09

آنچه در جلسه شورای اداری با حضور نوبخت گذشت؛ از پیشنهادات زارعی تا انتقادات بزرگواری و وعده های نوبخت + (تصاویر)

وی تصریح کرد: 10 درصد آب کشور از استان کهگیلویه و بویراحمد استیصال می‌شود اما مردم و خصوصا کشاورزان کمترین میزان بهره‌برداری را از این وضعیت استان می‌برند.

به گزارش بویرنیوز، غلام‌محمد زارعی عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان کلکسیونی از ظرفیت‌های بالقوه طبیعی است، اظهار کرد: پیشرفت و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در توسعه کشور نیز نقش موثری دارد.

DSC_0727

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کریدور شمال به جنوب بوده که طبق آمار در هر 24 ساعت 14 هزار خودرو در جاده اصفهان به یاسوج تردد داشته است.

زارعی به جاده در دست احداث پاتاوه به دهدشت اشاره کرد و گفت: این جاده که بندر امام به مرکز کشور را با کاهش 270 کیلومتر وصل می‌کند و جاده بابامیدان ـ باشت ـ گچساران و بهبهان بوده که همچنان از جاده‌های غیراستاندارد محسوب می‌شود و باید در این زمینه چاره‌‌اندیشی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه سرمایه‌گذاری در محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر پیشرفت استان به اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: به لحاظ کریدور انرژی تمام خطوط گاز جنوب از طریق استان کهگیلویه و بویراحمد به شمال و مرکز متصل می‌شود.

زارعی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند به عنوان قطب ریلی، زمینی، انرژی و حتی هوایی در سطح کشور تبدیل شود که برای رسیدن به این امر نیازمند توجه هرچه بیشتر دولت هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم وجود پتانسیل‎های خوب در بسیاری از شاخص‌ها جزء استان‌های آخر هستیم که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری و توزیع عادلانه منابع در کل کشور صورت گیرد تا استان کهگیلویه و بویراحمد به رشد و توسعه دست یابد.

وی تصریح کرد: 10 درصد آب کشور از استان کهگیلویه و بویراحمد استیصال می‌شود اما مردم و خصوصا کشاورزان کمترین میزان بهره‌برداری را از این وضعیت استان می‌برند.

زارعی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب شرب و صنعت با مشکل مواجه است، گفت: جنگل‌ها و منابع طبیعی استان را خسارت‌های فراوانی تهدید می‌کند که مسئولان باید برای جلوگیری از آسیب رساندن به منابع طبیعی تدبیری ویژه اتخاذ کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود دولت فکری به حال خسارات وارده به جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد کند.

زارعی به منطقه حفاظت شده دنا اشاره کرد و گفت: این محدوده حفاظت شده در بسیاری از موارد با زندگی مردم تداخل پیدا کرده و هرگونه توسعه کار و زندگی مردم را با چالش مواجه کرده است که امیدواریم این چالش و نگرانی مردم از بین برود.

DSC_0736

همچنین حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تبعیض‌های ناروا موجب عقب‌ماندگی و عدم توسعه استان شده است، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد سرشار از پتانسیل‌ها در زمینه‌های مختلف بوده اما تبعیضات ناروا مجال توسعه را از استان گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: استاندار و سایر مسئولان به ویژگی‌های خوب استان اشاره کردند .

بزرگواری با ابراز گلایه‌مندی از مدیران کشوری گفت: کاش مدیران کشوری که به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنند همه جای استان را ببینند و تنها به حضور در مرکز استان بسنده نکنند.

وی خطاب به محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌ریزی کشور و معاون رئیس جمهور تصریح کرد: کاش شما که گچساران نفتی و یاسوج با طبیعت اردیبهشتی را دیدید، دهدشت و لیکک بهمئی را هم می‌دیدید تا شاهد تبعیضی نباشیم.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مدیران کشوری تنها در مرکز استان حضور پیدا می‌کنند که نیاز است این نگاه تغییر کند و مدیران تمام شهرستان‌های استان را ببینند.

DSC_0754

محمدباقر نوبخت عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دولت نسبت به ارتقای استان کهگیلویه و بویراحمد احساس مسئولیت می‌کند، اظهار کرد: یک فرصت استثنایی در کشور ایجاد شده که باید برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد از آن استفاده شود.

معاون رئیس جمهور گفت: استان شما از سرمایه انسانی بالایی برخوردار است که مجمع نمایندگان شما در کشور زبانزد است.

وی گفت: هر برنامه‌ای که موجب توسعه استان شود با کمال میل امضاء می‌کنم و بر همین اساس منتظر طرح‌های خوب از سوی مدیران و نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

نوبخت افزود: برای سال 94 با تخصیص‌های مناسب سعی خواهیم کرد، عدالت را در این استان اجرا کنیم و نسبت به سایر استان‌ها کهگیلویه و بویراحمد بهتر دیده شود و این عقب‌ماندگی تاریخی را جبران کند.

محمدباقر نوبخت امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های فراوانی دارد و وظیفه دولت است که ظرفیت‌ها را شناسایی کند و در برنامه ششم بستر را برای توسعه استان فراهم کند تا این استان بتواند بستر خدمت به کشور را فراهم کند.

معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور گفت: کهگیلویه و بویراحمد استان پرظرفیتی است که دولت توجه خود را به این استان نشان داده به گونه‌ای که دولت طی چند سال اخیر از 150 میلیارد تومان اعتبار طرح‌های عمرانی به 200 میلیارد تومان بعد به 300 و سپس به 600 میلیارد تومان رسانده است.

نوبخت اظهار کرد: همواره به مسئولان استانی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کردم که نقشه راه و توسعه استان را تهیه کنند تا آن را در برنامه ششم قرار دهیم همه چیز برای استان فراهم است تا در توسعه ملی و رشد عادلانه کهگیلویه و بویراحمد را ویژه ببینیم.

DSC_0835

معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای ساماندهی اشتغال در کشور و کهگیلویه و بویراحمد دارید، گفت: باید سرمایه‌گذاری کنیم و از منابع مختلف زمینه اشتغال دختران و پسران جامعه را فراهم کنیم.

نوبخت با تاکید بر اینکه از سه منبع برای سرمایه‌گذاری و فرصت شغلی در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توان برخوردار شد، گفت: یک بخش آن اعتبار دولتی است که دولت تامین می‌کند و قرار است 56 هزار میلیارد تومان برای امور عمرانی هزینه کنیم که استان کهگیلویه و بویراحمد نیز سهمی دارد و سهم آن نسبت به گذشته 2/5 برابر افزایش داشته که نه تنها میزان اعتبارات را افزایش دادیم بلکه میزان تخصیص از خزانه این استان را از 30 درصد به 70 رساندیم و با نگاه عادلانه عمل کردیم.

این مسئول ادامه : می‌توان با فعال کردن پیمانکاران و طرح‌های عمرانی زمینه اشتغال را برای فرزندان این مرز و بوم فراهم کرد.

نوبخت ادامه داد: پنج میلیارد دلار ورودی جدید به صندوق توسعه ملی است که 20 درصد از آن به صورت ریالی تسهیلات به بخش غیردولتی داده می‌شود و یک میلیارد است و بر خود فرض می‌دارم با توجه به نابرابری‌های صورت گرفته درباره این استان نیز پیگیری‌های لازم را برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشم.

معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور گفت: در برنامه‌ای که برای امر افزایش تولید و رشد اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد متصور هستیم این استان ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات دارد.

نوبخت تصریح کرد: در بخش صنعت این استان همه رشته‌های مورد نیاز را می‌تواند داشته باشد از این‌رو کهگیلویه و بویراحمد با توجه به سهم قابل توجهی که در تولید نفت دارد باید خود را در صنایع مرتبط با نفت مثل پتروشیمی و صنایع پایین دست نفت برخوردار کند.

وی خاطرنشان کرد: امری که به خدمات و صنعت مرتبط می‎شود گردشگری بوده و می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشد و از این نظر یک سر و گردن بالاتر از بسیاری از استان‌های دیگر است و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری و بخش غیردولتی را فعال کرد.

نوبخت با تاکید بر اینکه دولت گردشگر نیست و تنها زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند، گفت: باید بخش خصوصی و تعاونی فعال شود و دولت با تسهیلات ارزان‌قیمتی به کشاورزی، صنعت و خدمات ارائه می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور اظهار کرد: برنامه توسعه کهگیلویه و بویراحمد تهیه شود و وظیفه دولت حمایت است و تسهیلات ارزان قیمت به نسبت دیگر استان‌ها در اختیار افراد و سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

نوبخت خاطرنشان کرد: با توجه به استعدادهای کهگیلویه و بویراحمد بسترهای بخش‌های توسعه‌ای استان را فراهم می‌کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148051
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید فاطمی گفت:

    جناب بزرگ واری کاش به جای انتقاد و گلایه و شکایت ، طرح و ایده ای نو ارایه میدادی تا همانطور که اقای نوبخت به کرار میگفتند ،مورد بررسی و تخصیص اعتبار قرار میگرفت ، سیدجونی خودت که هز ارایه طرح و برنامه به الحمدالله معافی !لااقل از چند تا کارشناس کمک بگیر و قبل از شرکت در جلسات اماده باشی و از ادبیات قشنگتر و بیان جملات فنی و کارشناسی  جلسات را همراهی کنی، به جد عزیزت قسم با زبان گلایه و شکایت کاری از پیش برده نخواهد شد.در ضمن کاشی از مشکل ادتباطلت بخوص اوضاع فجیع و حلزون گونه اینترنت هم سخنی با معاون رییس جمهور به میان می امد.

  2. بهمئی گفت:

    آقای استاندار با انتخاب مدیران کل ضعیف استان را دچار بحران کرد

  3. ناشناس گفت:

    جناب زارع این حرفای تکراری دردی از مردم را دوا نمی کند

  4. حقگو گفت:

    زارعی داره جای پاش را برای ادوار بعدی محکم میکنه.

  5. ندا گفت:

    بنازم بزرگواری رو

دیدگاه شما