سه شنبه 12 اسفند 1393 - 23:53

برنامه دانشگاه پیام نور برای تحقق اقتصادی مقاومتی

دکتر سرلک ریاست عالی دانشگاه پیام نور با تاکید بر لزوم تدوین و تبیین مدل مناسبی از اقتصاد مقاومتی و استراتژی تحقق آن در این دانشگاه گفت: آنچه از عنوان « اقتصاد مقاومتی» برداشت می شود، مقاوم سازی اقتصاد است و ما باید راهی بیابیم که در دانشگاه پیام نور با بهره گیری از آموزه ها و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ضمن مقاوم سازی اقتصاد در دانشگاه پیام نور تاثیر مثبتی در مقاوم سازی اقتصاد ملی داشته باشیم.

وی در نشست علمی تخصصی« اقتصاد مقاومتی و نقش دانشگاه پیام نور» افزود: دانشگاه پیام نور با فرصت ها و تهدیدهای مختلفی روبه رو است و «مقاوم سازی و پایدارسازی جریان منابع»، « مدیریت درست هزینه ها» و « ارتباط مناسب با دستگاه های مختلف و واحدهای صنعتی و کارآفرین» می تواند به هدف اصلی یعنی مقاوم سازی اقتصاد دانشگاه کمک کند.

وی با اشاره به 4 هدف مهم دانشگاه پیام نور، گفت: برای دستیابی به اقتصاد مقاوم و تاثیر مثبت در کشور ، دانشگاه تمام توان خود را به کار می گیرد تا با تحقق این اهداف مسیر رشد و تعالی را مهیا نماید.

وی همچنین بر لزوم تنوع بخشی به درآمدها و مدیریت هزینه ها تاکید کرد و گفت: تنوع بخشی به درآمدها ما را از آسیب های احتمالی دور می کند و در این میان بهره گیری از شرکت های دانش بنیان، استفاده از توان پژوهشی 4 هزار نیروی علمی کارآمد ، استفاده از نهادهای بیرون و تعامل با انجمن های علمی فرصت هایی است که به تنوع بخشی درآمدها در دانشگاه پیام نور کمک می کند.

رئیس دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشگاه پیام نور بزرگ ترین دانشگاه دولتی است که انتظار می رود در جهت تدوین مدل اقتصاد مقاومتی اقدامی بزرگ و ارزشمند انجام دهد. این دانشگاه می تواند نقشی تاثیرگذار در گسترش مرزهای علم و فرهنگ داشته باشد . آمارهای چشمگیری از تعداد دانشجویان این دانشگاه در رشته اقتصاد و مدیریت وجود دارد که می توان از این ظرفیت ها بهره برد و با توجه به اسناد بالادستی نظیر ؛ نقشه جامع علمی کشور و نظام نوآوری در اقتصاد مقاومتی، مدل مناسبی از اقتصاد مقاومتی و استراتژی تحقق آن ارائه کرد .

وی تصریح کرد: با تشکیل کمیته هایی در 4 محور می توانیم با نگاه مقاوم سازی اقتصاد دانشگاه، به سمت دانشگاه نسل سوم ، کارآفرین و ثروت آفرین حرکت کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141757
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما