سه شنبه 12 اسفند 1393 - 13:25

تنباکوهای میوه‌ای آلوده به شیشه

رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در هفته جاری سه نفر به مراکز اعتیاد استان مراجعه داشتند که تست شیشه آنها مثبت بوده با وجود این‌که آنها تاکنون شیشه مصرف نکرده‌اند بررسی‌ها نشان داد که تنباکوهای میوه‌ای آلوده به شیشه هستند و خانواده‌ها توجه کنند که مصرف قلیان میوه‌ای باعث اعتیاد به شیشه می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر «علی بهرام‌نژاد» دیروز(دوشنبه 11 اسفندماه) در دومین نشست آموزش تخصصی فرهنگ خانواده در کرمان با بیان این‌که اگر به تعریف خانواده دقت کنیم بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود، گفت: خانواده متشکل از مجموعه والدین و فرزندان که زیر یک سقف، در کنار هم و با یکدیگر رابطه عاطفی دارند زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: مشاهده می‌کنیم که فرزند با یکی از والدین در خیابان در حال قدم زدن است و یکی از والدین غایب است، در اینجاست که رابطه عاطفی آسیب می‌بیند.

بهرام‌نژاد ادامه داد: در یک خانواده مبادلات عاطفی، ‌اقتصادی و جنسی وجود دارد که اغلب به تولید مثل منجر شده و جامعه‌پذیری نیز در آن انجام می‌شود.

رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به این‌که، سیستم خانواده اصول و قواعد دارد، افزود: خانواده باید قاعده‌دار باشد و خانواده‌ی بی‌قاعده آسیب‌پذیر است. قاعده آمد و شد فرزند را خانواده نمی‌داند(فرزند تا چه حد بیرون از خانواده باشد و …) حتی بسیاری از والدین تحصیلکرده ما این قواعد را نمی‌دانند و متأسفانه قواعد ساده خانوداه را یاد نگرفته‌اند.

وی با بیان این‌که بنیان خانواده‌های ما بسیار ضعیف شده است، تصریح کرد: باید رابطه بین فرزندان را تنظیم کنیم. نباید مثلث‌سازی کنیم یعنی فرزند با یکی از والدین متحد شود، چون این نوع‌دوستی آغاز یک آسیب جدی برای خانواده خواهد بود و تنها جایی که می‌توانیم خوب فرزندان خود را تربیت کنیم، خانواده است.

بهرام‌نژاد خاطرنشان کرد: با این حال جامعه‌پذیری همیشه توسط شعبه‌های زیادی در اجتماع انجام می‌شود که خانواده نیز جزو آن‌هاست، به‌عنوان نمونه صدا و سیما، مدرسه و… از نهادهای جامعه‌پذیری بشمار می‌رود که در این میان خانواده نیز سهم خود را دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141673
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما